eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyhysteria spalinowaRe: hysteria spalinowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: hysteria spalinowa
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <X...@l...net>
    <omggf2f8axjk$.zonsqygd92oj.dlg@40tude.net>
    <6...@g...com>
    <e...@g...com>
    <1...@m...org> <1...@4...net>
    <wrq9p8x2q6s4$.dlg@myjk.org> <5a856dc6$0$666$65785112@news.neostrada.pl>
    <SkehC.16056$lK1.11222@fx09.ams1>
    <5a857923$0$571$65785112@news.neostrada.pl>
    <53fhC.17608$iA3.9512@fx04.ams1>
    <5a858719$0$588$65785112@news.neostrada.pl>
    <87ghC.6079$hF5.5424@fx10.ams1> <ovghC.4527$sQ2.1564@fx08.ams1>
    <5a85a11f$0$593$65785112@news.neostrada.pl>
    <b5phC.10265$d%2.1123@fx12.ams1>
    <eddn9v0wyscf$.o9tvmaa2iya7$.dlg@40tude.net>
    <p66c2q$6tn$1@usenet.news.interia.pl>
    <5a86c174$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <lPoiC.29227$lK1.1191@fx09.ams1>
    Date: Mon, 19 Feb 2018 02:07:05 +0100
    Message-ID: <1sr6totxmywae$.2yyxvobml572$.dlg@40tude.net>
    Lines: 33
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1519002425 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 563 82.143.187.50:53446
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2952
    X-Received-Body-CRC: 3477834750
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2625111
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 19 Feb 2018 00:24:49 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    > On 2018-02-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Użytkownik "Czarek" napisał w wiadomości grup
    >>>Dlaczego uważasz, że powstające produkty spalania (w tym przypadku
    >>>jakiś tlenek) będzie tak szczelny, że uniemożliwi dopływ tlenu do
    >>>spalanego metalu?
    >>
    >> Musialby byc bardzo nieszczelny ...
    >
    > Po prostu buduje się warstwa tlenku. Czasem może być ona bardzo cienka -
    > tak jest np. przy aluminium, czasem grubsza, ale proces w któryms
    > momencie ulegnie zahamowaniu ot chocby poprzez tworzenie fizycznej
    > bariery przez która tlen musi sobie dyfundować.
    > A jak przyhamuje to temperatura zacznie spadać.
    >
    > A jeśli powstający tlenek ma np. inną (większą) objętość w stosunku do
    > metalu, z którego powstał, to w najlepszym razie zacznie odpadac w
    > kawałkach podobnie jak dzieje się to przy długotrwałej korozji żelaza.
    > Tak sie nic nie zadymi :)

    Ale zakladamy "gwaltowna reakcje", a nie rdzewienie przez lata.
    Bedzie tak odpadal, ze az zadymi :-)

    >>>>A może jest tak, że energia powstająca podczas spalania niegazowego
    >>>>paliwa (w tym przypadku metalu) powoduje wyrzut produktów spalania w
    >>>>postaci dymu?
    >>> Cos takiego mialem na mysli ... no ale wlasnie tez zalozyles
    >>> utlenianie w fazie stalej i dymienie :-)
    > A co to jest dym? :) Jaki miałby byc mechanizm takiego wyrzutu?

    Goraco jest, to moze i wyrzuca.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: