  • 1. Data: 2010-11-10 17:53:43
    Temat: homologacja na ciężarowe...
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

    Temat mi raczej obcy ale..... mam takie coś jak Daewoo Nubira kombi, o ile
    mnie pamięć nie myli to posiada wspomniana homologację i mam pytanie: Czy
    wobec szału na pojazdy z homologacją moja Nubirka warta może w porywach ze 4
    tysie nagle nie zyskała bardzo na wartości? Chodzi mi o to że jakaś firemka
    kupując ją może wstawić w kąt a pan prezes swojego Porsche będzie tankował
    na Daewoo?

  • 2. Data: 2010-11-10 19:30:37
    Temat: Re: homologacja na ciężarowe...
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-11-10 17:53, Jarek S. pisze:
> [...]
    > kupując ją może wstawić w kąt a pan prezes swojego Porsche będzie tankował
    Dokładnie tak, chociaż od nowego roku może się to zmienić.

    Maciek

  • 3. Data: 2010-11-10 20:12:59
    Od: czak norris <c...@n...pl>

> [...]
    > kupując ją może wstawić w kąt a pan prezes swojego Porsche będzie tankował

    Nie zyskała. Wszystkie "kratkowozy" tracą prawo do odliczania VATu od
    paliwa 1 stycznia 2011.

    --
    pozdrawiam,
    z półobrotu ;)

  • 4. Data: 2010-11-10 21:02:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek S." <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 4 tysie nagle nie zyskała bardzo na wartości? Chodzi mi o to że jakaś
    > firemka kupując ją może wstawić w kąt a pan prezes swojego Porsche będzie

    Tak, będzie jeszcze miesiąc.
    Jak myślisz, ile zyskała? ;-)

  • 5. Data: 2010-11-11 07:42:54
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-11-10 19:30, Maciek pisze:
    > W dniu 2010-11-10 17:53, Jarek S. pisze:
    > Dokładnie tak, chociaż od nowego roku może się to zmienić.

    Jakaś nowelizacja wchodzi w życie?

    Kolejny raz banda oszołomów nie ma skąd kasy wyciągać.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 6. Data: 2010-11-11 07:50:45
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-11-11 07:42, Rychu pisze:
    > Jakaś nowelizacja wchodzi w życie?

    Znalazłem sobie i po prostu ręce opadają.
    W ogóle jakiekolwiek ograniczenia w odliczaniu
    podatku VAT to jest absurd. Zwłaszcza jeśli
    chodzi o transport i samochody.

    > Odliczenia VAT od samochodów ciężarowych w 2011 roku
    > By tomaszleg. Filed in Bez kategorii |
    > TOP del.icio.us digg
    >
    > Odliczenia VAT od samochodów ciężarowych w 2011 roku. Od 2011 roku wejdą w życie
    przepisy niekorzystne dla podatników VAT.

    > Zmiany przepisów dotyczą przede wszystkim samochodów ciężarowych o łącznej masie
    pojazdu nie przekraczającej 3,5 T, czyli z tak zwaną kratką. Najbardziej znaczącą
    zmianą jest odebranie, właścicielom tych pojazdów, prawa do odliczania podatku VAT od
    paliwa. Kolejną niesprzyjająca przedsiębiorcom zmianą jest ograniczenie możliwości
    dokonywania odpisów podatkowych, za zakup takiego samochodu, do zaledwie 60 procent
    wartości podatku , wyszczególnionego na dokumencie sprzedażowym. Zrobić odpis podatku
    VAT będzie można jedynie posiadając zaświadczenie ze stacji kontroli pojazdów o
    posiadaniu kratki. Ponadto , nowe przepisy będą funkcjonowały przez kolejne 2 lata ,
    bo na tyle właśnie ETS wstrzymał nakaz dostosowywania podatkowych przepisów w Polsce
    do przepisów unijnych.

    > nowe przepisy nie będą dotyczyć samochodów ciężarowych o łącznej masie powyżej 3,5
    tony. W ich przypadku, nadal możliwy będzie pełny, 100 proc. odpis podatku VAT
    widniejącego na dokumencie sprzedażowym, tak w przypadku zakupu tych pojazdów, jak i
    w przypadku samego paliwa.

    > Z pełnego odpisu podatku VAT za zakup samochodu z kratką, skorzystać będą mogli
    jedynie użytkownicy samochodów wziętych w leasing, przed dniem 1 stycznia 2011 r.
    Prawo bowiem nie działa wstecz i nie mogą być oni zobowiązani nowymi przepisami.
    Pozostali leasingobiorcy, którzy podpisali swoje umowy już po dniu ustanowienia
    nowych przepisów, będą mogli odpisać jedynie 60 proc. wymiaru podatku należnego za
    raty leasingowe.

    Brokerzy leasingowi będą mieli udane święta... :)

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 7. Data: 2010-11-11 09:34:50
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

    wiadomości news:ibeto1$6p4$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Jarek S." <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tak, będzie jeszcze miesiąc.
    > Jak myślisz, ile zyskała? ;-)

    No fakt! :)
    A ja głupi myślałem że jak ma 11 lat to prawo nie działa wstecz i jej nie
    dosięgnie, oj głupi.....

  • 8. Data: 2010-11-11 12:12:09
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Brokerzy leasingowi będą mieli udane święta... :)

    takoż i wszytskie salony samochodowe, ktore mają w ofercie auta z kratkami.
    Obecnie pracuje w jednym z nich i do konca roku sprzedanych,a jeszcze nie
    odebranych samochodów mamy ok 100 :D

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 9. Data: 2010-11-11 12:41:13
    Temat: Re: homologacja na ci??arowe...
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jarek S. napisal:
    > No fakt! :)
    > A ja g?upi my?la?em ?e jak ma 11 lat to prawo nie dzia?a wstecz i jej nie
    > dosi?gnie, oj g?upi.....

    Prezes szybciej kupi jakiegoś Żuka ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2010-11-11 19:58:59
    Od: "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl>

    > Nie zyskała. Wszystkie "kratkowozy" tracą prawo do odliczania VATu od
    > paliwa 1 stycznia 2011.

    A co z autami do 3,5 T ze stałą przegrodą i 2 miejscami o łądowności 900
    kg??
    Wie ktoś może??
    Będzie można Vat od paliwa odliczać??