  • 1. Data: 2011-05-14 20:20:12
    Temat: hotbird na SKY minidish w Polsce (Cyfra+ i N)
    Od: bulba <s...@t...com>

    Hej,

    Przywiozłem sobie z Anglii SKY Mini-Dish (ten eliptyczny, co jest tam
    standardem - na oko ma po dłuższej średnicy 55cm) z nadzieją, że złapię
    tym zgrabnym i niewielkim talerzem Hotbirda (mowa o Nowym Sączu).
    Próbuję od wielu dni wstrzelić się w satelitę, przymierzając w kierunek,
    w jaki maja skierowane talerze sąsiedzi i nic. 0% jakości na dekoderze
    NBox. Czy to możliwe, że ten raleraz jest za mały? Czy możliwe jest, że
    jakośc ani drgnęła (nie złapał nawet procenta).

    W Anglii bez problemu wiele razy sam łapałem Astrę 2 i Hotbirda (tego
    drugiego co prawda na talerzu 90cm).

    pzdr.

    piotr

  • 2. Data: 2011-05-14 20:32:30
    Temat: Re: hotbird na SKY minidish w Polsce (Cyfra+ i N)
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-14 22:20, bulba pisze:
> [...]
    > jakośc ani drgnęła (nie złapał nawet procenta).
    >
    > W Anglii bez problemu wiele razy sam łapałem Astrę 2 i Hotbirda (tego

    Ale zakarmiles juz na innej grupie trollu dostales kilka odpowiedzi i co
    maja zle kolorki ?

  • 3. Data: 2011-05-14 20:36:39
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    a ty co taki nerwus

    to ja doradzilem , zeby tu napisal , bo tu sa mili , zyczliwi ludzie
    i dobrzy fachowcy

    jp
    __________________________________

  • 4. Data: 2011-05-14 21:02:51
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    czesc arkady !!!

    ales sie znowu zamaskowal , w pierwszym momencie , to cie nawet nie poznalem ;-)
    dopiero namietny charakter cie zdradzil

    ;-)

  • 5. Data: 2011-05-14 22:32:40
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witam ponownie.

    > na oko ma po dłuższej średnicy 55cm

    55 cm to nie jest tak malo, przy dobrej pogodzie i silnym
    sygnale.
    Mala antene latwiej tez precyzyjnie ustawic: azymut, elewacje,
    skos.

    Zobacz dyskusje:
    http://groups.google.com/group/pl.rec.telewizja/msg/
    10f0de9f6a0a882c?hl=pl

    z watku:
    [TnK i zaciecia na transponderze 11508V]
    http://groups.google.com/group/pl.rec.telewizja/brow
    se_frm/
    thread/ab20673d68f33dd5/10f0de9f6a0a882c?hl=plf0de9f
    6a0a882c

    -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
    Masz tez tu bardzo dobry, szczegolowy opis:
    [Montaż anteny satelitarnej z tunerem platformy n]
    http://www.hdtv-sat.eu/teksty,dzial_techniczny,1,1,m
    ontaz_anteny_satelitarnej_z_tun,25.html

    Zlap najpierw cos niekodowanego - FTA

    -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
    Na Forum:
    http://dvhk.pl/
    (tylko dla zarejestrowanych)

    jest watek:
    [Cyfrowy polsat w samochodzie - szybkie ustawianie anteny]
    http://dvhk.pl/showthread.php?t=551932

    dotyczacy anteny 35/40cm.

    -=-=-=-=-=-=-=-
    Koledzy pisza:

    -=-=-
    Na antenie tzw. kempingowej o wielkości 35 cm można złapać HB nawet we
    wschodniej Polsce, choć odbiór będzie tylko z silniejszych transponderów -
    sprawdzałem to na CP dekoder Mini oraz C+ tunkiem do notebooka.

    -=-=-
    Po co jakieś mierniki, wystarczy włączyć kanał z Polsatu "pomachać" anteną i jak
    się pojawi obraz to dać w menu tak aby było widać pasek sygnału i doprecyzować
    ustawienie anteny. Z miernikiem same kłopoty co chwila trzeba odpinać kabel
    podłączać miernik szukać satki a jak znajdziesz sygnał to się okaże że to jest
    inna satka i znów od nowa szukać. A tak jak napisałem pojawi się obraz
    doprecyzujesz na pasku i bez odkręcania kabli będzie OK.

    W konkluzji pytajacy pisze:

    Udało mi się ustawić satelitkę no i wyszukać kanały. Teraz tato włączając
    dekoder na dany kanał "macha" anteną i czeka aż "wskoczy" obraz. Już sobie z tym
    jakoś radzi.
    Obrazem jest zachwycony (w porównaniu ze zwykłą anteną analogową ma czym ).
    Wcześniej ktoś pisał, że na tym talerzu nie będzie poprawnego odbioru. Jak na
    razie na północy, południu, wschodzie i zachodzie odbiera bardzo dobrze.
    -=-=-=-=-=-=-=-

    Oczywiscie odbior przy malej antenie jest na styku, bo czesto to 80 cm
    moze byc za malo.

