eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaile V powinien miec akumulator
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 31

  • 1. Data: 2012-02-13 08:24:13
    Temat: ile V powinien miec akumulator
    Od: l...@...pl

    Czesc,

    cos mi chyba juz akumulator siada.....NIESTETY

    Jakie napiecie powinien miec akumulator po ladowaniu w trakcie jazdy?
    Ostatnio w trakcie mrozow duzo nie jezdzilem, ale staralem sie zawsze
    stawiac auto na spadku i tudziez tak byl odpalany (swobony zjazd). Na
    miescie jak byla potrzeba to zapala bez problemu (za pierwszym
    razem.....bo juz przejechany znaczy sie cieply).

    Ale wczoraj przejechalem sie jakies 430 km w dwie strony (4 razy
    odpalony a tak czysta jazda). Ladowanie od 13.8V (wlaczone swiatla,
    radio, wentylator, szyba) do 14,0V bez.

    Akumulator 5-10 minut po wylaczeniu silnika wskazywal na multimetrze
    12.6V. Czy to dobrze czy zle???

    Co wy na to??

    L.


  • 2. Data: 2012-02-13 08:27:47
    Temat: Re: ile V powinien miec akumulator
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-02-13 09:24, l...@...pl pisze:

    > Akumulator 5-10 minut po wylaczeniu silnika wskazywal na multimetrze
    > 12.6V. Czy to dobrze czy zle???

    Dobrze, tylko taki pomiar niewiele mówi o jego kondycji. Sprawdź jeszcze
    jak mocno leci napięcie po włączeniu świateł i dmuchawy i ile pokazuje
    po kilku godzinach.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi


  • 3. Data: 2012-02-13 08:57:47
    Temat: Re: ile V powinien miec akumulator
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Uzytkownik <l...@...pl> napisal w wiadomosci
    news:jfhhj7h7k5khbbb7lfu22pnmd5o19kvgq8@4ax.com...
    > Ale wczoraj przejechalem sie jakies 430 km w dwie strony (4 razy
    > odpalony a tak czysta jazda). Ladowanie od 13.8V (wlaczone swiatla,
    > radio, wentylator, szyba) do 14,0V bez.

    Za malo, w zime lepiej jak jest nawet powyzej 14,5.
    13,8 nie nadaluje w mróz akumulatora praktycznie w lato - aby, aby. To
    prawie napiecie pracy buforowej a nie cyklicznej.
    Niby niewielka róznica w napieciu ale dla akumulatora gigantyczna.

    --
    Pozdrawiam,
    Lukasz



  • 4. Data: 2012-02-13 09:06:01
    Temat: Re: ile V powinien miec akumulator
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!

    > Za malo, w zime lepiej jak jest nawet powyzej 14,5.
    Nieprawda, 14.5V dla aku to napiecie troche za duze (gazowanie)

    > 13,8 nie nadaluje w mr?z akumulatora praktycznie w lato - aby, aby. To
    > prawie napiecie pracy buforowej a nie cyklicznej.
    Naladuje

    > Niby niewielka r?znica w napieciu ale dla akumulatora gigantyczna.
    Jak przyjmiesz bardzo mala rezystancje wewnetrzna aku, to z prawa Ohma
    wyjdzie tobie ladnie ze nawet roznica 1V powoduje "mozliwosc" przeplywu
    duzych pradow.
    Oczywiscie alternator tyle nie da, wiec ograniczenie jest od strony
    ukladu regulacji napiecia i pradu.
    Ale naladowac naladuje.





  • 5. Data: 2012-02-13 09:13:47
    Temat: Re: ile V powinien miec akumulator
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-02-13 09:57, Ukaniu pisze:
    > Uzytkownik<l...@...pl> napisal w wiadomosci
    > news:jfhhj7h7k5khbbb7lfu22pnmd5o19kvgq8@4ax.com...
    >> Ale wczoraj przejechalem sie jakies 430 km w dwie strony (4 razy
    >> odpalony a tak czysta jazda). Ladowanie od 13.8V (wlaczone swiatla,
    >> radio, wentylator, szyba) do 14,0V bez.
    >
    > Za malo, w zime lepiej jak jest nawet powyzej 14,5.
    > 13,8 nie nadaluje w mróz akumulatora praktycznie w lato - aby, aby. To

    Dobrze że mój akumulator o tym nie wie, bo musiałbym codziennie latać z
    prostownikiem.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi


  • 6. Data: 2012-02-13 09:41:22
    Temat: Re: ile V powinien miec akumulator
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "wchpikus" <w...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:jhajpn$1t9o$1@news2.ipartners.pl...

