  • Data: 2009-07-29 10:34:21
    Temat: Re: identyfikacja kota ;)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Rafal napisał:

    > Czarny z białymi łapkami:)

    No to mamy pewien problem. Ale można zastosować inny wynalazek znany ze
    sklepów -- pętlę indukcyjną. Taka oryginalna, co wykrywa na przykład
    metalowe vlepki w książkach, jest dość wyrafinowanym urządzeniem. Nawet
    nie wiem dokładnie jak działa, ale uczulona jest chyba na jakąś swoistą
    pętlę histerezy twardego ferromagnetyka. Zresztą może znajdzie się ktoś,
    kto wyjaśni szczegóły. Ale jako kotodetektor można użyć prostego obwodu
    rezonansowego wykrywającego metale. Tak jak na lotniskach. Wtedy kotu
    wystarczy przyczepić do obroży coś więcej niż metalową klamerkę i do
    tego kalibrować.

    --
    Jarek