  • 1. Data: 2009-11-09 10:38:15
    Temat: iPhone najgorszym telefonem świata !!!
    Od: Morek <j...@g...pl>

    Telefon firmy Apple, przez wielu już uznany za kultowy i rewolucyjny, ma
    jednak także wielu krytyków, wytykających mu niedoskonałości techniczne.
    Jak jest w rzeczywistości?

    Gdy w 2007 roku iPhone pojawił się na rynku, wywołał sensację. Dotykowy
    ekran, niecodzienny wygląd, więcej funkcji niż zwykły telefon - wielu
    wróżyło nowemu produktowi sukces. Obecnie w sprzedaży znajduje się
    trzecia jego wersja, wynikom sprzedażowym Apple daleko jednak do tych,
    które osiąga Nokia.

    Szybko rośnie rzesza użytkowników telefonu, przybywa jednak także jego
    krytyków. Coraz głośniej słychać narzekania na to, jak iPhone
    funkcjonuje. Ile jest prawdy w krytyce telefonu firmy Apple?

    Jakość rozmów

    Niewielkie głośnik i mikrofon wbudowany w słuchawki mają sprawiać, że
    rozmowa staje się udręką. Według CNET News jakość tak prowadzonej
    konwersacji (w sensie technicznym) jest "żałosna". Doświadczenia autora
    tego tekstu w kwestii korzystania z iPhone'a jedynie częściowo
    potwierdzają te zarzuty.

    Mikrofon faktycznie jest niezbyt czuły i nasz rozmówca, bez maksymalnego
    zwiększenia głośności, może mieć problem, by nas usłyszeć. Zwłaszcza,
    gdy znajduje się w głośnym otoczeniu. Głośnik w telefonie wcale nie jest
    mniejszy niż w innych telefonach. Niejednokrotnie większy problem miałem
    z odpowiednim jego dopasowaniem do ucha korzystając z telefonów Nokii
    czy Motoroli niż mam teraz.

    Problemy z połączeniami

    Flora Graham w CNET News pisze o przerywanych znienacka połączeniach.
    Przypadków takich miałoby być niezwykle dużo. Dotyczyć to ma jednak
    tylko użytkowników wersji 3G oraz 3GS. Posiadacze pierwszej generacji
    takich problemów nie mają doświadczać. Ponadto mowa jest o raportach o
    nieodebranych połączeniach mimo, że telefon nigdy nie dzwonił.

    Zdecydowanie nie mogę potwierdzić tych zarzutów. Od momentu zakupienia
    iPhone'a 3G w styczniu br. ani razu nie zdarzyło mi się, by rozmowa
    telefoniczna przerwana została z powodu innego niż wyczerpanie się
    baterii. Kilkukrotnie jednak otrzymałem raporty o połączeniach, których
    rzekomo nie odebrałem, mimo że telefon nie informował o przychodzącej
    rozmowie.

    Wysyłając SMS-y, dwukrotnie się to nie udało pomimo faktu, że sieć była
    dostępna. Jednak przy ilości wiadomości tekstowych pisanych przeze mnie
    każdego dnia, nie jest to liczba, którą w jakikolwiek sposób powinienem
    się przejmować.

    Co faktycznie może być problemem to niemożność nawiązania połączenia w
    sytuacji, gdy warunki techniczne (czyli dostępności sieci po obu
    stronach) są odpowiednie. Nie jest to sytuacja odosobniona i na tym
    Apple powinno skupić swoją uwagę. Warto jednak w tym momencie
    podkreślić, że użytkowane przeze mnie telefony marki Nokia także miały
    ten problem.

    Bateria

    Jest słaba. Mając jednocześnie włączone sieć 3G, odtwarzacz muzyki i
    aplikacje, nie jest możliwe użytkowanie telefonu podczas całej podróży
    pociągiem z Wrocławia do Gdańska (około 8 godzin). Słuchając muzyki
    przez kilka godzin dziennie i surfując w sieci z wykorzystaniem sieci
    trzeciej generacji, muszę codziennie ładować baterię.

    W czasie, gdy telefon podłączony jest do ładowarki, jego spód ulega
    nagrzaniu, jednak w znacznie mniejszym stopniu niż używane przeze mnie
    wcześniej telefony. Co może być groźne to kabel, który dość szybko
    wyłania się spod gumowej osłony.

    Podsumowanie

    Pani Graham nie pozostawia wątpliwości w kwestii oceny iPhone'a, jako
    telefonu - jest najgorszy na świecie. Pewne problemy techniczne
    faktycznie w jego użytkowaniu występują. Nie wydaje mi się jednak, by
    były one większe niż w przypadku telefonów innych producentów.

    iPhone nie służy jednak tylko do wykonywania połączeń. To bezpośredni
    dostęp do poczty elektronicznej, Wikipedii, Google Maps czy YouTube. To
    także 100 tysięcy innych aplikacji, mających dostosować urządzenie do
    naszych potrzeb.

