  • 1. Data: 2002-08-27 12:33:39
    Temat: iDSL
    Od: "Tomasz Lam" <l...@s...wytnijto.mtl.pl>

    Witanko!

    Czy ktoś już pracuje na iDSL TPSA??? Jeśli tak to prosze o info:
    1. Jak z tymi adresami IP, podobno(!!!) da się z tych 4 IPków wydebic 2 dla
    usera
    2. Jak to sie sprawuje na Linuxie?
    3. Czy toto pracuje na 100mbit (wyjscie na eth)
    4. Jak wygląda procedura logowania???
    5. Jak ze zrywaniem?

    TLZ

  • 2. Data: 2002-08-27 14:24:11
    Temat: Re: iDSL
    Od: Pawel Szember <f...@s...net>

    Tomasz Lam wrote:

    > Witanko!
    >
    > Czy ktoś już pracuje na iDSL TPSA??? Jeśli tak to prosze o info:
    > 1. Jak z tymi adresami IP, podobno(!!!) da się z tych 4 IPków wydebic 2
    > dla usera
    da sie. np SNAT
    ale nie na 512.. bo tam masz 1IP dla siebie.. a na 1mbps masz 5..
    > 2. Jak to sie sprawuje na Linuxie?
    tak samo jak na kazdym innym systemie.. czyli bez znaczenia

    > 3. Czy toto pracuje na 100mbit (wyjscie na eth)
    tak, tylko co to za roznica ?

    > 4. Jak wygląda procedura logowania???
    nie wyglada.. modem adsl speedstream.. normalnie bez logowania
    > 5. Jak ze zrywaniem?
    2 awarie w ciagu 2 tygodni.. ale ciezko stwierdzic przyczyne
    pozdrawiam

    --
    ()_() Pawel Szember
    (o o) f...@s...net

  • 3. Data: 2002-08-28 06:34:31
    Od: Rafal Piasek <j...@p...com>

    Pawel Szember wrote:
    > tak, tylko co to za roznica ?
    Kolosalna, bo jak pracuje na 10 to spowalnialoby reszte sieci.
    /j

  • 4. Data: 2002-08-28 07:18:23
    Od: Bartosz Kaczynski <b...@n...polbox.com>

    [ The following text is in the "ISO-8859-1" character set. ]

    [ Your display is set for the "ISO-8859-2" character set. ]

    [ Some characters may be displayed incorrectly. ]

    Dnia 27.08.2002 14:33, Uz.ytkownik Tomasz Lam napisa?:
    > Witanko!
    >
    > Czy kto? ju? pracuje na iDSL TPSA??? Je?li tak to prosze o info:
    > 1. Jak z tymi adresami IP, podobno(!!!) da si? z tych 4 IPków wydebic 2 dla
    > usera
    Jak dla opcji 512 to daja Tobie piekna karteczke (taka i monter
    zostawil) z ktorej malo co wynika (kompromitacja) - 4 IP ale pierwszy to
    adres sieci (network) drugi to adres bramki (adres modemu), trzeci to
    adres IP wlasciwy i czwarty hmm nie bardzo wiem po co...albo moze mi sie
    nie przydal...:)
    Takze nie wiem jak oni policzyli 4 IP ale w sumie sa na kartce 4 takze
    dla nich sie to zgadza:) "stala podsiec 4 adresowa publicznych adresow
    IP"...
    > 2. Jak to sie sprawuje na Linuxie?
    Nie to ze braku informacji chcialem najpierw zastosowac pppoe, na kartce
    bowiem byl login i haslo, zeby po 2 godzinach (rekompilacje jadra)
    stwierdzic ze nic nie trzeba robic poza wpisaniem tego do ustawien
    sieci...:) mile to...
    > 3. Czy toto pracuje na 100mbit (wyjscie na eth)
    ;-) jasne na jednym GB pewnie bys chcial...
    > 4. Jak wygl?da procedura logowania???
    surprisa - jak na razie bez...oby tak dalej...
    > 5. Jak ze zrywaniem?
    jak z tepsa...raz na wozie raz pod wozem, ale powoli sytuacja sie
    ustatkowuje i tpsa poprawilo np polaczenia z malomiekkim (moze telia
    tutaj duzo dala)...a co do zrywania to niech zrywa...masz staly IP takze
    malo mnie to interesuje...byle dzialalo bez restartu modemu, a to jest
    problem czasem (byl):))
    _pozdrawiam
    __bartek

  • 5. Data: 2002-08-28 09:34:12
    Od: "Jarek Wilk" <j...@a...pl>

    > nie wyglada.. modem adsl speedstream.. normalnie bez logowania
    Czy jest możliwośc wyboru modemu - jakiej firmy oferują modemy?

  • 6. Data: 2002-08-28 09:34:17
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

    > Kolosalna, bo jak pracuje na 10 to spowalnialoby reszte sieci.

    a co, masz jakiegos dziwnego huba ze jak jeden port bedzie na 10Mb to reszta
    tez sie przelaczy w ten tryb ?

    Marcin

  • 7. Data: 2002-08-28 09:34:29
    Od: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...com.invalid>

    W artykule <3...@p...com>, Rafal Piasek napisał(a):

    > Kolosalna, bo jak pracuje na 10 to spowalnialoby reszte sieci.

    Hmmm.. tak to urządzenie spowalnia sieć.. gdy łącze masz 0,5 lub 1 MBit a
    nie 100 Mbit..

    Ciekawe w jaki sposób ma to spowalniać sieć.. !

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 8. Data: 2002-08-28 11:04:50
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    :
    : Hmmm.. tak to urządzenie spowalnia sieć.. gdy łącze masz 0,5 lub 1 MBit a
    : nie 100 Mbit..
    :
    : Ciekawe w jaki sposób ma to spowalniać sieć.. !

    Są huby 10/100, które jeśli wszystkie urządzenia wpięte w nie
    mają przepustowość 100Mbps, to pracują z tą prędkością, ale
    wystarczy, że wepniesz w nie jedno 10Mbps, to kicha, wszystkie
    porty idą w dół do 10Mbps. No ale to są skutki kupowania taniego
    badziewia.

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... She came to me one morning, one lonely Sunday morning,

  • 9. Data: 2002-08-28 11:46:30
    Od: Pawel Szember <f...@s...net>

    Bartosz Kaczynski wrote:

    > i czwarty hmm nie bardzo wiem po co.
    a o broadcastach slyszal ? ;]
    pozdrawiam
    --
    ()_() Pawel Szember
    (o o) f...@s...net

  • 10. Data: 2002-08-28 11:46:35
    Od: Pawel Szember <f...@s...net>

    Daniel Podlejski wrote:

> [...]
    > wystarczy, że wepniesz w nie jedno 10Mbps, to kicha, wszystkie
    > porty idą w dół do 10Mbps. No ale to są skutki kupowania taniego
    a jak chcialbys wpiac to pod huba i dalej inet udostepniac ? nie przydalby
    sie czasem najpierw jakis serwerek z 2 NIC'ami ?
    a jesli nie udostepianiac inetu to po co podpinac wiecej jak jeden komputer
    ?
    a co do hubow 10/100 to mam taki jeden 19' , i wcale nie byl tani ;]
    --
    ()_() Pawel Szember
    (o o) f...@s...net