  • 31. Data: 2011-09-28 09:55:12
    Temat: Re: idzie nowe z UE :-(
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    > 1. albo piszesz o rowerach, albo motorowerach

    Piszę o skuterach do 50cm3.

    > 2. póki co w polsce scieżek rowerowych nie mamy za wiele

    I co w związku z tym? W wielu miejscach są i będzie ich przybywać.

    > 3. to, ze motorower może konstrukcyjnie jechać 45hm/h (zmieniło sie coś
    > i zmniejszyli tą prędkość do 40? hmm) nie znaczy, ze nie obowiązują go
    > przepisy ruchu drogowego. Jak jest ograniczenie do 30 to tyle można tam
    > jechać i nie ważne, czy jedziesz ferrari czy motorynką.

    Tak do 45km/h i ani 1km/h więcej masz rację. Natomiast motorower jest
    kompletnie niedostrzegalny przez fotoradary stanowiące 98% wszystkich w
    naszym kraju. Są takie które robią zdjęcie z tyłu ale to procent.

    > 4. skąd teza, ze fotoradar pstryka tylko samochody, a wbudowana sztuczna
    > inteligencja pozwala mu ocenić, czy jedzie motocykl, motorower czy wózek
    > sklepowy?

    Z przodu może sobie pstrykać do woli, a takich jest 98%. Nowo
    wprowadzane odcinkowe pomiary prędkości także tylko od przodu.
    Fotoradary straży miejskiej też od przodu. W samym rozporządzeniu o
    którym dyskutujemy PE chce aby karać motocyklistów za pomocą fotoradarów
    ponieważ obecnie się ich praktycznie nie karze - nawet jak ktoś dostał
    mandat - zdjęcie od tyłu to są to sporadyczne przypadki.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 32. Data: 2011-09-28 10:01:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Kuba,

    Wednesday, September 28, 2011, 9:10:03 AM, you wrote:

    > trollujesz, czy naprawde uważasz, ze rowerem nie da sie jechać więcej niż
    > dozwolona prędkość w obszarze zabudowanym, a co dopiero jak jest
    > ograniczenie do 30 czy 40.

    Rower nie ma w wyposażeniu prędkościomierza a ocena prędkości na oko
    nie jest wystarczająco dokładna. Nie jestem w stanie ocenić na rowerze
    czy przekraczam ograniczenie 30 czy 40km/h i o ile je przekraczam.
    Chciałbym również zobaczyć homologację radaru, którym zmierzono
    predkość roweru przy takim ograniczeniu. Szczególnie interesują mnie
    minimalne rozmiary/masa obiektu, którego prędkość da się poprawnie
    określić.

    Dlatego podaję ograniczenie do 5km/h, czyli takie jakie obowiązuje w
    miejscach gdzie jest dopuszczony równoczesny ruch pieszych i pojazdów
    i jest to prędkość, którą łatwo ocenić, porównując ją z poruszającymi
    się pieszymi.

    Nadal uważasz, że trolluję?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 33. Data: 2011-09-28 10:05:38
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-09-28 08:13, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    t.pl

    > Ale wcześniej będą musieli poddać je modyfikacji, żeby filtrowały wydech :D

    Wystarczy mała gruszka np. od ciśnieniomierza. :-)
    Natomiast to 0,5 bardzo mi się podoba a na resztę i tak znajdziemy sposób.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 34. Data: 2011-09-28 10:18:41
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    W dniu 2011-09-28 09:55, The_EaGle pisze:

> [...]
    > ponieważ obecnie się ich praktycznie nie karze - nawet jak ktoś dostał
    > mandat - zdjęcie od tyłu to są to sporadyczne przypadki.

    Zdjęcie z fotoradaru od tyłu ma zerową wartość dowodową.
    Powinno się zakazać takich zdjęć. To, że są dopuszczalne - to zwyczajne
    złodziejstwo państwa, które bazuje na niewiedzy właścicieli pojazdów.

    Podobnie, jak formułki, które przysyła straż miejska. To pismo ze straży
    nie jest żadnym mandatem, tylko sposobem na wyłudzenie przyznania się do
    winy. Tu także państwo przymyka oko na te bandyckie metody.

