  • Date: Thu, 11 Nov 2010 07:50:45 +0100
    From: Rychu <r...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: homologacja na ciężarowe...

    W dniu 2010-11-11 07:42, Rychu pisze:
    > Jakaś nowelizacja wchodzi w życie?

    Znalazłem sobie i po prostu ręce opadają.
    W ogóle jakiekolwiek ograniczenia w odliczaniu
    podatku VAT to jest absurd. Zwłaszcza jeśli
    chodzi o transport i samochody.

    > Odliczenia VAT od samochodów ciężarowych w 2011 roku
    > By tomaszleg. Filed in Bez kategorii |
    > TOP del.icio.us digg
    >
    > Odliczenia VAT od samochodów ciężarowych w 2011 roku. Od 2011 roku wejdą w życie
    przepisy niekorzystne dla podatników VAT.

    > Zmiany przepisów dotyczą przede wszystkim samochodów ciężarowych o łącznej masie
    pojazdu nie przekraczającej 3,5 T, czyli z tak zwaną kratką. Najbardziej znaczącą
    zmianą jest odebranie, właścicielom tych pojazdów, prawa do odliczania podatku VAT od
    paliwa. Kolejną niesprzyjająca przedsiębiorcom zmianą jest ograniczenie możliwości
    dokonywania odpisów podatkowych, za zakup takiego samochodu, do zaledwie 60 procent
    wartości podatku , wyszczególnionego na dokumencie sprzedażowym. Zrobić odpis podatku
    VAT będzie można jedynie posiadając zaświadczenie ze stacji kontroli pojazdów o
    posiadaniu kratki. Ponadto , nowe przepisy będą funkcjonowały przez kolejne 2 lata ,
    bo na tyle właśnie ETS wstrzymał nakaz dostosowywania podatkowych przepisów w Polsce
    do przepisów unijnych.

    > nowe przepisy nie będą dotyczyć samochodów ciężarowych o łącznej masie powyżej 3,5
    tony. W ich przypadku, nadal możliwy będzie pełny, 100 proc. odpis podatku VAT
    widniejącego na dokumencie sprzedażowym, tak w przypadku zakupu tych pojazdów, jak i
    w przypadku samego paliwa.

    > Z pełnego odpisu podatku VAT za zakup samochodu z kratką, skorzystać będą mogli
    jedynie użytkownicy samochodów wziętych w leasing, przed dniem 1 stycznia 2011 r.
    Prawo bowiem nie działa wstecz i nie mogą być oni zobowiązani nowymi przepisami.
    Pozostali leasingobiorcy, którzy podpisali swoje umowy już po dniu ustanowienia
    nowych przepisów, będą mogli odpisać jedynie 60 proc. wymiaru podatku należnego za
    raty leasingowe.

    Brokerzy leasingowi będą mieli udane święta... :)

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)