eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: idiotyczne zielone strzałki FUT: pl.misc.samochody, pl.pregierz,Re: idiotyczne zielone strzałki FUT: pl.misc.samochody, pl.pregierz,
  • Data: 2012-10-24 00:04:20
    Temat: Re: idiotyczne zielone strzałki FUT: pl.misc.samochody, pl.pregierz,
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    0. defaultowo.
    1. defaultowo.
    2. defaultowo.
    3. defaultowo.

    0. Dla grupowiczów.
    Co jest, *NIKT* nie czyta przepisów???
    Na jakiej podstawie jeździcie po drodze?
    Mocnego wewnętrznego przekonania? ;)
    Wracam z delegacji, czytam... czytam... i cisza.
    Dziwne.
    Albo faktycznie wszyscy tak "na pamięć", albo coś przeoczyłem
    i zostanę zaraz wdeptany w glebę, ale co mi tam ;)

    1. i najsłabsze - dla Ciebie, za przeoczenie :), choć poważne (przeoczenie),
    ale cóż, zdarza się :]

    2. dla stosowania formatu PDF.
    Bzdurne przekonanie że "PDF jest do wszystkiego najlepszy" skutkuje
    nie tylko tekstami w które są różne backslashe i inne delety (ulubiona
    pułapka na isap.sejm, skutkująca nieskutecznością szukania po tekście
    przepisów), ale również 3.
    WYMUSZENIE stosowania formatu tekstowego uniemożliwiałoby numer jak 3.
    Format "uniwersalny" skutkuje zirytowaniem użyszkodnika danych :]
    Proszę mi NIE pisać że w .PDF można po ludzku i tak dalej.
    I tak mam uczulenie na obsługę w dostępnych programach, nic nie
    poradzę :> (choć to moja subiektywna opinia).

    3. i największe, dla szpeców z Sejmu.

    To wcale nie jest jedyny taki przypadek, ale link:
    http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20080670413&t
    ype=2
    ...w sposób widoczny pokazuje w czym problem.

    Nie dość, że to jest w "jedynie słusznym formacie" :P, to OBRAZY
    zapisane są czarno-białe.
    Genialne posunięcie, jak na rysunek sygnalizacji świetlnej.
    Zapisany jako obraz.

    I teraz clou: najwyraźniej mało komu chciało się aktualizować treść.
    Różne różniste strony zawierają TEKST rozporządzenia.
    Uchylonego.

    A tu, ku ogólnemu zdumieniu, okazuje się że min. Grabarczyk podpisał
    inną treść :)

    A tak dla jasności - kiedyś ktoś mnie już trzepnął w ucho, chyba
    na .samochody, jak go z lekka pouczająco potraktowałem, kiedy pytał
    o AKTUALNĄ treść PoRD.
    Na moje szczęście link (i to wcale nie do isapu) miałem pod ręką ;)

    Chodzi o to, że linki do przepisów drogowych oraz strony z tymi
    przepisami są *bardzo* często zdezuaktalizowane!
    To samo dotyczy zresztą... wszystkich innych przepisów ;)
    (standardowa uwaga na .prawo.podatki: na stronie nie ma daty
    wystawienia treści -> nie czytasz, bo sobie zrobisz krzywdę)

    No to ad rem :)

    On Sat, 20 Oct 2012, Excite wrote:

    > Jak nie ma jak jest.

    "Link albo Cię nie ma" ;)
    Mi wychodzi, że wpadłeś na standardowy kiks: cytujesz stary akt prawny.
    Do kompletu jeszcze potrzebne jest info kto to podpisał :>
    - w którym roku
    - w czyim rządzie
    - który minister

    Akt odszukałem (niżej).
    I w akcie jest podpis: "M. Pol".
    Niniejszym wszystkie Twoje "pochwały" dedykuję podpisanemu pod ww. aktem ;)

    > Cytat słowo w słowo z 4.2.2
    >
    > "sygnał dopuszczający skręcanie w kierunku wskazanym strzałką może być
    > nadawany jednokrotnie lub wielokrotnie podczas nadawania sygnału czerwonego w
    > czasie gdy nie następuje kolizja z innymi uczestnikami ruchu przy czym nie
    > dopuszcza się nadawania go w trakcie nadawania sygnału żółtego."

    Cytat z wstępu do rozporządzenia:
    [DU 67 poz. 413]
    [Rozp. min. instrastruktury z dn. 28. III 2008]

    I nie, *NIE* będę przepisywał z obrazka, nie chce mi się również
    OCRować, jak ktoś ma ten przepis lub link do tego przepisu w tekście
    albo HTMLu to poproszę o podanie :D

    > Mi tego tłumaczyć nie musisz, to nie ja pisałem te wspaniałe przepisy.

    Ale ja czytałem aktualne przepisy... :>
    Jak to mówisz, "wspaniałe"? No lepsze niż były ;)

    Cytujesz DU 2003, nr 220 poz. 2181 :O

    > To jest nonsens ale tak to właśnie wygląda.

    Nie wygląda!
    <TUP>

    :D

    > Wiem że z założenia następuje ale takie mamy przepisy co sam możesz
    > przeczytać w 4.2.2.

    Nie mogę bo ich tam nie ma!
    Od czterech lat. No i u mnie na harddysku ;)

    Ba, widziałem komentarze, z których wynikało, że DLATEGO usuwano
    zielone strzałki, bo prawnicy z interpretacji rozporządzenia min. Pola
    wywiedli niedopuszczalność ich stosowania na "zielonym dla pieszych",
    właśnie z powodu o którym piszesz.

    BTW: z tej strony:
    http://edroga.pl/inzynieria-ruchu/brd/1333-sygnaliza
    cje-swietlne-a-przepisy-obowiazujace-od-2009-r-cz-i?
    start=2

    ...wynika, że jest jeszcze jakieś rozporządzenie z lipca 2008, również
    dotyczące tej sprawy.

    pzdr, Gotfryd