  • Data: 2010-11-05 10:51:07
    Temat: Re: ile ludzi zginęło przez zimówki?
    Od: n...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie.

    > Takie w rozmiarze kółka od toczek? Jeżeli tak to może masz racje. Przy -20
    > letnia guma praktycznie przestaje być plastyczna, bardziej przypomina
    > plastik. Teraz na letnich u siebie pod domem gdzie mam minimalny spad rano
    > zawsze miele w miejscu zanim rusze. Tyle, że bieżnik w tych oponach to
    > jedynie 4 czy 5 rowków po obwodzie i 245 szerokość.
    Myślisz, że zimowa nie mieliłoby? Jeszcze gorzej.
    W ub. roku tuż przed prognozowanym załamaniem pogody w połowie października
    zmieniłem letnie na zimówki, bo zaplanowali mi w firmie szkolenie z
    bezpiecznej/ekstremalnej jazdy. Już w momencie wyjazdu z warsztatu odczułem
    tragicznie słabą przyczepność zimówek (letnie i zimówki były nowe bo autko było
    nowe i miało dwa komplety). Chwilę wcześniej jeszcze na letnich było OK.
    W nocy spadł śnieg. Niedużo, ale kilka cm. mokrej masy się uzbierało i utrzymało
    do końca dnia, choć temp. powietrza oscylowała wokół 1-3st. C.
    Okazało się, że ci, co nie zmienili opon na zimówki mieli lepsze czasy przejazdów!
    Wcale nie byłbym zdziwiony gdyby było sucho lub mokro. Od lat zakładam zimówki
    dopiero kiedy ma spaść większy śnieg, więc wiem jak to jest. Dopiero kiedy opona
    nie ma styku z asfaltem przez śnieg albo oblodzenie, na letnich jest
    beznadziejnie. Ale tego już było za wiele.
    Okazało się, że jeśli śnieg jest mokry i cienki a pod spodem nieoblodzona
    nawierzchnia to nadal letnie się lepsze! Liczby i stoper nie kłamią.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/