  • 11. Data: 2002-08-28 11:46:42
    Temat: Re: iDSL
    Od: Pawel Szember <f...@s...net>

    Marcin Kuczera wrote:

    > a co, masz jakiegos dziwnego huba ze jak jeden port bedzie na 10Mb to
    > reszta tez sie przelaczy w ten tryb ?
    bywaly i takie rozwiazania.. nic nadzwyczajnego
    --
    ()_() Pawel Szember
    (o o) f...@s...net

  • 12. Data: 2002-08-28 12:18:43
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    Pawel Szember napisał(a):
    : a jak chcialbys wpiac to pod huba i dalej inet udostepniac ? nie przydalby
    : sie czasem najpierw jakis serwerek z 2 NIC'ami ?

    maskarde/nat da się zrobić na jednej karcie sieciowej
    (hint - aliasy interfejsów)

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... Lord, I got to ask a favor and hope you'll understand

  • 13. Data: 2002-08-28 18:43:58
    Od: "Jarek Wilk" <j...@a...pl>

    > a o broadcastach slyszal ? ;]

    Czy podajka maske ?

  • 14. Data: 2002-08-28 18:44:03
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Wed, 28 Aug 2002, Daniel Podlejski wrote:

    > : a jak chcialbys wpiac to pod huba i dalej inet udostepniac ? nie przydalby
    > : sie czasem najpierw jakis serwerek z 2 NIC'ami ?
    >
    > maskarde/nat da się zrobić na jednej karcie sieciowej
    > (hint - aliasy interfejsów)

    ale user może ustawić jakiś wolny IP z puli DSLa 1 Mbitowego lub IP
    NAT-hosta jeśli ten wypadnie, i lecieć bezpośrednio na zewnątrz.
    zależnie od potrzeb, może to być wada lub zaleta. zwykle jednak wada. ;)

    --
    { Paweł Małachowski; PM110-RIPE; pawmal#freebsd,lublin,pl }

  • 15. Data: 2002-08-28 18:53:49
    Od: Bartosz Kaczynski <b...@n...polbox.com>

    Dnia 28.08.2002 13:46, Uz.ytkownik Pawel Szember napisa?:

    > a o broadcastach slyszal ? ;]
    > pozdrawiam
    to z mojego niedouczenia - zdziwilem sie tylko ze broadcast iDSLowy nie
    ma 255 na koncu:)) a pewnie nie musi miec...ale zadzialalo z 255
    Od tak kiedy to czlowiek jakos sie przyzwyczail do 255
    _bartek

  • 16. Data: 2002-08-29 08:16:25
    Od: Pawel Szember <f...@s...net>

    Daniel Podlejski wrote:

    > maskarde/nat da się zrobić na jednej karcie sieciowej
    > (hint - aliasy interfejsów)
    tak mi przy okazji przyszlo do glowy ze tam zdaje sie byla opcja NAT'owania
    z poziomu tpsa.. mozna by to bylo tez tak zrobic..
    pozdrawiam
    --
    ()_() Pawel Szember
    (o o) f...@s...net

  • 17. Data: 2002-08-30 11:33:26
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Wed, 28 Aug 2002 06:34:31 +0000 (UTC), Rafal Piasek
    <j...@p...com> wrote:

    > Kolosalna, bo jak pracuje na 10 to spowalnialoby reszte sieci.

    jak Cie stac na DSL i to Cie stac na postawienie 2 segmentow sieci
    przedzielonych jakims 486

    --
    futszaK
    Pl-Plus 601061867 Pl-Idea 504213565 POTS (59)8339018

  • 18. Data: 2002-09-01 07:20:09
    Od: "Wojciech Wielogorski" <r...@e...pl>

    "Jarek Wilk" <j...@a...pl> wrote in message

    > Czy podajka maske ?
    pewnie na 30 bitach, skoro daja 4 IP ;-)

  • 19. Data: 2002-09-05 22:15:22
    Od: "SCV" <"milosz [NO-SPAM]"@sznet.one.pl>

    Uzytkownik "Bartosz Kaczynski" napisal w wiadomosci:
    > to z mojego niedouczenia - zdziwilem sie tylko ze broadcast iDSLowy nie
    > ma 255 na koncu:)) a pewnie nie musi miec...ale zadzialalo z 255
    > Od tak kiedy to czlowiek jakos sie przyzwyczail do 255
    255 przy koncowce maski 0 :)

    Pozdr - SCV

  • 20. Data: 2002-09-05 22:15:34
    Od: "SCV" <"milosz [NO-SPAM]"@sznet.one.pl>

    Użytkownik "Pawel Szember" napisał w wiadomości:
    > tak mi przy okazji przyszlo do glowy ze tam zdaje sie byla opcja
    NAT'owania
    > z poziomu tpsa.. mozna by to bylo tez tak zrobic..
    ano jest i nawet sporo kosztuje :D, chyba lepiej zainwestowac w druga karte
    BTW mam DSL, mieszkam we Wrocku i od kiedy zalozyli mi, ciagle cos sie
    pieprzy (modem rozlacza PPP - jak mnie nie bylo, przez tydzien ludzie netu
    nie mieli bo nie moglem zresetowac modemu, jakies dziwne oczekiwanie na
    strony WWW) i szczerze mowiac bardzo mnie to denerwuje, a telefony do tepsy
    jak zwykle g* daja.

    Pozdrawiam, SCV