  • 41. Data: 2007-04-08 13:56:57
    Temat: Re: home.pl - szantażowane
    Od: Michał '2M1R' Różański <m...@g...com>

    Dnia 08-04-2007 o 01:54:52 Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>
    napisał(a):

    > A jako bonus w Polskę poszło, że to hackerzy byli :/

    Tak to juz jest jak "plebejskie" media weżną się za sprawe o której nie
    mają pojęcia i do tego ten komentarz pod koniec materału w TVP-owkich
    "Wiadomościach" koszmar nie długo powiedzą że Stallman to zbir bo tez jest
    hackerem a do tego komunistą bo był inicjatorem ruchu free software ;)

    --
    2M1R

  • 42. Data: 2007-04-08 14:36:36
    Od: v...@g...com

    On 8 Kwi, 15:44, crazy bejbi <t...@n...ma> wrote:
    > Szczególnie, że teraz NIE BYŁ PROBLEM w złamaniu zabezpieczeń TEGO cms,
    IMHO zabezpieczenie dostępu do panelu administracyjnego za pomocą
    SSIDa w URLu i niestosowanie nawet trywialnych coockies ani
    autoryzacji apache jest EWIDENTNYM problemem w zabezpieczeniu TEGO
    cms.

    pozdrawiam,
    Vladimir

  • 43. Data: 2007-04-08 16:31:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Zalewski <l...@d...ids.pl> writes:

    > Pisałem o tym jeno po to, by zaznaczyć, że szeroko rozumiane praktyki tego
    > typu są ryzykowne, zwykle jest pargraf, który pozwala *przynajnniej* na
    > rozpoczęcie postępowania, i że atakujący jest w związku z tym na łasce
    > atakowanego, który może, ale nie musi, grać przyzwoicie - więc w interesie
    > testera jest wykazanie się dobrą wolą, a i tak musi on się liczyć z
    > ryzykiem.

    Powiedzmy sobie szczerze - mozliwe scenariusze sa takie:
    a) ktos wie co robi i nie chce sie ujawnic, jesli tylko nie rusza
    instalacji np. odpalajacych rakiety ani nie ukradl $1G
    z najwiekszego banku to paragrafy moga mu skoczyc.
    b) ktos wie co robi i ujawnia sie - paragrafy tez mu nic nie zrobia,
    bo najdalej moze sprawa zakonczyc sie na umorzeniu z braku
    dowodow, na skutek wyparcia sie wszystkiego przez ta osobe.
    c) ktos nie wie co robi, ale chyba jasne jest ze za bledy mozna
    zaplacic.

    Nie wiem ktory to byl przypadek, przyznaje ze nie patrzylem w te
    ich listy czy co to tam bylo.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 44. Data: 2007-04-08 20:41:30
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <ev59l9$e6l$1@news.onet.pl>
    Jan Strybyszewski <g...@o...pl> m.in. napisał(a)::

    > Home.pl przynaje sie ze szantazysci uzyskali dostep do statystyk i
    > logow serwera. Informacja z radiazet.pl. Oczywiscie placic nie maja
    > zamiaru, policja powiadomiona a ow dostep nieautoryzowany do panelu nie
    > zagraza serwisom www i ich tresci [jak twierdzi home.pl]

    Problem dotyczy większości serwerów i ma ścisły związek a macdonaldyzacją
    życia (w tym także rynku IT), ale to temat na oddzielny wątek.

    --
    Tomasz Motyliński
    Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie

  • 45. Data: 2007-04-08 22:56:15
    Od: wer <b...@n...pl>

    Tomasz Motyliński napisał(a):
    > Witam,
    >
    > W poście <ev59l9$e6l$1@news.onet.pl>

    > Problem dotyczy większości serwerów i ma ścisły związek a macdonaldyzacją
    > życia (w tym także rynku IT), ale to temat na oddzielny wątek.

    Powyżej 1000 wirtualnych serwerów nie da się inaczej. Po prostu za duża
    skala, żeby się bawić.

    wer

  • 46. Data: 2007-04-09 11:43:37
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <evbrsd$avr$1@news.supermedia.pl>
    wer <b...@n...pl> m.in. napisał(a)::

    > Powyżej 1000 wirtualnych serwerów nie da się inaczej. Po prostu za duża
    > skala, żeby się bawić.

    Mniej więcej, wszyscy chcą tanio a tani się nie da, jak chcesz mieć pewność,
    że system będzie bezpieczny to zatrudnij admina daj mu stosowną kasę aby
    siedział po nocach i szukał dziury w całym nawet jak wszystko działa.
    Niestety sam doświadczyłem, że nie szanuje się w tym kraju adminów
    pasjonatów, którzy każdą wolną chwilę poświęcają na "tunning" systemu.
    Dlaczego? Bo tego nie widać z wierzchu "a skoro nie widać różnicy to po co
    przepłacać"? I potem rodzą się takie kwiatki.

