  • 21. Data: 2009-04-14 19:41:14
    Temat: Re: ile lat ludzie na to czekali :)
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 14 Apr 2009 12:33:25 -0700 (PDT), a...@g...com
    napisał(a):

    > no to rzeczywiście, nie ma żadnej różnicy z tym co u nas :))

    Jeżeli nie widzisz różnicy między tym a, cytuję:

    "masz środki na koncie (nawet kilka pensów) i konto masz ważne bez żadnych
    terminów itp"
    To mogę tylko współczuć - myślę, że spokojnie możesz pozwać do sądu swoich
    nauczycieli.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 22. Data: 2009-04-14 23:48:51
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Chris napisał(a) w wiadomości: ...

    >A ja się zastanawiam, dlaczego akurat Tobie tak zależy na tym, żeby
    >operatorzy dalej mogli okradać klientów z ich środków na koncie?

    A ja się zastanawiam, dlaczego wielu piszących tu nie rozumie (lub
    udaje że nie rozumie) słowa "kraść". Czyżby pseudodziennikarski
    bełkot z brukowców (i niestety nie tylko) stawał się oficjalnym
    językiem, w którym przedefiniowano niektóre wyrazy?

    >Dlaczego tak Cię boli pomysł ze zwracaniem niewykorzystanych środków z
    >konta?

    Mnie to akurat wisi, zwłaszcza że sklerozy nie mam.
    Wkurza mnie ingerowanie urzędasów w ustalone reguły. Takie rzeczy to
    urzędasy powinni z opami ustalać przy sprzedaży koncesji (ew. zareagować
    natychmiast, nie po wielu latach).
    Ciekaw jestem, czy nie ustalili a teraz się jednej ze stron przestało podobać.

    >Bo w bajeczkę o tym, że gdy operatorzy przestaną kraść, to ich usługi
    >nagle drastycznie podrożeją, to nie wierzę!

    Gdy operatorzy będą mieli mniejsze zyski to o tyle mniej będzie promocji,
    nowych niższych taryf itd. Zwłaszcza, jeżeli zmiana będzie musiała
    nastąpić szybko a nie była przez opa przewidziana.
    Chyba, że naprawdę zaczną kraść.
    Zapewne to niewielki ułamek zysków opratorów (ktoś wie ile?) więc opy
    być może zrobią tak jak napisałem czyli np. Orange może wydłużyć
    "promocję" na odzyskanie kasy. Bo do zmian regulaminów opy mają awersję
    gdyż chętni na darmowe telefony tylko na to czekają.

    Po pewnym czasie nie ładowania numer jest dezaktywowany. Bedą wtedy
    szukać komu kasę oddać? Zwłaszcza jak pre-paid nie rejestrowany?
    Zapomniałem! jest regulator i orzeknie, że nr ma być aktywny dożywotnio.
    Ale skąd wiadomo, że użytkownik umarł?... itd.

    >Zbyt dobrze mam jeszcze w pamięci ich zapewnienia, że jest niemożliwe
    >zejście z ceną rozmowy poniżej 1 zł/min, bądź wprowadzenie taryfikacji
    >sekundowej.

    Możliwe jest bardzo wiele. Kwestia czasu wprowadzenia i kosztów.
    Np. dostępne są już bilety na wycieczkę kosmiczną. Tylko, kurczę, drogie.
    Trzeba powołać urząd regulatora - stanieją. Wzrośnie za to cena np.
    umieszczenia satelity na orbicie.

    Arek

  • 23. Data: 2009-04-15 00:03:08
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Chris napisał(a) w wiadomości: ...

    >Ale ten regulamin łamie przepisy Kodeksu Cywilnego i gdyby nie
    >wszechobecna w Polsce korupcja, to operator już dawno by za to beknął!

    Kolejność jest chyba taka: umowa (dla pre-paid regulamin taryfy),
    ogólny regulamin świadczenia usług przez opa, Prawo Telekomunikacyjne,
    Kodeks Cywilny, Konstytucja RP. Wcześniej ingerują jeszcze prawa
    konsumenckie.
    Oczywiście brudy prać można też za granicą.
    A teraz który punkt PT lub KC jest łamany i kto kogo skorumpował
    (nazwiska)?

    Arek

  • 24. Data: 2009-04-15 06:09:15
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> napisał w
    wiadomości news:gs37ad$l9r$1@news.onet.pl...

    > Wkurza mnie ingerowanie urzędasów w ustalone reguły.