  • 35. Data: 2011-09-28 10:27:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Wrz, 10:18, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    > Zdjęcie z fotoradaru od tyłu ma zerową wartość dowodową.
    > Powinno się zakazać takich zdjęć. To, że są dopuszczalne - to zwyczajne
    > złodziejstwo państwa, które bazuje na niewiedzy właścicieli pojazdów.

    przeciez tylko po to montuje sie te fotoradary ;)
    byl (jest?) juz projekt ustawy, na mocy ktorej placi zawsze wlasciciel
    pojazdu - ale nie jest to klasyczny "mandat", bo nikt mu nawet nie
    bedzie winy udowadnial... - punktow tez nie dostanie, a kase od
    sprawcy sam niech sobie egzekwuje jesli komus pojazd pozyczyl ;)

    WS

  • 36. Data: 2011-09-28 11:01:43
    Od: " " <s...@g...pl>

    Gabriel'wilk' <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > http://www.tvn24.pl/0,1718888,0,1,chca-w-autach-blok
    ad-antyalkoholowych,wiadomo
> [...]
    > unijne zalecenia przewidują, że ma to być 0,5 promila.
    >
    > Wolniej, bez ostrzeżeń
    >
    > UE powinna też dążyć, zdaniem eurodeputowanych, do ograniczenia
    > prędkości do 30km/h na terenie zabudowanym. PE ubiega się również o
    > zainstalowanie w UE radarów kontrolujących prędkość motocyklistów oraz
    > egzekwowanie od nich mandatów za przekroczenie prędkości.
    >
    > Posłowie proponują równocześnie ujednolicenie znaków drogowych oraz
    > zasad przeprowadzania kontroli technicznych i zalecają powołanie
    > unijnego koordynatora ds. bezpieczeństwa w ruchu drogowym."

    I zrobią to. Mnie to nie dotyczy, tak jak faceta co go pies ugryzł w protezę
    nogi. Jak to wprowadzą to mnie juz nie będzie. Człowiek nie żółw i nie żyje
    100 lat. A jak by mi się udało to nawet z turbo balkonikiem na łożyskach
    kulkowych nie dam rady zbliżyć się do dziesięciu procent dopuszczalnych
    prędkości. Młodzi niech się martwią. Jak to będą wprowadzali to na pewno w
    pakiecie będzie obowiązek corocznych badań lekarskich po przekroczeniu na
    przykład pięćdziesięciu lat.

  • 37. Data: 2011-09-28 11:16:46
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    W dniu 2011-09-28 10:27, WS pisze:

> [...]
    > bedzie winy udowadnial... - punktow tez nie dostanie, a kase od
    > sprawcy sam niech sobie egzekwuje jesli komus pojazd pozyczyl ;)

    Projekt tej ustawy przepadł na szczęście. Zajął się nim Trybunał, albo
    prezydent i okazał się niezgodny z niczym.

  • 38. Data: 2011-09-28 12:11:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.09.2011 21:14, Gabriel'wilk' pisze:

    > "EUROPOSŁOWIE WALCZĄ Z WYPADKAMI DROGOWYMI REZOLUCJĄ
    > Obowiązkowe blokady antyalkoholowe w nowych autach, ograniczenie

    A kto za to zapłaci? Panowie europosłowie?

    > prędkości do 30 km/h na terenie zabudowanym oraz zakaz urządzeń

    A co się będziem szczypać! Niech będzie 15! Rowerzyści przestaną być
    zawalidrogami ;->

    > ostrzegających o kontrolach drogowych, np. w GPS-ach - to pomysły
    > europosłów zawarte w przyjętej we wtorek rezolucji PE.

    Trzeba będzie zlikwidować: możliwość migania światłami, CB, a nawet
    telefony komórkowe.

> [...]
    > działanie oraz systemy do nawigacji zawierające ostrzeżenia o kontroli
    > drogowej" - brzmi tekst przyjętej we wtorek przez eurodeputowanych
    [ciach]

    > Rezolucja, autorstwa chadeckiego eurodeputowanego Dietera
    > Lebrechta-Kocha, jest odpowiedzią na przyjęty w ubiegłym roku przez

    Na cześć pana Dietera.... sieg HEIL! sieg HEIL! sieg HEIL!

  • 39. Data: 2011-09-28 13:04:07
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    RoMan Mandziejewicz, Wed, 28 Sep 2011 00:09:36 +0200, pl.misc.samochody:

    > O radarach łapiących rowerzystów też nie słyszałem.

    Istnieją. Doświadczyłem przedwczoraj w Czechach, a i znajomego kiedyś
    wysuszyli.

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.

  • 40. Data: 2011-09-28 13:05:28
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    "Rafał \"SP\" Gil", Wed, 28 Sep 2011 01:13:41 +0200, pl.misc.samochody:

    > Byłem naocznym świadkiem zatrzymania rowerzysty za przekroczenie
    > dozwolonej prędkości na ul Glazera w Przemyślu :) Rowerzysta
    > przyjął mandat karnie, a nawet z nieukrywaną przyjemnością i do
    > dziś go kolekcjonuje w klaserze wraz ze znaczkami.

    Ale mandat za przekroczenie prędkości? Jeżeli tak to głupi jakiś, bo
    suszarki, AFAIR, nie mają homologacji na sprawdzanie prędkości rowerów i
    policja może rowerzystę "cmoknąć w pompkę".