  • 47. Data: 2007-04-09 19:43:06
    Od: Robert Święcki <r...@s...net>

    wer wrote:

    > Wiesz, łatwo można się włamać do twojego domu, jeśli mi zapłacisz 5000
    > zł to nie rozwieszę w twojej okolicy ogłoszeń z tym jak to zrobić. To
    > jest oferta dobrej woli.

    Można też tak...

    Znalazłeś zajebiście (najzajebiściej zejbiście) poważnego buga
    (powiedzmy, powiązanego z możliwością naprawdę dużego finansowego fraudu
    lub uzyskanie poważnej liczby danych osobowych, haseł, niejawnej
    dokumentacji etc..) w usłudze (paypala, abw, sony, mbanku, nsa, nasa,
    gadu-gadu etc.).

    Teraz możesz, co jest na pewno etycznie i być może (tego nie wiem)
    prawnie naganne, zarządać od firmy powiedzmy "200.000 zł ;)" za
    milczenie, lub też zachować się zgodnie z prawem i w imię wolnego
    dostępu do informacji, bez wyciągania kasy z firmy, wypuścić informację
    na czymś poczytnym (full-dislosure i inne ciakerskie fora) o 4:30 w
    nocy (coby admini gdy się obudzą zastali już sajgon), co może oznaczać
    straty dla firmy liczone powiedzmy w mln/mld złotych/dolarów/ojro/pesos.

    Gdybyś był szefem paypala/abw/sony/mbanku/nsa/nasa/gadu-gadu wolałbyś
    szantaż czy wolny dostęp do informacji? :)

    --
    Robert Swiecki - http://www.swiecki.net
    NEVER EVER mess with a PCB jumper you don't understand, even if it's

  • 48. Data: 2007-04-09 19:51:51
    Od: "Maciej Jan Broniarz" <g...@g...net>

    09-04-07, Robert Święcki <r...@s...net> napisał(a):

> [...]
    >
    > Gdybyś był szefem paypala/abw/sony/mbanku/nsa/nasa/gadu-gadu wolałbyś
    > szantaż czy wolny dostęp do informacji? :)

    Moim zdaniem , najrozsadniejszym zachowaniem byloby napisac do
    wlasciciela serwisu ze ma buga , opisac gdzie , co i jak. Mozna ew.
    zasugerowac delikatnie wlascicielowi serwisu ze moglby okazac
    wdziecznosc. Zwlaszcza , ze od kiedy Fenicjanie wynalezli pieniadz
    okazywanie wdziecznosci nie jest trudne :)

    Oczywiscie, mozna napisac - przelej 1000000 zl na moje konto to powiem
    gdzie masz buga. Ale wtedy to jest zwyczajny szantaz a nie hackerska
    batalia o bezpieczenstwo i wolnosc. Takich delikwentow nalezy tepic,
    zeby nie znajdywali nasladowcow. Home.pl mozna przebolec, ale jak
    jakis bystry inaczej wlamie sie do komputera w szpitalu i zacznie
    szantazowac wladze owego szpitala to juz moze byc mniej wesolo

    gausus
    --
    [ -----< Maciej Jan Broniarz || g...@g...net >------ ]
    | Siamo qui \ sotto la stessa luce \ sotto la sua croce \ |

  • 49. Data: 2007-04-09 20:15:43
    Od: Robert Święcki <r...@s...net>

    Maciej Jan Broniarz wrote:

> [...]
    > jakis bystry inaczej wlamie sie do komputera w szpitalu i zacznie
    > szantazowac wladze owego szpitala to juz moze byc mniej wesolo

    Nie wiem jakie moga być konsekwencje prawne ujawnienia informacji,
    której wykorzystanie może wiązać się ze złamaniem prawa.

    Chciałbym zauważyć jednak mały paradoks. Mniejsze nieszczęście
    (zarządanie i zapłacenie szantażyście kwoty x za informację o bugu) może
    być (i zapewne jest) nielegalne, zaś upublicznienie tej informacji (i
    narażenie na straty, powiedzmy, rzędu np. 100x) już przestępstwem
    "raczej" nie jest. Nie można ograniczyć rozmiarów "katastrofy", bo
    przeszkadzają ograniczenia prawne, nawet jeżeli ekonomicznie szantaż
    bardziej by się szantażowanemu opłacił.

    Nie do końca rozumiem także argument, by nie płacić, bo to zniechęci
    innych do szantażu. Skoro zniechęci do szantażu, to zachęci do
    ujawnienia. Takietam akademickie rozważania ;)

    Tak, btw., przypadek home.pl nie ma raczej związku z powyższymi
    dywagacjami jako, że bug był taki-sobie.

  • 50. Data: 2007-04-09 20:23:21
    Od: "Maciej Jan Broniarz" <g...@g...net>

> [...]
    >
    > Tak, btw., przypadek home.pl nie ma raczej związku z powyższymi
    > dywagacjami jako, że bug był taki-sobie.

    A czyja perspektywe przyjmujemy za obowiazujaca ? Klienta, ktory moze
    niezasluzenie miec klopoty czy dostawcy uslug, ktory cos olewa ?

    gausus