    > Nieprawda, 14.5V dla aku to napiecie troche za duze (gazowanie)
    >
    Do pracy cyklicznej napięcie normalne i zalecane.
    Co wiecej przyjmuję jakieś -(4 do 5)mV na celę od 14,5 (20 stopni) - wyjdzie
    w -20 ponad 15.

    www.ti.com/lit/an/slua115/slua115.pdf

    Do tego mozna sobie poszukać dokładnych danych Yuasy, czy innego producenta.


    > Naladuje

    Zobacz sobie czas dochodzenia do 100% naładowania przy -15 przy
    stabilizowaniu 13,8 na klemach. Prąd łądowania w tej fazie jest poniżej
    ograniczenia alternatora.
    To będą wieki w wymiarze samochodowym. Owszem ładunek zgromadzony bedzie
    jakiś i umożliwia odpalanie ale lepiej mieć akumulator naladowany szybciej
    niż wolniej. I lepiej mieć w nim 100% możliwego ladunku niż średnio znacząco
    mniej.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz




  • 7. Data: 2012-02-13 09:43:31
    Temat: Re: ile V powinien miec akumulator
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    news:jhak8p$pvk$1@usenet.news.interia.pl...
    > Dobrze że mój akumulator o tym nie wie, bo musiałbym codziennie latać z
    > prostownikiem.

    Ale pewnie wie, czy ma w sobie 100% możliwego ładunku.
    A przy 13,8 w zimie raczej nie ma.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz



  • 8. Data: 2012-02-13 09:52:06
    Temat: Re: ile V powinien miec akumulator
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2012-02-13 09:57, Ukaniu pisze:

    > Za malo, w zime lepiej jak jest nawet powyzej 14,5.
    > 13,8 nie nadaluje w mróz akumulatora praktycznie w lato - aby, aby. To
    > prawie napiecie pracy buforowej a nie cyklicznej.
    > Niby niewielka róznica w napieciu ale dla akumulatora gigantyczna.
    >

    Glupoty wypisujesz.

    --
    Karolek


  • 9. Data: 2012-02-13 10:07:41
    Temat: Re: ile V powinien miec akumulator
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:jhamgt$l27$1@news.mm.pl...
    > Glupoty wypisujesz.

    Też miło mi Cię poznać, coś wiecej możesz w temacie?
    Charakterystyki, czasy, mile widziane.
    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz



  • 10. Data: 2012-02-13 12:03:59
    Temat: Re: ile V powinien miec akumulator
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-13 09:24, l...@...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > cos mi chyba juz akumulator siada.....NIESTETY
    >
    > Jakie napiecie powinien miec akumulator po ladowaniu w trakcie jazdy?
    > Ostatnio w trakcie mrozow duzo nie jezdzilem, ale staralem sie zawsze
    > stawiac auto na spadku i tudziez tak byl odpalany (swobony zjazd). Na
    > miescie jak byla potrzeba to zapala bez problemu (za pierwszym
    > razem.....bo juz przejechany znaczy sie cieply).
    >
    > Ale wczoraj przejechalem sie jakies 430 km w dwie strony (4 razy
    > odpalony a tak czysta jazda). Ladowanie od 13.8V (wlaczone swiatla,
    > radio, wentylator, szyba) do 14,0V bez.

    Powinno być bliżej 14,4 V i to z małą zależnością od włączanych świateł
    czy ogrzewania szyby. Może być ze akumulator jest slaby bo alternator go
    słabo ładuje. Miałem tak jak szczotki wyżłobiły mi rowki w pierścieniu
    ślizgowym i nowe szczotki nie chciały dobrze leżeć w tych śladach.
    Pomogło wygładzenie pilnikiem napędzając wirnik z wiertarki :)
    >
    > Akumulator 5-10 minut po wylaczeniu silnika wskazywal na multimetrze
    > 12.6V. Czy to dobrze czy zle???

    Kilka minut po wyłączeniu to powinien raczej pokazywać około 13,5 V.


    --
    pozdrawiam
    MD

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: