  • 151. Data: 2007-04-12 22:12:53
    Temat: Re: home.pl - szantażowane
    Od: "kravietz" <p...@n...hush.com>

    On 12 Kwi, 10:02, v...@g...com wrote:

    > Koran 60:8
    > "Allah nie zabrania wam, abyście byli dobrzy i sprawiedliwi względem
    > tych, którzy was nie zwalczali z powodu religii, ani nie wypędzali was
    > z waszych domostw. Zaprawdę, Allah miłuje ludzi sprawiedliwych. "

    Cytaty o niczym nie świadczą. W dowolnej świętej księdze znajdziesz
    dowolny cytat na dowolną tezę. Problem polega na tym że kasę z Arabii
    Saudyjskiej dostają ci drudzy, cytujący fragmenty o odwrotnym
    znaczeniu niż te które przytoczyłeś. Więc ich islamu jest więcej.
    Polecam np. filmy z serii "Russian Hell", można znaleźć na eMule.
    Zresztą Timur Mutsurajew też ma ciekawe pomysły co zrobić z
    niewiernumi jak się wsłuchać w jego piosenki. Ja przestałem być jego
    fanem jak dotarło do mnie że zasadniczo to ja jestem ten niewierny z
    jego punktu widzenia. Chociaż śpiewa ładnie.

    W tym temacie to może zapraszam tutaj: http://krawczyk.salon24.pl/10154,index.html

    Bo tu jest polip.

  • 152. Data: 2007-04-13 05:51:57
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    bzdura zeby odgadnac liczbe 3 cyfrowa trzeba bylo przeprowadzic
    atak brute force wiec wybacz ale otworzyl to mieszkanie wytrychami ze
    stadionu za 3 zl ale nadal to wlamanie

  • 153. Data: 2007-04-13 07:06:07
    Od: Paweł 'Róża' Różański <r...@r...onet.pl>

    Grzegorz Staniak wrote:

    > A to już zupełnie inna bajka. Choćby radosne poinformowanie o fakcie
    > właściciela rzeczonego systemu.

    Czyli, podsumowując, jeśli - nie daj RNG - znajdziesz buga, który podpada
    pod 'uzyskanie nieautoryzowanego dostępu'[1] to albo milczysz jak grób,
    albo, jeśli zechcesz już o tym porozmawiać, to nie z właścicielem, bo
    będzie miał dowód?
    Czyli jak i z kim mają rozmawiać? Może napisać na pl.comp.security posta w
    stylu 'Załóżmy, że jest serwis hostingowy, który trzyma logi w postaci (tu
    opis + ew. opis jak przełamać to 'zabezpieczenie'). W logach mogą się
    znaleźć dane typu (tu opis) które w szczególnym przypadku (tu opis)
    pozwalają na (tu opis + ew. adnotacja że ma wrażenie że w przypadku portalu
    jednego z ministerstw wydaje mu się, że tak jest). Czy takie coś jest
    błędem w zabezpieczeniach? Jakie daje możliwości nadużyć?'
    Oczywiście najlepiej by było, gdyby każda firma zamieściła na stronie info,
    jak będzie traktować tego typu zgłoszenia, najlepiej z dokładnym cennikiem
    za jakie informacje ile płaci (jeśli płaci). Tyle, że to nierealne.
    A co IMO powinien zrobić home.pl? Poprawić swój błąd (to zrobili szybko i
    skutecznie, z tego co wyczytałem), powiadomić admina portalu MEN o dziurze,
    ze wskazaniem znalazcy dziury (czy też dać 24h na powiadomienie samemu
    znalazcy), zabić śmiechem ofertę ('OK, było niedociągnięcie, ale jest już
    poprawione (trzymamy się wersji, że analiza logów wystarczyła), dzięki za
    zgłoszenie, możemy wam za to dać <tu np. rok hostingu gratis[2]>, jak nie,
    to sobie publikujcie'. A dlaczego? Bo błędy były i będą, tak samo jak
    ludzie, którzy ich szukają. A polityka 'u nas błędów nie ma[3], a spróbuj
    ich poszukać/powiedzieć o nich, to się na ABW skończy' na dłuższą metę
    działa IMO przeciw firmie.

    > Nie, nie w Polsce.