    Po to jest powołany do zycia sztuczny twór - "państwo" i
    jego wykonawcy - "urzędasy". Jeśli mam go bronić w imię
    "patriotyzmu" w czasie wojny to ono powinno odwdzięczać
    się tym samym w czasie pokoju. W moim przekonaniu wlasnie
    w tym, nielicznym przypadku to robi.

    tl

  • 25. Data: 2009-04-15 09:56:35
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > "patriotyzmu" w czasie wojny to ono powinno odwdzięczać
    > się tym samym w czasie pokoju. W moim przekonaniu wlasnie

    Ciekawe co byś powiedział gdybyś zawarł z kimś umowę i nagle państwo za
    pomocą urzędasów stwierdzi, że ci tą umowę zmieni. Bo tak.

  • 26. Data: 2009-04-15 10:08:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 11:56:35 +0200, Boombastic napisał(a):

    > Ciekawe co byś powiedział gdybyś zawarł z kimś umowę i nagle państwo za
    > pomocą urzędasów stwierdzi, że ci tą umowę zmieni. Bo tak.

    To raczej normalka ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 27. Data: 2009-04-15 16:06:31
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    wiadomości news:49e5af73$0$29408$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Ciekawe co byś powiedział gdybyś zawarł z kimś umowę i nagle państwo za
    > pomocą urzędasów stwierdzi, że ci tą umowę zmieni. Bo tak.

    Na przykład na dobrowolną ochronę lokalu gastronomicznego? A państwo przy
    pomocy
    urzednikow w mundurach postanowiło wtrącić swoje trzy grosze między dwie
    umawiające się strony? Zależy po której stronie bym występował w trakcie
    zawierania umowy. A Ty, po której stronie występujesz?

    tl

  • 28. Data: 2009-04-15 19:41:19
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > umawiające się strony? Zależy po której stronie bym występował w trakcie
    > zawierania umowy. A Ty, po której stronie występujesz?

    Rozumiem, że jak kupowałeś prepaida to miałeś przystawiony pistolet do
    głowy, tak?

  • 29. Data: 2009-04-15 21:06:19
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 02:03:08 +0200, Arek napisał(a):

    > A teraz który punkt PT lub KC jest łamany

    Art. 385(3) KC:
    "W razie wątpliwości uważa się, że niedozwolonymi postanowieniami
    umownymi są te, które w szczególności:
    [...]
    12) wyłączają obowiązek zwrotu konsumentowi uiszczonej zapłaty za
    świadczenie nie spełnione w całości lub części, jeżeli konsument
    zrezygnuje z zawarcia umowy lub jej wykonania"

    > i kto kogo skorumpował

    Spróbuj ruszyć swoimi szarymi komórkami.

    --
    Krzysztof

  • 30. Data: 2009-04-15 21:42:20
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 01:48:51 +0200, Arek napisał(a):

    > Mnie to akurat wisi

    Twoje reakcje wcale na to nie wskazują.

    > Wkurza mnie ingerowanie urzędasów w ustalone reguły.

    'tl' bardzo trafnie odpowiedział Ci w tym temacie.
    Te "urzędasy" pilnują, żebyście kraju nie zamienili w swój własny
    folwark.

    > Gdy operatorzy będą mieli mniejsze zyski to o tyle mniej będzie promocji,
    > nowych niższych taryf itd.

    Ani promocje, ani ceny usług wcale nie zależą od zysków operatorów, a
    przede wszystkim od konkurencji na rynku.
    Do momentu pojawienia się oferty Heyah mieliście prawdziwe Eldorado, ale
    pomimo to promocje były wręcz fikcyjne, a ceny utrzymywaliście na tak
    wysokim poziomie, jak się tylko dało.
    Dopiero po pojawieniu się realnej konkurencji, nagle okazało się, że i
    ceny mogą być niższe i promocje bardziej realne.

    > Po pewnym czasie nie ładowania numer jest dezaktywowany. Bedą wtedy
    > szukać komu kasę oddać? Zwłaszcza jak pre-paid nie rejestrowany?

    Tam gdzie jest prawdziwa konkurencja, jakoś operatorzy nie maja z tym
    najmniejszego problemu. Konta nie tracą ważności przez co najmniej rok,
    a i ze zwrotem środków jakoś opowie sobie radzą.
    Czyżby aż tak wielka była przepaść w inteligencji personelu operatorów,
    że nasi nie są w stanie tego "gigantycznego" problemu rozwiązać?

    > Zapomniałem! jest regulator i orzeknie, że nr ma być aktywny dożywotnio.

    A słyszałeś o takim pomyśle?
    O regulatora to Ty już się nie martw, lepiej wysil cały swój intelekt by
    jakoś rozwiązać ten przerastający polskich operatorów problem, "w jaki
    sposób można by zwrócić kasę użytkownikom prepaid".

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof