  • 11. Data: 2003-01-03 09:57:29
    Temat: Re: iDSL warszawa
    Od: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...Gubernat.NET>

    On Fri, 3 Jan 2003 08:22:38 +0000 (UTC), .:b0l3k:. <b...@g...com.waw.pl>
    wrote:

    > Użytkownik "rwi" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Wniosek z tego taki że widocznie w niektórych miastach działa bezproblemowo.
    > Z tego co wiem w całej Warszawie działa nie tak jak powinno.

    We Wrocq jest to samo :(
    1 komp do modemu jest O.K.
    cała sieć za NATem i na LOSOWE porty nie da się połączyć :(
    a to na 25 a to na 110 a to na 22 ....

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 12. Data: 2003-01-03 09:58:33
    Od: "Jacek Orłowski" <J...@w...biskupin.wroc.pl>

    Użytkownik ".:b0l3k:.":

    > tylko gdzie się ten limit kończy ? bo raczej nie na moim serwerze. Na
    innym
    > łączu wszystko działa OK na tym samym serwerze, więc raczej średnio jest
    > wina mojego NATa, [...]

    Mam ten sam problem (Wrocław). Realizuje NATa u siebie a moj router
    obsluguje dwa lacza. I tylko z iDSL mam ten problem. Na analize tego
    problemu poswiecilem kilka dni - z komputera za NATem wykonywalem
    polaczenia na rozne porty do konkretnego IP a na sieciowce w strone
    modemu zapuscilem tcpdumpa na to IP. Niestety nie widac zadej prawidlo-
    wosci w "zacinaniu" sie komunikacji na iDSL. W pewnym momencie po prostu
    pakiet wychodzi i nie wraca po czym za np. 10 minut juz jest OK.

    Zainteresowanym moge podeslac moje "logi".

    Kilka dni zajelo mi tez "zsynchronizowanie" problemu i technikow
    z Polpaku. Niestety ta rozmowa miala sredni sens poniewaz najle-
    piej zwalic jest wine na moj NAT lub zaproponowac rozwiazanie umowy.

    Nie mniej jak juz wykluczyli modem i moj NAT to wyszlo ze do czasu
    wymiany routerow uslugowych chyba nic sie nie da zrobic.

    Pozdr!
    jO.

  • 13. Data: 2003-01-03 16:46:00
    Od: G...@f...onet.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Fri, 3 Jan 2003 08:22:51 +0000 (UTC) I had a dream that RusH
    <r...@k...pulse.pdi.net> wrote:
    >to nie uzywaj modulu rutera w speedstreamie tylko postaw server - proste

    Nic nie daje. Może nie "pomagaj", jak nie wiesz, o czym mowa?
    Poza tym speedstream musi robić za ruter, inaczej nie daje tpsa instalacji.

    --
    Grzegorz Janoszka
    www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

    Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
    nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

  • 14. Data: 2003-01-03 16:51:11
    Od: ".:b0l3k:." <b...@g...com.waw.pl>

    Użytkownik "Jacek Orłowski" <J...@w...biskupin.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:av3l9k$42d$1@opat.biskupin.wroc.pl...

> [...]
    >
    > Nie mniej jak juz wykluczyli modem i moj NAT to wyszlo ze do czasu
    > wymiany routerow uslugowych chyba nic sie nie da zrobic.

    Do mnie przed chwilą właśnie zadzwoniła dziewczyna z infolinii i powiedziała
    że ona zamyka zgłoszenie bo wg techników jest wszystko ok. Ja jej mówie
    "powodzenia", za niedługo zgłosze to samo jeszcze raz. (I chyba tak trzeba
    będzie zrobić.) Na to ona mówi że proszę poczekać do wymiany routerów
    napewno będzie wszystko OK. A skoro tak powiedziała to należy przez to
    rozumieć, że przyznała że w tej chwili nie jest wszystko w porządku ?
    Zadałem jej to właśnie pytanie to się dziewczyna trochę zmieszała. Nie ma
    innej rady jak napisać reklamację. Zgłoszenie leżało u nich "otwarte" przez
    tydzień czasu, dzwoniłem do nich w tym okresie chyba z 5 razy za każdym
    razem chcieli je zamykać a ja nie pozwalałem, aż wkońcu dziś zamkneli nie
    usunąwszy usterki.
    Już mi ręce opadają. Tyle pieniędzy psu w dupę wsadził.

    Michał Kwiatkowski

  • 15. Data: 2003-01-03 16:51:16
    Od: ".:b0l3k:." <b...@g...com.waw.pl>

    Użytkownik "RusH" <r...@k...pulse.pdi.net> napisał w wiadomości
    80...
    > ".:b0l3k:." <b...@g...com.waw.pl> wrote in

    > to nie uzywaj modulu rutera w speedstreamie tylko postaw server - proste

    Przecież tak też uczyniłem.
    Mam swój własny serwer.

    Ale ciekawi mnie właśnie czy jakby użyć tego ichniejszego modemu jako
    serwera to czy wtedy by to jakoś normalnie działało... chociaż nie chce mi
    się w to wierzyć.

    Michał Kwiatkowski

  • 16. Data: 2003-01-03 16:51:20
    Od: "rwi" <w...@p...onet.pl>

    > We Wrocq jest to samo :(
    > 1 komp do modemu jest O.K.
    > cała sieć za NATem i na LOSOWE porty nie da się połączyć :(
    > a to na 25 a to na 110 a to na 22 ....

    Z tego co widze na tej grupie i innych to problem ten dotyczy calej Polski,
    faktem jest jednak ze musze miec szczescie bo jak pisalem od poczatku jak
    mam DSL u siebie nie mialem zawieszenia modemu. A siedzi czterech
    uzytkownikow,
    NAT na Slacku 8.1 i lacze praktycznie non stop na max'a. Jak pada to lezy
    brzegowy
    i wtedy nie ma wyjscia nigdzie albo pracuje OK, po postawieniu brzegowego
    nic nie
    musze robic z modemem poprostu zaczyna znowu pracowac.

    Robert

  • 17. Data: 2003-01-04 06:38:56
    Od: RusH <r...@k...pulse.pdi.net>

    ".:b0l3k:." <b...@g...com.waw.pl> wrote in

> [...]
    >
    > Ale ciekawi mnie właśnie czy jakby użyć tego ichniejszego modemu jako
    > serwera to czy wtedy by to jakoś normalnie działało... chociaż nie

    ja z twojego postu zrozumialem ze wlasnie TERAZ jedzisz na NAT'cie
    speedstreama :/ no to ja juz nic nie mowie
    U mnie dzialal ze zwyklym NEO speedstream podczas 2 lanparty z 7 wpietymi
    osobami - zero problemuf, no ale to bylo po pare godzin obciazenia

    Pozdrawiam.
    --
    RusH // BigTowerATX CaseMod [692-95-30-05 tylko SMS]
    http://kiti.pulse.pdi.net/qv30 :P

  • 18. Data: 2003-01-04 15:41:41
    Od: "Jacek Orlowski" <J...@O...Com.SpamRemove>

    Użytkownik ".:b0l3k:.":

    > Już mi ręce opadają. Tyle pieniędzy psu w dupę wsadził.

    Zdiagnozowalismy problem. :(
    W momencie gdy mam 'zwisy' polaczen odlaczam polowe LAN'a
    i wszystkie problemy znikaja jak za dotknieciem magicznej
    rozdzki. Wlaczam RJ'ke LAN'a do routera - brak polaczen
    z FTP, HTTPS, news itp. itd.

    Wniosek - przy wiekszej ilosci polaczen nie wyrabia sie
    router uslugowy. Zaznaczam ze mam drugie lacze po ktorym
    wszystko idzie jak trzeba niezaleznie od ilosci ruchu.

    Pozdr!
    jO.

  • 19. Data: 2003-01-04 20:46:41
    Od: ".:b0l3k:." <a...@j...w.reply.to>

    Użytkownik "Jacek Orlowski" <J...@O...Com.SpamRemove> napisał w
    wiadomości news:av6v14$mr6$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > router uslugowy. Zaznaczam ze mam drugie lacze po ktorym
    > wszystko idzie jak trzeba niezaleznie od ilosci ruchu.

    heh, tyle to i ja zdążyłem już wybadać.
    Jak się wywali całą sieć z dsla to zaczyna wszystko działać jak należy,
    jednak niestety nie na długo. Wydaje mi się że może aby uniknąć wysypania
    się routerów usługowych wprowadzili jakiś limit połączeń TCP na jeden adres
    IP ? Wiem że to troche bezsensowne ale mogli tak zrobić, możliwe że w
    przeciwnym razie wysypało by sie wszystko na amen i wogóle nic by nie
    działało. Prawda jest taka że to się "zapycha" najprędzej jak się używa
    programów typu kazaa które jak wiadomo tworzą dziesiątki połączeń tcp.
    Wystarczy że dwie osoby działają na DSLu, obie odpalą kaze i coś ssają to
    DSL sie zaczyna kaszanić.

    Michał Kwiatkowski

  • 20. Data: 2003-01-04 21:32:07
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    :b0l3k:. wrote:

    > Prawda jest taka że to się "zapycha" najprędzej jak się używa
    > programów typu kazaa które jak wiadomo tworzą dziesiątki połączeń tcp.

    Jestem w trakcie robienia "tego i owego" na serw, zeby ograniczyc P2P do
    na przyklad 2 polaczen na sekunde (transferu nie ogranicze). Jesli
    pomoze to dam znac.

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl