  • 31. Data: 2007-04-07 23:54:52
    Temat: Re: home.pl - szantażowane
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Michal Zalewski wrote:

    > Nie mogę tego widzieć w żaden inny sposób, jak tylko cyniczna i
    > przemyślana, zapewne nie pierwsza, próba wymuszenia absurdalnie wysokich
    > korzyści finansowych za utajenie faktów. (...)

    A jako bonus w Polskę poszło, że to hackerzy byli :/

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 32. Data: 2007-04-08 06:41:24
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Bartosz 'bart' Nowakowski napisał(a):

    > Duże. Od pewnego czasu prawie kompletny brak reakcji na zgłaszany do
    > nich spam to mój zarzut a jeszcze się trochę znajdzie od innych.

    Znaczy kiedyś na zgłoszenia dotyczące spamu odpowiadali?

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 33. Data: 2007-04-08 08:06:43
    Od: Michal Zalewski <l...@d...ids.pl>

    On Sun, 8 Apr 2007, [UTF-8] Miroslaw Jaworski wrote:

    > "... przeszkoda zabezpieczająca mienie nie powinna mieć charakteru
    > symbolicznego lecz powinna być przeszkodą realną, broniącą rzeczywiście
    > dostępu (...)"

    Odnosiłem się tutaj do testowania zabezpieczeń cudzych witryn WWW jako
    takiego, bez rozpatrywania, jak sąd zinterpretuje konkretną aktywność, bo
    tego po prostu nie wiem, niezależnie od tego, ile ustaw przejrzę. Nie jest
    dla mnie jasne, do jakiego momentu "tajny" URI jest zabezpieczeniem
    symbolicznym, od jakiego - nietrywialnym; albo czy do różnych części URI
    należy stosować inne reguły (czyli czy np. '/stats' jest równoważne
    '/login?user=admin&pass=admin').

    Pisałem o tym jeno po to, by zaznaczyć, że szeroko rozumiane praktyki tego
    typu są ryzykowne, zwykle jest pargraf, który pozwala *przynajnniej* na
    rozpoczęcie postępowania, i że atakujący jest w związku z tym na łasce
    atakowanego, który może, ale nie musi, grać przyzwoicie - więc w interesie
    testera jest wykazanie się dobrą wolą, a i tak musi on się liczyć z
    ryzykiem.

    Jeśli chodzi o osobisty stosunek do tego typu spraw - w życiu nie
    przyszłoby mi do głowy ścigać ludzi, którzy coś tam sobie z ciekawości
    dłubią, i nie uważam tego za coś szczególnie złego.

    > Kto jak kto, ale Ty doskonale powinieneś wiedzieć, jaki był techniczny
    > aspekt tego przypadku. W tym kontekście Twoja pro-homenet'owa wypowiedź
    > ( "[...] mamy do czynienia z próbą przełamania [...]" )

    Wypowiedź w dalszej części była pro-homenetowa, ale w tym akurat
    fragmencie, jeszcze do tego nie doszła ;-) Po prostu chciałem wyjaśnić,
    czemu dla mnie kwestia intencji jest tu tak ważna.

    /mz

  • 34. Data: 2007-04-08 10:27:53
    Od: v...@g...com

    On 8 Kwi, 10:06, Michal Zalewski <l...@d...ids.pl> wrote:
> [...]
    > symbolicznym, od jakiego - nietrywialnym; albo czy do różnych części URI
    > należy stosować inne reguły (czyli czy np. '/stats' jest równoważne

    Pozwolę sobie zacytować wypowiedź rafian'a z forum hack.pl:
    <cytat>
    Witam.
    Jestem klientem home.pl od wielu lat jak założyłem u nich konto
    wszedłem sobie na swoją stronę z logami, stwierdziłem, że takie
    informacje nie powinny być jawne i zabezpieczyłem ten katalog hasłem,
    czynność zajęła o.k 1min.
    </cytat>

    Oraz Kwadrata
    <cytat>
    Najśmieszniejsze jest to że ja osobiście jakiś rok temu pisałem o tej
    sprawie do home.pl :] Oficjalnie wysłałem pismo na a...@h...pl bo
    sam MIAŁEM tam konto i zaniepokoiła mnie ta sytuacja Nawet sobie
    zrobiłem generator linków :P Żeby sprawdzić czy faktycznie to się
    sprawdza, bo aż nie mogłem uwierzyć :]

    Na co dostałem odpowiedz od administatorów, żebym sobie zabezpieczył
    konto/katalog i nie zawracał im gitary ;]
    </cytat>

    IMHO problemem adminow poszczegolnych kont na home.pl jest
    niezakładanie hasła na statystyki.
    To że nie jest to zrobione by default przy zakładaniu konta można
    traktować jako niedopatrzenie, to że nie było jawnej instrukcji dla
    klienta żeby sobie takie hasło założył niedopatrzeniem większym. Ale
    nie traktowałbym tego jako dziury.

    pozdrawiam,
    Vladimir

  • 35. Data: 2007-04-08 10:49:54
    Od: wer <b...@n...pl>

    simon napisał(a):

    > Co za pieprzenie... ludzie znaleźli dziurę w home.pl, a firmowe
    > marketoidy odwróciły wszystko do góry nogami... przecież się nie
    > przyznają publicznie, że dali ciała.

    Wiesz, łatwo można się włamać do twojego domu, jeśli mi zapłacisz 5000
    zł to nie rozwieszę w twojej okolicy ogłoszeń z tym jak to zrobić. To
    jest oferta dobrej woli.

    wer

  • 36. Data: 2007-04-08 11:11:44
    Od: "spit" <s...@N...gazeta.pl>

    http://jola.comm.pl/galeria/rozne/ludziki/lcamtuf/zl
    ytuf_pp2.jpg
    tu zdjecie ;P
    taki mlody :P

  • 37. Data: 2007-04-08 12:27:23
    Od: futszaK <f...@g...com>

    o, kogo moje oczy widza na polipie :)

    On Sun, 08 Apr 2007 03:27:53 -0700, vovcia wrote:

> [...]
    > traktować jako niedopatrzenie, to że nie było jawnej instrukcji dla
    > klienta żeby sobie takie hasło założył niedopatrzeniem większym. Ale

    To czy coś nazwiemy dziurą czy nie to już jest kwestia nazwenictwa, z
    praktycznego punktu widzenia w Sieć poszła jednak informacja że jakaś
    dziura jednak byla w home.pl co może w jakiś (minimalny) sposób się odbić
    na sprzedaży usług home.pl, aczkolwiek pewnie za jakiś czas wszyscy o
    sprawie zapomną, niesmak jednak pozostanie bo można było zmodyfikować
    skrypt kreujący katalogi domowe szkodników i by problemu nie było

    jeśli zaś chodzi o MEN to pewnie wyszły po raz nie pierwszy i nie ostatni
    oszczędności jakie się robi na polskiej nauce.
    Efektów jest więcej - ponad milion młodych ludzi, z reguły po studiach
    pojechała za granice pracować,bo studia nie przygotowały ich do życie
    w polskich realiach gospodarczych.

    Sorki że się na koniec off-topicznie rozpisałem

    --
    futszaK
    0601061867

  • 38. Data: 2007-04-08 13:07:01
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    futszaK napisał(a):

    > jeśli zaś chodzi o MEN to pewnie wyszły po raz nie pierwszy i nie ostatni
    > oszczędności jakie się robi na polskiej nauce.

    Nie bardzo rozumiem (w zasadzie wcale) Twoją wypowiedź. Możesz
    powiedzieć na jakiej podstawie sądzisz, że MEN zrobiło oszczędności na
    stronie www i przez to ktoś na podstawie logów dostał dostęp do
    zarzadzania ich stronę ?
    Bo ja chyba nie wiem o czymś o czym wiesz Ty ?
    No chyba, że zawsze masz odpowiedź na wszystko mówiącą, że jak sobie nie
    dali zarobić, to jest złe ?

    > Efektów jest więcej - ponad milion młodych ludzi, z reguły po studiach
    > pojechała za granice pracować,bo studia nie przygotowały ich do życie
    > w polskich realiach gospodarczych.

    co ma do tego strona MAN (dobra, zła, technicznie poprawna lub nie,
    zrobiona oszczędnie lub nie)?

    Wojtek

  • 39. Data: 2007-04-08 13:34:39
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sun, 08 Apr 2007 15:07:01 +0200, crazy bejbi wrote:

    > Nie bardzo rozumiem (w zasadzie wcale) Twoją wypowiedź.

    państwo oszczędza na edukacji, edukacja oszczędza na adminach strony, wiec
    ci co się tym zajmują albo zajmują się zbyt dużą ilością zajęć naraz i
    zabiedbują sprawy zabezpieczeń, albo są słabi i nie zabezpieczają w sposób
    należyty prowadzonych serwisów

    > No chyba, że zawsze masz odpowiedź na wszystko mówiącą, że jak sobie nie
    > dali zarobić, to jest złe ?

    to nie jest "zawsze na wszystko odpowiedź" ale szczera prawda :(

    > co ma do tego strona MAN (dobra, zła, technicznie poprawna lub nie,
    > zrobiona oszczędnie lub nie)?

    to była tak zwana bardziej ogólna rozkmina na temat smutnej sytuacji w
    polskiej edukacji :(

  • 40. Data: 2007-04-08 13:44:02
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    futszaK napisał(a):

> [...]
    > ci co się tym zajmują albo zajmują się zbyt dużą ilością zajęć naraz i
    > zabiedbują sprawy zabezpieczeń, albo są słabi i nie zabezpieczają w sposób

    powiem tak:

    ostatnio miałem zlecenie na zainstalowanie jestemu
    antyspamowego/antywirusowego na serwerze pewnego starostwa powiatowego.
    Mają polpaka. Mój admin zainstalował, a przy okazji komenda: apt-get
    upgrade dała odpowiedź, że brakuje ok 300MB poprawek.

    Ponadto odkryliśmy rootkita, który działał i siedzał tam od ok 2 lat.

    Główny informatyk jak dostał raport o tym i pytanie co mamy robić
    wzruszył ramionami i powiedział, że przecież wszystko do tej pory
    działało i było ok.

    To może niech lepiej wykupią sobie hosting na home czy gdziekolwiek
    indziej. Nawet jakby był problem jak teraz z home, to jednak nie jest to
    to samo co lewe procesy na ich serwerze, z którymi nie zamierzają nic
    robić ...

    Nie wiem, kto robił stronę MEN, ale jednak często robią to firmy
    zewnętrzne, a nie lokalni "Administratorzy", szczególnie, jak mamy do
    czynienia z cms-em (no, chyba, ze ktoś zainstluje joolme), ale pisanie
    własnego, to chyba jednak przerasta człowieka, który się zajmuje przy
    okazji innych obowiązków stroną www ...

    Szczególnie, że teraz NIE BYŁ PROBLEM w złamaniu zabezpieczeń TEGO cms,
    ale dostanie się do cms przez błąd zabezpieczeń w home - zresztą szybko
    i sprawnie usunięty (po aktualnym upublicznieniu - nie wnikając czy
    wiedzeli o tym wcześniej). Czyli to, że strona MEN stoi na home to
    raczej zaleta a nie wada. Nie sądzę, że w przypadku postawienia strony
    MEN na własnym serwerze problem byłby usunięty tak szybko (patrz powyżej).

    > to była tak zwana bardziej ogólna rozkmina na temat smutnej sytuacji w
    > polskiej edukacji :(

    nadal nie rozumiem związku :)
    generalnie wszystkiemu są winni cykliści ?

    Wojtek