-
1. Data: 2012-02-13 08:24:13
Temat: ile V powinien miec akumulator
Od: l...@...pl
Czesc,
cos mi chyba juz akumulator siada.....NIESTETY
Jakie napiecie powinien miec akumulator po ladowaniu w trakcie jazdy?
Ostatnio w trakcie mrozow duzo nie jezdzilem, ale staralem sie zawsze
stawiac auto na spadku i tudziez tak byl odpalany (swobony zjazd). Na
miescie jak byla potrzeba to zapala bez problemu (za pierwszym
razem.....bo juz przejechany znaczy sie cieply).
Ale wczoraj przejechalem sie jakies 430 km w dwie strony (4 razy
odpalony a tak czysta jazda). Ladowanie od 13.8V (wlaczone swiatla,
radio, wentylator, szyba) do 14,0V bez.
Akumulator 5-10 minut po wylaczeniu silnika wskazywal na multimetrze
12.6V. Czy to dobrze czy zle???
Co wy na to??
L.
-
2. Data: 2012-02-13 08:27:47
Temat: Re: ile V powinien miec akumulator
Od: Grejon <g...@g...com>
W dniu 2012-02-13 09:24, l...@...pl pisze:
> Akumulator 5-10 minut po wylaczeniu silnika wskazywal na multimetrze
> 12.6V. Czy to dobrze czy zle???
Dobrze, tylko taki pomiar niewiele mówi o jego kondycji. Sprawdź jeszcze
jak mocno leci napięcie po włączeniu świateł i dmuchawy i ile pokazuje
po kilku godzinach.
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
Green Trafic 140 dCi
-
3. Data: 2012-02-13 08:57:47
Temat: Re: ile V powinien miec akumulator
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Uzytkownik <l...@...pl> napisal w wiadomosci
news:jfhhj7h7k5khbbb7lfu22pnmd5o19kvgq8@4ax.com...
> Ale wczoraj przejechalem sie jakies 430 km w dwie strony (4 razy
> odpalony a tak czysta jazda). Ladowanie od 13.8V (wlaczone swiatla,
> radio, wentylator, szyba) do 14,0V bez.
Za malo, w zime lepiej jak jest nawet powyzej 14,5.
13,8 nie nadaluje w mróz akumulatora praktycznie w lato - aby, aby. To
prawie napiecie pracy buforowej a nie cyklicznej.
Niby niewielka róznica w napieciu ale dla akumulatora gigantyczna.
--
Pozdrawiam,
Lukasz
-
4. Data: 2012-02-13 09:06:01
Temat: Re: ile V powinien miec akumulator
Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>
Witam!
> Za malo, w zime lepiej jak jest nawet powyzej 14,5.
Nieprawda, 14.5V dla aku to napiecie troche za duze (gazowanie)
> 13,8 nie nadaluje w mr?z akumulatora praktycznie w lato - aby, aby. To
> prawie napiecie pracy buforowej a nie cyklicznej.
Naladuje
> Niby niewielka r?znica w napieciu ale dla akumulatora gigantyczna.
Jak przyjmiesz bardzo mala rezystancje wewnetrzna aku, to z prawa Ohma
wyjdzie tobie ladnie ze nawet roznica 1V powoduje "mozliwosc" przeplywu
duzych pradow.
Oczywiscie alternator tyle nie da, wiec ograniczenie jest od strony
ukladu regulacji napiecia i pradu.
Ale naladowac naladuje.
-
5. Data: 2012-02-13 09:13:47
Temat: Re: ile V powinien miec akumulator
Od: Grejon <g...@g...com>
W dniu 2012-02-13 09:57, Ukaniu pisze:
> Uzytkownik<l...@...pl> napisal w wiadomosci
> news:jfhhj7h7k5khbbb7lfu22pnmd5o19kvgq8@4ax.com...
>> Ale wczoraj przejechalem sie jakies 430 km w dwie strony (4 razy
>> odpalony a tak czysta jazda). Ladowanie od 13.8V (wlaczone swiatla,
>> radio, wentylator, szyba) do 14,0V bez.
>
> Za malo, w zime lepiej jak jest nawet powyzej 14,5.
> 13,8 nie nadaluje w mróz akumulatora praktycznie w lato - aby, aby. To
Dobrze że mój akumulator o tym nie wie, bo musiałbym codziennie latać z
prostownikiem.
