  • 11. Data: 2010-11-05 14:32:17
    Temat: Re: ile ludzi zginęło przez zimówki?
    Od: "Tomek" <t...@t...pl>

    Użytkownik "PaweL" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ib0cp5$q3j$1@usenet.news.interia.pl...

    > Ty jeździsz trochę samochodem?
    > Zimówki są znacznie gorsze od letnich w deszczu. Sa bardziej miękkie przez
    > co zamiast wyciskać wodę uginają się - łatwiej o aquaplanning.
    > Letnie opony są wyraźnie lepsze nawet przy -20'C na asfalcie od zimówek.
    > Tylko na śniegu i lodzie zimówka jest lepsza od typowo letniej gumy.
    > To moje odczucia, nie cytuję dziennikarzy. Mam okazję jeździć
    > kilkudziesięcioma samochodami miesięcznie, na różnych oponach, różne
    > samochody.

    Racja. Specjalista z PIMOTu twierdził, że te 7 stopni to wymysł firm
    oponiarskich - opona jadąc ugina się i pracuje, jest grzana od tarcz i ma z
    reguły wyższą temperaturę od otoczenia. opony trzeba zmieniać jak jest śnieg
    i lód, a nie w zależności od temperatury.
    Tomek

  • 12. Data: 2010-11-05 15:15:27
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    Gówniarz, to mów do syna. Jeżeli już wiesz jak się robi dzieci.

    Oczywiście że kiepska letnia będzie gorsza na asfalcie od dobrej zimówki.
    Ale przy podobnej klasy oponach letnie sa dużo lepsze na zimnym i mokrym
    asfalcie.

    Zaintresuj się trochę motorsportem. Dowiedz się dlaczego nacinany slick jest
    gorszy od tak samo nacinanej intermediaty.
    Dlaczego w F1 starają się jechac na twardej mieszance gumowej gdy może
    padać, lub jest lekki deszczyk.

    Paweł

  • 13. Data: 2010-11-05 15:51:51
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "PaweL" <l...@i...pl> wrote in message
    > Gówniarz, to mów do syna.

    I z czytaniem tez masz problemy.

    > Jeżeli już wiesz jak się robi dzieci.

    A lekcje juz odrobiles?

    > Oczywiście że kiepska letnia będzie gorsza na asfalcie od dobrej zimówki.

    To teraz przeczytaj, co napisales w pierwszym poscie.
    Bo wlasnie sam napisales to, co od poczatku tlumacze

    > Ale przy podobnej klasy oponach letnie sa dużo lepsze na zimnym i mokrym
    > asfalcie.

    Wpiszesz jeszcze w ustawe, zeby ludzie kupowali opony tylko "podobnej
    klasy"?

    > Zaintresuj się trochę motorsportem. Dowiedz się dlaczego nacinany slick
    > jest gorszy od tak samo nacinanej intermediaty.

    Zmieniasz temat, bo zabraklo argumentow? Nie ma to nic wspolnego z tym o
    czym pisales.
    A sportami motorowymi, szczegolnie F1, interesuje sie pewnie dluzej, niz ty
    zyjesz.

    > Dlaczego w F1 starają się jechac na twardej mieszance gumowej gdy może
    > padać, lub jest lekki deszczyk.

    Taaa.... Staraja sie jechac na slickach, bo jak tor wyschnie, to bez straty
    czasu na zmiane opon bede robili duzo szybsze okrazenia. A na przesychajacym
    torze z opon przejsciowych zrobia sie po dwoch okrazeniach slicki, tylko nie
    do konca tak trzymajace. Czy to twarde, czy miekkie - znaczenie ma
    drugorzedne, bo zaden team nie zmienia niezuzytych opon ze wzgledu na
    twardosc. (pomijajac to, ze opony zupelnie inaczej pracuja na roznych
    torach)

    EOT, bo jak widac, sam stwierdziles (choc moze o tym nie wiesz), ze wnioski
    w pierwszym poscie to glupota.

    --
    Axel

  • 14. Data: 2010-11-05 16:14:51
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 10-11-05 15:15, PaweL pisze:

    > Oczywiście że kiepska letnia będzie gorsza na asfalcie od dobrej zimówki.
    > Ale przy podobnej klasy oponach letnie sa dużo lepsze na zimnym i mokrym
    > asfalcie.

    Jak "taczasz sie" po ulicach samochodem w ktorym masz jakies srednio
    dobre letnie czy moze bdb letnie to mozesz tak pisac, jednak w
    przypadku, gdy masz opone nastawiona na maksymalna przyczepnosc i osiagi
    np. Toyo T1R/R1R czy ekstremalny przyklad R888 to Twoja teoria nie
    dziala. Te opony zachowuja sie tragicznie po przekroczeniu pewnej
    granicy temp. i w okresie pogody jesienno-zimowej i bardzo latwo o
    dzwona, ja dzwona nie chce i juz 2 tygodnie temu zmienilem na zimowki,
    swoja droga rewelacyjnie sie spisaly w Austrii w gorach i przy ujemnych
    temp.+opad sniegu/gradu na autostradzie w Niemczech, Continentale TS830.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 15. Data: 2010-11-05 21:48:44
    Od: Piter <b...@e...pl>

    na ** p.m.s ** PaweL pisze tak:

    > a magicznej temperatury 7'C przy której letnie opony jakoby
    > "tracą swoje właściwości" nie ma. Śniegu tym bardziej. Czy ktoś
    > zbiera informacje o liczbie wypadków, rannych i zabitych których
    > nie musiało być gdyby opony były prawidłowo dobrane do aury?

    W tym roku nie zdejmowałem zimowych kół i zauważyłem tylko że
    przez lato więcej popękały i co ciekawe wcale się tak mocno nie starły.

    pewnie wypadków było mniej niż spowodowanych przez zadżumione
    byznesłumen, bez świateł, nap przez komórkę do psiapsiuły.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 16. Data: 2010-11-06 08:36:49
    Od: n...@o...pl

    > Miałem zimówki załozone przez poł dnia w sobote, na tym samym podjeździe nie
    > ślizgały.
    Trzeba sobie było założyć jednocześnie. Albo zmienić tak z 5 razy, co trzy
    minuty, w sobotę. I zmierzyć stoperem czas wyjazdu ;-)
    Pozdrawiam.
    EOT.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 17. Data: 2010-11-08 09:59:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.11.2010 22:53, PaweL pisze:
    > Zbiorowa histeria na punkcie wymiany opon na zimowe już trwa w
    > najlepsze, wulkanizatorzy mają żniwa, a magicznej temperatury 7'C przy
    > której letnie opony jakoby "tracą swoje właściwości" nie ma. Śniegu tym
    > bardziej.

    Problemem nie są zimówki przy braku zimy tylko niedostosowanie prędkości
    do warunków.

  • 18. Data: 2010-11-08 12:34:10
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Problemem nie są zimówki przy braku zimy tylko niedostosowanie prędkości
    > do warunków.

    Taaa, głupi zwrot który jest wytłumaczeniem 99% zdarzeń drogowych.

  • 19. Data: 2010-11-08 13:28:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.11.2010 12:34, BaX pisze:

    > Taaa, głupi zwrot który jest wytłumaczeniem 99% zdarzeń drogowych.

    Głupi to są ci, co nie potrafią dostosować tej prędkości, a potem płaczą.

  • 20. Data: 2010-11-09 21:17:58
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-11-08 13:28, Andrzej Lawa pisze:
    > Głupi to są ci, co nie potrafią dostosować tej prędkości, a potem płaczą.

    Oni płaczą że drogi nie dostosowano do ich prędkości ;)

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com