  • 1. Data: 2010-03-30 11:55:09
    Temat: Nawias w LI zamias kropki
    Od: "Mariusz" <k...@i...ria.pl>

    Mam następujący problem:
    <OL>
    <LI></LI>
    </OL>
    Standardowo bez ostylowania wyświetla:
    1.
    2.

    a chciałbym aby ta lista wyglądała tak (zamiast kropki - nawias):
    1)
    2)

    Czy da się to jakoś osiągnąć w samym CSS dla OL/LI czy muszę się pobawić i
    ręcznie numerować elementy?

    Mariusz

  • 2. Data: 2010-03-30 12:17:07
    Temat: Re: Nawias w LI zamias kropki
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-03-30 13:55, Mariusz wrote:
> [...]
    > 1)
    > 2)
    >
    > Czy da się to jakoś osiągnąć w samym CSS dla OL/LI czy muszę się pobawić

    ol { counter-reset:mojalista; }
    ol li { list-style:none; counter-increment:mojalista; }
    ol li:before { content:counter(mojalista) ") "; }

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 3. Data: 2010-03-30 12:17:58
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

  • 4. Data: 2010-03-30 12:44:53
    Od: "Mariusz" <k...@i...ria.pl>

    Użytkownik "Paweł Piskorz" <n...@p...nie?> napisał w wiadomości
    grup >
    > ol { counter-reset:mojalista; }
    > ol > li { list-style:none; counter-increment:mojalista; }
    > ol > li:before { content:counter(mojalista) ") "; }

    Wielkie dzięki - o to chodziło:)

    --
    Mariusz

  • 5. Data: 2010-03-30 13:24:34
    Od: "Mariusz" <k...@i...ria.pl>

    Użytkownik "Paweł Piskorz" <n...@p...nie?> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hosq5q$kdj$...@i...gazeta.pl...
    > ol { counter-reset:mojalista; }
    > ol > li { list-style:none; counter-increment:mojalista; }
    > ol > li:before { content:counter(mojalista) ") "; }

    Jeszcze jedno: czy da się tak zrobić żeby dłuższy tekst wewnątrz po
    zawinięciu do nowej linii w<LI> był wyrównany
    do linii powyżej?
    tzn. jest tak
    1) bardzo dlugi tekst, bardzo dlugi tekst, bardzo dlugi
    tekst, bardzo dlugi tekst, bardzo dlugi tekst,

    a chciałbym aby było:
    1) bardzo dlugi tekst, bardzo dlugi tekst, bardzo dlugi
    tekst, bardzo dlugi tekst, bardzo dlugi tekst,
    ^^^

    --
    Mariusz

  • 6. Data: 2010-03-30 16:13:15
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-03-30 15:24, Mariusz wrote:
> [...]
    >
    > Jeszcze jedno: czy da się tak zrobić żeby dłuższy tekst wewnątrz po
    > zawinięciu do nowej linii w<LI> był wyrównany

    Wypozycjonuj ol > li:before, np. korzystając z position:absolute;

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 7. Data: 2010-03-31 14:49:21
    Od: satellite <p...@g...pl>

    On 2010-03-30 15:24, Mariusz wrote:

> [...]

    > a chciałbym aby było:
    > 1) bardzo dlugi tekst, bardzo dlugi tekst, bardzo dlugi
    > tekst, bardzo dlugi tekst, bardzo dlugi tekst,

    ha

    ol > li:before {content:counter(mojalista) ") "; text-indent: -1em;
    display: inline-block; }

    to naiwne - ale moze wystarczy

  • 8. Data: 2010-04-01 10:13:47
    Od: "Mariusz" <k...@i...ria.pl>

    Użytkownik "satellite" <p...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > ol > li:before {content:counter(mojalista) ") "; text-indent: -1em;
    > display: inline-block; }
    >
    > to naiwne - ale moze wystarczy

    Rewelacja - ja dołożyłem jeszcze marginesy takie jakich potrzebowałem i
    twardą spację(#160) i wyrównanie przy liczniku to wszystko jest tak jak
    chciałem(dodatkowo licznik wyrównany do prawej) :
    ol{
    counter-reset:mojalista;
    margin:30px;
    }
    ol > li {
    list-style:none;
    counter-increment:mojalista;
    margin-left: 30px;
    }
    ol>li:before{
    content:counter(mojalista) ") ";
    text-indent: -30px;
    display: inline-block;
    text-align: right;
    }

    --
    Mariusz

  • 9. Data: 2010-04-01 12:37:03
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-04-01 12:13, Mariusz pisze:
> [...]
    > twardą spację(#160) i wyrównanie przy liczniku to wszystko jest tak jak
    > chciałem(dodatkowo licznik wyrównany do prawej) :

    A ta "twarda spacja" to w jakim celu?

    > ol{
    > counter-reset:mojalista;
    > margin:30px;
    > }
    > ol > li {
    > list-style:none;
    > counter-increment:mojalista;
    > margin-left: 30px;
    > }
    > ol>li:before{
    > content:counter(mojalista) ") ";
    > text-indent: -30px;
    > display: inline-block;
    > text-align: right;
    > }

    To teraz jeszcze sprawdź jak to wygląda w kilku przeglądarkach :D Może
    nie do końca działać tak, jak chcesz.

    --
    Peter

  • 10. Data: 2010-04-01 13:59:36
    Od: "Mariusz" <k...@i...ria.pl>

    Użytkownik "Peter May" <p...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > W dniu 2010-04-01 12:13, Mariusz pisze:
    >
    > A ta "twarda spacja" to w jakim celu?

    Aby odsunąć tekst wewnątrz LI od nawiasu w numeracji - zwykła spacja nie
    wiem czemu "znika"...

    Sprawdziłem w IE, FF i Operze i nie zauważyłem żadnych różnic:)

    Mariusz