    Pzdr.J.P.
    ____
    cytowany fragment dyskusji na "pl.rec.telewizja"

    Data: Sat, 6 Jun 2009 23:17:40 +0200
    Temat: TnK i zaciecia na transponderze 11508V

    -=-=-=-=--=-=-=-=--=-=-=-=--=-=-=-=--=-=-=-=--=-=-=-
    =-
    Wiec, dzisaj po poludniu, w Szczecinie niezle lało.

    Padly mi w wiekszosci programy na "Thor & Intelsat 10-02
    at 0.8W"

    Uruchomilem zestaw DM600pvr, antena 35 cm z dobrym LNB,
    (Inverto IDLP-40SL+ SilverTech, F=0.2dB).

    Ustawilem precyzyjnie (wazne) antenke-malenstwo.
    I sie zdziwilem.

    Szatkowaly:
    "Viva Polska" - 11075 V tp 128 - 5,3 dB;
    "TV Moda" - 11179 H tp 133 - 5,4 dB.

    Bez problemu odbieralem, dyskutowany transponder:
    "TVN Warszawa" - 11508 V tp 16 - 6,2 dB.

    Bardzo silne byly transpondery:
    "TVP Kultura" - 11488 H tp 15 - ~8 dB
    "Edusat" - 10796 V tp 114 - 8,4 dB.
    -=-=-

  • 6. Data: 2011-05-14 22:55:56
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    przy usawianiu anteny na N:
    http://www.lyngsat.com/packages/n.html

    wybierz raczej transponder: DVB-S i o dobrej korekcji
    bledow, np. FEC = 3/4:

    CNN International Europe - 12597 V

    TVP 1 - 10892 H

    chociaz z doswiadczenia - Koledzy moga doradzic cos innego

  • 7. Data: 2011-05-15 10:59:45
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    bulba <s...@t...com> napisał(a):

    Zadam może naiwne pytanie:
    czy poszukiwanie Hotbirda zacząłeś od odpowiedniego skręcenia konwertera?
    Na terenie Polski powinno być kilka stopni a w Anglii dla Hotbirda konwerter
    jest skręcony o ok 20 stopni, zależnie od lokalizacji.

    Na stronach kolegi Pastusiaka można znaleźć dokładne informacje.

  • 8. Data: 2011-05-15 13:17:23
    Od: bulba <s...@t...com>

    W dniu 2011-05-15 12:59, Wmak pisze:
> [...]
    > jest skręcony o ok 20 stopni, zależnie od lokalizacji.
    >
    > Na stronach kolegi Pastusiaka można znaleźć dokładne informacje.

    Złożyłem wszystko od podstaw. Czyli jest założony 'na prosto'.

    Korzystałem też z kalkulatora współrzędnych dostępnych na satkurierze.
    Wychodzi mi kąt elewacji 40 stopni i azymut 190.

  • 9. Data: 2011-05-15 13:21:17
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 14 May 2011 22:32:30 +0200, Arkady <p...@o...eu> wrote:

    >Ale zakarmiles juz na innej grupie trollu dostales kilka odpowiedzi i co
    >maja zle kolorki ?

    Arkady, a dlaczego od razu atakujesz autora postu? Zrobil ci cos? To,
    ze pytania (w kilku miejscach) nie jest przestepstwem. Skad w was tyle
    agresji. Jak nie masz nic konkretnego po napisania, to po co sie
    odzywasz?

    --
    ThinkXtra

  • 10. Data: 2011-05-15 15:42:18
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    bulba:

    | Złożyłem wszystko od podstaw. Czyli jest założony 'na prosto'.
    |
    | Korzystałem też z kalkulatora współrzędnych dostępnych na satkurierze.
    | Wychodzi mi kąt elewacji 40 stopni i azymut 190.

    Czyli nadal nie poprawili bledow w kalkulatorze.

    Powinno byc:
    azym. = 10 st W ; elew. = 32,6 st. (!!!!) ; skos = 7 st. prawy

    [Obliczanie Azymutu, Elewacji i Skosu]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/

    Masz tam tez stosowne obrazki.

    Przy czym blad (SatKurier) w elewacji moze byc isotny tylko jezeli
    ustawiasz pochylenie wg. podzialki na antenie.

    Kierunek 10 st.W wskazuje slonce w Nowym Saczu,
    aktualnie o godzinie 12:55
    [Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html
    -=-=-=-=-=-=-=-=-

    "Polskie" transpondery maja czesto tragiczne parametry, bardzo
    zla korekcja bledow (FEC=5/6), nienajlepsza wiazke.

    Wiec to co napisal Arkady:
    Popatrz na ta mapke z wielkim przymruzeniem oka, mialem wczesniej
    60cm i mieszkam niby tam gdzie sygnal ma 52 a do dobrego odbioru
    bez pikselowy z deszcz musialem kupic 90cm i i tak przy duzej burzy
    potrafi zaciac sygnal.
    Jest w 100% prawdziwe.

    Zobacz czy satelity cos Ci nie przeslania (np. DRZEWO, BUDYNEK)

    Przy pierwszym ustawianiu pamietaj to co pisze GreGoR:
    Gdy decydujesz się na samodzielny montaż - pamiętaj - ZERO POŚPIECHU,
    trochę wiedzy też się przyda - NIE LAMENTUJ !!!
    i duża DOKŁADNOŚĆ to podstawa sukcesu !!!