    Telefon od Apple zmienił rynek komórkowy. Po jego premierze, inni
    producenci poszli w ślady firmy Steve'a Jobsa wypuszczając na rynek
    telefony z ekranami dotykowymi. Produkty rewolucyjne, a takim bez
    wątpienia jest iPhone, mają to do siebie, że kryją w sobie pewne
    niedoskonałości wieku młodzieńczego. Od inżynierów pracujących dla Apple
    zależeć będzie, jak będą wyglądać dojrzałe telefony z jabłkiem w logo.

    http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,82011,723
    2933,iPhone_najgorszym_telefonem_swiata_.html

  • 2. Data: 2009-11-09 11:04:14
    Temat: Re: iPhone najgorszym telefonem świata !!!
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,82011,723
    2933,iPhone_najgorszym_telefonem_swiata_.html

    No to teraz się zacznie. :))))))

  • 3. Data: 2009-11-09 11:08:03
    Od: Paul <e...@e...com>

    Jan, do tablicy i szczekać!

  • 4. Data: 2009-11-09 11:12:05
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 9 Nov 2009 12:04:14 +0100, BaX napisał(a):

    2933,iPhone_najgorszym_telefonem_swiata_.html

    > No to teraz się zacznie. :))))))

    Nie wiem co się ma zaczynać - jak nie lubię iPoo, to ten tekst jest
    conajmniej durny oraz miejscami kłamliwy.
    Widocznie temu ziewnikarzowi nie zapłacono tyle ile trzeba. Albo nie dostał
    swojego iPoo za darmo.

    Nie jest prawdą, że jakość dźwięku dla rozmówców jest fatalna z powodu
    marnego mikrofonu - to akurat słyszałem więcej niż wielokrotnie.
    Kawałek o zanikach sygnału - tłumocz wyraźnie poległ na kawałku mówiącym o
    tym, że winne tego są słabe sieci 3G

    iPhone to całkiem niezły sprzęt, a większość jego wad (poza marna baterią i
    przegrzewaniem się) wynika z durnych ograniczeń narzuconych przez Apple -
    bo sam system by sobie z tym poradził.
    No i z zachłanności Apple - bo jest dużo za drogi w stosunku do tego co
    oferuje. No ale skądś trzeba mieć na rozdawnictwo dla dziennikarzy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2009-11-09 11:13:18
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 09 Nov 2009 12:08:03 +0100, Paul napisał(a):

    > Jan, do tablicy i szczekać!

    On teraz jest wielkim znawcą motoryzacji na pms.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 6. Data: 2009-11-09 11:17:59
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > On teraz jest wielkim znawcą motoryzacji na pms.

    No masz, z iphona przerzucił sie na "grandzie"

  • 7. Data: 2009-11-09 11:18:32
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    >>> http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,82011,723
    2933,iPhone_najgorszym_telefonem_swiata_.html

    > Nie wiem co się ma zaczynać - jak nie lubię iPoo, to ten tekst jest
    > conajmniej durny oraz miejscami kłamliwy.

    Ja myślałem o tym którego imienia się nie wymawia ;)))))

  • 8. Data: 2009-11-09 13:05:42
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Akurat co do mikrofonu się zgadzam - znajomy ma iphone'a i jak dzwoni do
    mnie to prawie go nie słyszę...

  • 9. Data: 2009-11-09 13:57:30
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Morek pisze:
    > Telefon firmy Apple, przez wielu już uznany za kultowy i rewolucyjny, ma
    > jednak także wielu krytyków, wytykających mu niedoskonałości techniczne.
    > Jak jest w rzeczywistości?

    W rzeczywistosci zaden model telefonu klasy smartphone nie sprzedal sie
    jak Apple i Nokia moze sobie pluc ile chce. Najzabawniejsze jest iz i
    icrosoft i Nokia kopiuja rozwiazania Apple. Wiec krytycy maja problem

  • 10. Data: 2009-11-09 15:19:16
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Najzabawniejsze jest iz i
    > icrosoft i Nokia kopiuja rozwiazania Apple. Wiec krytycy maja problem

    Chyba coś pomieszałeś.
    To właśnie Nokia w ostatnim czasie złożyła pozwy za stosowanie w iphonie
    rozwiązań opatentowanych przez Finów.

    Musiałbym w archiwum pogrzebać aby materiały prasowe odszukać.

    Żeby było jasne. Nie jestem fanem "fińczyków" jak to nasz znany polityk
    mawiał. :)

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com