    Pewnie tam, gdzie rzeźby molestują studentów uczelni?

    [1] Niby na którym etapie miała niby miejsce _autoryzacja_ w przypadku
    opisanego dostępu do serwisu MEN? Z tego co piszą na
    <http://hack.pl/aktualnosci/oswiadcznie_w_sprawie_wy
    krycia_krytycznej_luki_serwerow_homepl_593>
    po prostu weszli (klik w URL) do katalogu ze statystykami, tam były
    niezabezpieczone pliki txt z logami, a w nich był link do strony z
    potwierdzeniem o poprawnym zalogowaniu, po wejściu na którą otrzymywało się
    pełny dostęp. Podsumowując: kliknięcie w określonego linka dawało pełny
    dostęp do treści. Gdzie tu niby jest uwierzytelnianie (rozumiem, że jak
    ktoś poda tu takiego linka a Ty klikniesz, to dokonasz 'uzyskania
    nieautoryzowanego dostępu'? ;->)? Tak, czytałem
    <http://ihack.pl/hack.pl-200-tys-za-statystyki>; tak, błędy dotyczyły
    serwisów, nie home.pl (tu był wyłącznie nierozsądny sposób przechowywania
    logów); tak, cena była śmieszna.
    [2] Czy tam cokolwiek - do negocjacji. Minimum to podziękowania za 'pomoc w
    zwiększeniu bezpieczeństwa serwisu', jeśli faktycznie pomogli w
    znalezieniu/naprawieniu dziury/niedociągnięcia. W sumie w tym przypadku
    prestiż mógłby być cenniejszy od pieniędzy.
    [3] Jak się jest absolutnie pewnym bezbłędności programu/systemu, to się
    wyznacza nagrodę za znalezienie błędu. Taka darmowa reklama. ;->

  • 154. Data: 2007-04-13 07:12:00
    Temat: Re: home.pl - szanta?owane
    Od: Paweł 'Róża' Różański <r...@r...onet.pl>

    v...@g...com wrote:

    > A co ma do tego robot google?
    > Jeżeli nie znajdzie nigdzie linka do tak "zabezpieczonej" strony albo
    > jak tego linka nie wyśle Firefox do gugli to nic nie znajdzie. Gdzie
    > widzisz przełamywanie zabezpieczeń?

    Czyli co, jak autor 'włamania' poda linka do strony (na chińskim serwerze),
    na której będą kombinacje linków od 000 do 999 i powie, że stamtąd kliknął,
    to włamania nie było, a jak sam wygeneruje, to włamanie było?
    A jak podam linka typu http://hack.pl/000/ (tylko przykład, aktualnie
    strona nie istnieje, ale jak znam życie to pojawi się tam wkrótce hasło do
    administrowania hack.pl ;->) to przy odrobinie pecha 'przełamuję
    zabezpieczenia portalu hack.pl' (czy tam inny współudział)? No ja Cię
    proszę...

  • 155. Data: 2007-04-13 07:14:22
    Od: Paweł 'Róża' Różański <r...@r...onet.pl>

    v...@g...com wrote:

    > Skoro tak twierdzisz to proponuję połazić sobie po takich
    > niezabezpieczonych miejscach, pokasować pliki niezabezpieczone przed
    > kasowaniem i opublikować informacje które przecież są publicznie
    > dostępne.

    Uważaj chodząc po lesie. Możesz się 'włamać na teren prywatny' i
    dokonać 'poważnych zniszczeń flory' (tu nie Skandynawia, nie masz
    gwarantowanego wstępu na tego typu tereny).

  • 156. Data: 2007-04-13 07:23:56
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Paweł 'Róża' Różański napisał(a):

    > Czyli co, jak autor 'włamania' poda linka do strony (na chińskim serwerze),
    > na której będą kombinacje linków od 000 do 999 i powie, że stamtąd kliknął,
    > to włamania nie było, a jak sam wygeneruje, to włamanie było?

    Zapomniales o pewneym drobiazgu. WYkorzystano dane uzyskane z tej strony
    do przelamania CMSu portalu MEN. To jakbys znalazl klucze z adresem i
    wszedl do domu "cudzego" a potem powiedzial ze oddasz mu klucze za
    200tys zlotych a jak nie zaplaci to wzor klucza i adres umiescisz
    na slupie ogloszeniowym w centrum miasta.

    Zamiast mieszkania raczej nalezalo by powiedziec znalazl klucze do
    wszystkich pokoi w Mariotach na calym swiecie.

  • 157. Data: 2007-04-13 07:30:59
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 13 Apr 2007 09:06:07 +0200, Paweł 'Róża' Różański wrote:

> [...]
    > pod 'uzyskanie nieautoryzowanego dostępu'[1] to albo milczysz jak grób,
    > albo, jeśli zechcesz już o tym porozmawiać, to nie z właścicielem, bo

    każdy powód jest dobry żeby wpaść na kawe czy zorganizować admińską wódke :>

    --
    futszaK
    0601061867

  • 158. Data: 2007-04-13 07:31:44
    Od: Paweł 'Róża' Różański <r...@r...onet.pl>

    Bartosz 'bart' Nowakowski wrote:

    > Zainteresowani Michał Bućko
    > i Michał Semeniuk na swojej stronie wyjaśnienia podpisują Autor:
    > HACK.pl. Komputery osobiste już pewnie zabezpieczone a właściciele
    > latają po prawnikach, bo zachciało się kozaczyć.

    Nawet jeśli, to dolary przeciw orzechom, że nic im nie zrobią, tylko
    postraszyć chcą. W związku z czym chłopaki się nauczą ważnej życiowej
    lekcji, że nie warto być uczciwym, albo przynajmniej zachować anonimowość
    i 'występować w środowisku hackerskim pod pseudonimem' i nie łączyć się z
    domu.
    Czyli 'lepiej dać łapówkę i załatwić, niż zgłosić, że chcieli łapówkę, bo
    wtedy będą kłopoty z organami ścigania za "próbę wręczenia łapówki"
    i "zamieszanie w aferę łapówkową"'.
    Identycznie kumpel dostał mandat za 'brak zgłoszenia czasowego miejsca
    pobytu' (sic!, jest obowiązek meldunku tymczasowego jeśli mieszkasz więcej
    niż ileśtam dni w danym miejscu), bo zgodził się porozmawiać z policjantami
    (w roli świadka) o jakiejś awanturze na klatce.
    Brawo! Prawo i sprawiedliwość! Bezpieczeństwo wzrasta (bo statystyki mówią,
    że liczba zgłoszonych przestępstw spada)!

  • 159. Data: 2007-04-13 07:35:51
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 13.04.2007, Paweł 'Róża' Różański <r...@r...onet.pl> wroted:

> [...]
    > pod 'uzyskanie nieautoryzowanego dostępu'[1] to albo milczysz jak grób,
    > albo, jeśli zechcesz już o tym porozmawiać, to nie z właścicielem, bo

    Zawsze istnieje ryzyko, że zamiast Ci podziękować, zacznie Cię ścigać. A wtedy
    tak, czynności związane ze zgłoszeniem dziury mogą być dowodem na "uzyskanie
    nieautoryzowanego dostępu" etc.
    [...]

    > [1] Niby na którym etapie miała niby miejsce _autoryzacja_ w przypadku
    > opisanego dostępu do serwisu MEN?
    [...]

    Nie mówię o dziurze w CMSie MEN. Mówię o tym, że _technicznie_ w bardzo wielu
    przypadkach weryfikacja odkrycia dziury jest "uzyskiwaniem nieautoryzowanego
    dostępu" etc. Jeśli właściciel serwisu z takich czy innych przyczyn zechce
    Cię wobec tego ścigąć, ma szanse Ci zaszkodzić.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 160. Data: 2007-04-13 07:38:14
    Od: Paweł 'Róża' Różański <r...@r...onet.pl>

    v...@g...com wrote:

    > To nie jest prawda. W mojej opinii znaleziona "dziura" nie jest
    > dziurą. To problem posiadaczy kont że nie założyli sobie hasła na
    > katalog z logami choć jest to operacja która zajmuje 1 minutę.

    Jasne. Dziura nie jest dziurą i dlatego home ją załatał. Znaczy nie
    załatał, bo nie było czego. I sposób udostępniania logów się jak widać nie
    zmienił. Oczywiście.