  • 1. Data: 2010-03-30 11:22:26
    Temat: [hosting] Dziwna awaria powodujaca "zerowanie" plikow
    Od: "Latet" <l...@n...pl>

    Witam,

    Na serwerze wirtualnym, na ktorym mam konto (www.avx.pl) byla dzis w nocy
    przedziwna awaria. Proba wgrania pliku przez FTP kończyła sie jego
    wyzerowaniem - tzn. plik docelowy mial rozmiar 0 bajtów. Na szczęście zauwazylem
    problem juz po wgraniu 1 pliku (akurat był to szablon css - więc wygląd strony
    na godzinę, bo tyle mniej więcej awaria trwała, zamienił się w koszmar).

    Myslalem, ze to jakiś problem z moim klientem FTP lub łączem, ale...

    ...ale to nie wszystko - w tym samym czasie także pewne pliki do których zapis z
    poziomu PHP odbywa się przy każdej wizycie na stronie - także uległy
    wyzerowaniu. Na szczęście to tylko liczniki i statystyki odwiedzin. Poszły z
    dymem, ale mała strata.

    Tak więc zarówno pliki tworzone/nadpisywane poprzez FTP, jak i pliki do których
    zapis następował z poziomu PHP - w rezultacie stawały się puste, z wszelkimi
    tego konsekwencjami.

    Gdybym zauważył tylko jednen z objawów (FTP lub PHP) to zapewne zrzuciłbym winę
    na llienta FTP, łącze, albo - na domniemane błędy w kodzie PHP. Ale jednak w tej
    sytuacji ani to, ani to przyczyną nie było, tylko jakieś problemy samego
    serwera.

    Czy ktoś zetnkął się z podobną sytuacją, albo umie ją wyjaśnić na podstawie
    swojej wiedzy na temat Linuxa, Apacha itp?

    A może są tu na grupie inni klientci firmy avx.pl - sprawdzie, czy aby Wam też
    coś takiego się nie stało - ale pewnie mało kto to zauważy, bo mało kto używa
    dziś plików tekstowych do przechowywania danych liczników, czy też innych
    danych, a jeśli nawet, to nie koniecznie zapis do nich musiał wystąpić w ciągu
    tej godziny dziś w nocy. (BTW: zapis z PHP w trybie "a" nie powodował zerowania
    się plików, a jedynie nie dopisania tego, co miało zostać dopisane).

    Poprosiłem oczywiście o wyjaśnienia adminów avx.pl, ale odpowiedzi się na razie
    nie doczekałem. Także moja prośba o przywrócenie jednego z folderów (tego z
    licznikami tekstowywmi) z backupu - pozostaje bez echa.

    Serdecznie pozdrawiam,

    latet

  • 2. Data: 2010-03-30 11:44:22
    Od: Maniek <m...@i...pl>

    Latet pisze:
> [...]
    > zauwazylem problem juz po wgraniu 1 pliku (akurat był to szablon css -
    > więc wygląd strony na godzinę, bo tyle mniej więcej awaria trwała,

    Nie osiągnąłeś quoty serwera ?
    Tak zachowuje się serwer gdy nie ma miejsca na dysku.

    Pozdr.
    Maniek
    www.filmus.pl - najlepsze filmy dla Ciebie

  • 3. Data: 2010-03-30 11:58:46
    Od: Wiciu <n...@n...com>

    W dniu 30.03.2010 13:22, Latet pisze:

    > Czy ktoś zetnkął się z podobną sytuacją, albo umie ją wyjaśnić na podstawie
    > swojej wiedzy na temat Linuxa, Apacha itp?

    brak miejsca na dysku

  • 4. Data: 2010-03-30 12:08:01
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Na szczęście zauwazylem problem juz po wgraniu 1 pliku (akurat był to
    > szablon css - więc wygląd strony na godzinę, bo tyle mniej więcej awaria
    > trwała, zamienił się w koszmar).

    Przy okazji odkryłeś prawdziwy problem :)