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
Green Trafic 140 dCi
-
6. Data: 2012-02-13 09:41:22
Temat: Re: ile V powinien miec akumulator
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Użytkownik "wchpikus" <w...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
news:jhajpn$1t9o$1@news2.ipartners.pl...
> Nieprawda, 14.5V dla aku to napiecie troche za duze (gazowanie)
>
Do pracy cyklicznej napięcie normalne i zalecane.
Co wiecej przyjmuję jakieś -(4 do 5)mV na celę od 14,5 (20 stopni) - wyjdzie
w -20 ponad 15.
www.ti.com/lit/an/slua115/slua115.pdf
Do tego mozna sobie poszukać dokładnych danych Yuasy, czy innego producenta.
> Naladuje
Zobacz sobie czas dochodzenia do 100% naładowania przy -15 przy
stabilizowaniu 13,8 na klemach. Prąd łądowania w tej fazie jest poniżej
ograniczenia alternatora.
To będą wieki w wymiarze samochodowym. Owszem ładunek zgromadzony bedzie
jakiś i umożliwia odpalanie ale lepiej mieć akumulator naladowany szybciej
niż wolniej. I lepiej mieć w nim 100% możliwego ladunku niż średnio znacząco
mniej.
--
Pozdrawiam,
Łukasz
-
7. Data: 2012-02-13 09:43:31
Temat: Re: ile V powinien miec akumulator
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał w wiadomości
news:jhak8p$pvk$1@usenet.news.interia.pl...
> Dobrze że mój akumulator o tym nie wie, bo musiałbym codziennie latać z
> prostownikiem.
Ale pewnie wie, czy ma w sobie 100% możliwego ładunku.
A przy 13,8 w zimie raczej nie ma.
--
Pozdrawiam,
Łukasz
-
8. Data: 2012-02-13 09:52:06
Temat: Re: ile V powinien miec akumulator
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2012-02-13 09:57, Ukaniu pisze:
> Za malo, w zime lepiej jak jest nawet powyzej 14,5.
> 13,8 nie nadaluje w mróz akumulatora praktycznie w lato - aby, aby. To
> prawie napiecie pracy buforowej a nie cyklicznej.
> Niby niewielka róznica w napieciu ale dla akumulatora gigantyczna.
>
Glupoty wypisujesz.
--
Karolek
-
9. Data: 2012-02-13 10:07:41
Temat: Re: ile V powinien miec akumulator
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:jhamgt$l27$1@news.mm.pl...
> Glupoty wypisujesz.
Też miło mi Cię poznać, coś wiecej możesz w temacie?
Charakterystyki, czasy, mile widziane.
--
Pozdrawiam,
Łukasz
-
10. Data: 2012-02-13 12:03:59
Temat: Re: ile V powinien miec akumulator
Od: Mario <m...@...pl>
W dniu 2012-02-13 09:24, l...@...pl pisze:
> Czesc,
>
> cos mi chyba juz akumulator siada.....NIESTETY
>
> Jakie napiecie powinien miec akumulator po ladowaniu w trakcie jazdy?
> Ostatnio w trakcie mrozow duzo nie jezdzilem, ale staralem sie zawsze
> stawiac auto na spadku i tudziez tak byl odpalany (swobony zjazd). Na
> miescie jak byla potrzeba to zapala bez problemu (za pierwszym
> razem.....bo juz przejechany znaczy sie cieply).
>
> Ale wczoraj przejechalem sie jakies 430 km w dwie strony (4 razy
> odpalony a tak czysta jazda). Ladowanie od 13.8V (wlaczone swiatla,
> radio, wentylator, szyba) do 14,0V bez.
Powinno być bliżej 14,4 V i to z małą zależnością od włączanych świateł
czy ogrzewania szyby. Może być ze akumulator jest slaby bo alternator go
słabo ładuje. Miałem tak jak szczotki wyżłobiły mi rowki w pierścieniu
ślizgowym i nowe szczotki nie chciały dobrze leżeć w tych śladach.
Pomogło wygładzenie pilnikiem napędzając wirnik z wiertarki :)
>
> Akumulator 5-10 minut po wylaczeniu silnika wskazywal na multimetrze
> 12.6V. Czy to dobrze czy zle???
Kilka minut po wyłączeniu to powinien raczej pokazywać około 13,5 V.
--
pozdrawiam
MD