  • 21. Data: 2011-02-26 17:02:53
    Temat: Re: ile cykli ładowania średnio wytrzymują baterie ?
    Od: Kamikaze <m...@p...fm>

    > Ja nawet na biurku nie trzymam stale w tym samym
    > miejscu, ale co jakiś czas przesuwam tak, aby
    > stał na zimnym.

    Ja tam bardziej niż baterią przejmował bym się organem rozrodczym.
    Wszakże długotrwały wpływ podwyższonej temperatury na ten narząd nie
    wpływa na niego korzystnie.

  • 22. Data: 2011-02-27 22:22:25
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 26-02-2011 o 16:00 Przesmiewca napisał na pl.comp.pecet:

    > li-ion sie nie formuje

    To prawda, ale niektórzy piszą, że od czasu do czasu należy rozładować
    i naładować baterię w celu skalibrowania elektroniki. Proces podobny.

    > Producenci do dzis pisza, ze baterie li-ion nalezy formowac...

    No właśnie ... dlaczego w takim razie producenci wprowadzają w błąd?
    Zawsze wydawało mi się, że oczywistych błędów nie należy powielać.
    Nie wiem, może nie są takie oczywiste?

    > natomiast linik do wikipedii byl tylko jakby pokazaniem kierunku, bo
    > jakbys
    > sie bardziej zainteresowal tematem, to bys dotarl do bardziej
    > wiarygodnych opracowan
    > (bo oczywiscie wikipedia ma bledy, ale w tym przypadku akurat informacje
    > sa zgodne i latwo to
    > zweryfikowac w innych zrodlach)

    Zaręczam, że interesowałem się tematem. Wnioski są takie: gdy bateria
    i tak wytrzymuje 2-3 lata, to nie ma się czym przejmować (oczywiście
    nikomu nie odradzam przestrzegania zasad o których pisaliście).
    Jedynie co mnie zastanawia i właśnie o tym piszę, że moja bateria te
    zasady ma w nosie.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 23. Data: 2011-02-27 22:24:48
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 25-02-2011 o 22:13 ąćęłńóśźż napisał na pl.comp.pecet:

    > Ja jeszcze na wszelki przypadek spluwam trzy razy przez lewe ramię i
    > odmawiam coniedzielną zdrowaśkę za baterię.
    > Wszystko przez to, że płacę Visą.
    >

    > -----

    Zapomniałeś jeszcze dopisać "i nigdy nie nauczę się cytować"

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 24. Data: 2011-02-28 07:50:19
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "WiesłaW" <n...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    Dnia 25-02-2011 o 21:52 Przesmiewca napisał na pl.comp.pecet:

    Ale nie rozumiem.. co jest nieprawda? Nie umiem czytać instrukcji?
    Cytuję: Gdy bateria nie jest używana przez długi czas, należy ją
    przechowywać całkowicie rozładowaną. Pozwala to przedłużyć
    żywotność baterii.
    Komu mam wierzyć - Wikipedii czy producentowi notebooka?

    *******
    Producentom zależy na jak największej sprzedaży (akumulatorów)
    Kiedyś w butach "od szewca" chodziło się 15-20 lat
    Co by było, gdyby w dzisiejszych czasach ludzie zaczęli
    chodzić w butach 15 lat???!!!

    Artur(m)

  • 25. Data: 2011-02-28 18:57:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur(m)" ikfk3r$2bd$...@r...tu.kielce.pl

    > Kiedyś w butach "od szewca" chodziło się 15-20 lat

    Producenci skórzanych butów odradzają pranie w pralkach.
    Ja piorę i nie narzekam.

    Producenci bawełnianych ubrań zalecają częste pranie
    i prasowanie. Celem jest pozbywanie się grzybów. :)

    W ogóle (jak zauważyłem) producenci raczej dbają
    o przedłuzanie eksploatacji swoich produktów.

    > Co by było, gdyby w dzisiejszych czasach ludzie zaczęli
    > chodzić w butach 15 lat???!!!

    Mieliby więcej zdatnych do noszenia? Ja mam około 200 koszul
    i tyleż par spodni. Zamierzam też skompletować sporo :) obuwia. :)
    Mam kilka bawełnianych kurtek letnich (od wiosny do jesieni)
    i kilka skórzanych oraz kilka z ,,polaru''... I co w tym złego?
    Mam setki majtek i skarpet, w tym stosowna liczbę wełnianych...

    Gdybyż tak jeszcze w galeriach sprzedawano kożuchy z owczej
    skóry w cenach realnych... Kupiłbym kilka sztuk...

    I gdyby jeszcze Chińczycy doprowadzili do solidnego spadku
    cen samochodów... Jeden samochód do ,,koscioła'', jeden na
    ,,autostradę'', jeden do lasu i jeden na wszelki wypadek,
    uniwersalny... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2011-03-01 01:36:04
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Nie wiem, skąd cytujesz, bo pamiętam zalecenie pozostawienia naładowanej do
    1/2 - 2/3 pojemności.
    Ewentualnie coś innego na czas podróży lotniczej (i to żeby się jakiekolwiek
    zwarcie z iskrą w luku bagażowym nie zrobiło).

    -----

  • 27. Data: 2011-03-01 01:37:19
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    A możesz się odpie.....ć ?

    -----

  • 28. Data: 2011-03-01 16:12:38
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 01-03-2011 o 02:37 ąćęłńóśźż napisał na pl.comp.pecet:

    > A możesz się odpie.....ć ?
    >

    > -----

    Ależ oczywiście, że mogę. Nie czytam Twoich postów, ponieważ nie
    chce mi się szukać odpowiedzi. W tym wypadku zacytowałeś mnie, więc
    przeczytałem.
    Ale żeby była jasna sprawa - masz kilka wyjść. Albo zdecydujesz się
    cytować tak, aby nie było to uciążliwe w czytaniu, albo przekonasz
    mnie, że w Twoim przypadku jest to niemożliwe do wykonania, albo
    nie odpowiadaj na moje wypowiedzi.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 29. Data: 2011-03-01 23:00:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamikaze" ikbbnk$tpa$...@n...onet.pl

    > Ja tam bardziej niż baterią przejmował bym się
    > organem rozrodczym. Wszakże długotrwały wpływ
    > podwyższonej temperatury na ten narząd
    > nie wpływa na niego korzystnie.

    Chylę czoła -- mój organ tak daleko (do kolan) nie sięga. :)
    (może mamy różnej długości :) komputery -- ja korzystam
    z netbooka, bo notebook jest dla mnie za ciężki; nie mam
    dyskopatii, ale nie mogę nosić ciężarów a 3 kilogramy to
    już dla mnie ciężar)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2011-03-04 15:58:28
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 01.03.2011 Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    napisał/a:

> [...]
    > z netbooka, bo notebook jest dla mnie za ciężki; nie mam
    > dyskopatii, ale nie mogę nosić ciężarów a 3 kilogramy to

    Ale są też notebooki nie ważące 3kg a notebookami pozostające :)
    i nie nagrzewające się w pracy do 80 celcjuszy. Mój ma typowo
    cpu 38, więc sądzę że na obudowie ma mniej niż temperatura ciała.