  • Data: 2011-06-06 20:53:20
    Temat: Re: ile pamieci
    Od: "JoteR" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "RadoslawF" napisał:

    > Przeginasz, dla DOSu starczało 512kB,

    Owszem nie, przy 512 KB *wolnej* pamięci sporo programów potrafiło już
    wydziwiać, dopiero ~620 kB wolnej pamięci konwencjonalnej (po upchnięciu
    DOS-a i sterowników w UMB) dawało odpowiedni komfort. Zresztą w schyłkowym
    okresie DOS-a większość programów (zwłaszcza gier) i tak wymagało pamięci
    EMS lub XMS, tak więc już komputery 386 na dzień dobry wyposażano w minimum
    2 MiB. 1 MB (wbudowanych) miało na pokładzie już poczciwe AT/286.

    > 640 było normą a jak ktoś miał więcej to trzeba było kombinować żeby
    > jakoś to wykorzystać.

    Kombinowało się nie po to, żeby te 640 KiB wykorzystać, tylko po to, żeby je
    zwolnić ;->

    > Starych windowsów nie pamiętam ale im chyba 1MB wystarczał.

    Windows 3.0 jeszcze z 1 MiB mi chodziło, aczkolwiek kulawo, bo w trybie
    standardowym (AT/286), natomiast już 3.1/3.11 na 386 bez 4 MiB to była
    porażka.

    JoteR