  • 1. Data: 2011-04-17 10:09:20
    Temat: heble fazer po raz kolejny.
    Od: PawelK vel Pablo <e...@...stopce>

    Elo,

    Walczę hamulcami, w październiku wymieniłem klocki na EBC HH,
    co zostało zresztą tutaj skrytykowane jako zabójstwo dla tarcz*.

    Oczywiście, zaciski wyczyszczone, płyn nowy.

    Po wymianie klocków wreszcie zaczęło jakkolwiek hamować, ale dalej nie
    jest dobrze, problem leży w zbyt małej odległości klamki od manety jak
    mi się wydaje, skutkiem czego nie można docisnąć tak jak by się chciało,
    regulacja klamki oczywiście ustawiona na maksymalne odsunięcie.

    Pompa też nie jest nowa, przewody gumowe to i klamkę da się docisnąć do
    samego rolgazu, to wszystko składa się na niezadowalające hamowanie.

    Zastanawiam się jak to poprawić:
    opcja 1) przewody w stalowym oplocie, tyle że to nie zmieni skoku
    jałowego klamki,

    opcja 2) reperatura pompy,

    opcja 3) nowa akcesoryjna pompa razem z klamką.

    * Przez ca. 2500km nie zanotowałem mierzalnego zużycia tarczy.

    --
    PawelK vel Pablo
    e-mail: pablo i klubvolvo org pl

  • 2. Data: 2011-04-17 11:06:54
    Temat: Re: heble fazer po raz kolejny.
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-17, PawelK vel Pablo <e...@...stopce> wrote:

> [...]
    > jałowego klamki,
    >
    > opcja 2) reperatura pompy,
    >
    > opcja 3) nowa akcesoryjna pompa razem z klamką.

    Dobrze odpowietrz uklad, jak nie pomoze to zestaw naprawczy pompy. Skok
    jalowy to kompresuje Ci powietrze. Skok powinien byc krotki (docisniecie
    klockow do tarcz) a pozniej powinno byc twardo, minus puchniecie
    gumowych przewodow. Pytanie czy masz w porzadku uszczelnienia w zacisku
    bo moze klocki cofaja Ci sie za daleko?

    > * Przez ca. 2500km nie zanotowałem mierzalnego zużycia tarczy.

    Spoko, po 8kkm powinienes zauwazyc :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2011-04-17 11:15:46
    Od: PawelK vel Pablo <e...@...stopce>

    Dnia 107 roku bieżącego, AZ zeznał(a) jak następuje:

> [...]
    > Skok jalowy to kompresuje Ci powietrze. Skok powinien byc krotki
    > (docisniecie klockow do tarcz) a pozniej powinno byc twardo, minus

    Odpowietrzony. Brak również objawów zapowietrzenia (hamulec nie rośnie)

    > Pytanie czy masz w porzadku
    > uszczelnienia w zacisku bo moze klocki cofaja Ci sie za daleko?

    Raczej to nie to, jak rano wypycham motór, do klocki delikatnie trą o
    tarczę, tak jak w każdym innym sprzęcie.

  • 4. Data: 2011-04-17 11:52:49
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-04-17 13:15, PawelK vel Pablo pisze:
> [...]
    >
    > Raczej to nie to, jak rano wypycham motór, do klocki delikatnie trą o
    > tarczę, tak jak w każdym innym sprzęcie.

    sprawdz, czy pompa hamulcowa nie jest zatarta, bo moze sie nie cofac do
    samego konca i stad jalowy luz - ja bym stawial na pompe

    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 5. Data: 2011-04-17 15:38:32
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Michał V-R" napisał w wiadomości
    >W dniu 2011-04-17 13:15, PawelK vel Pablo pisze:
    [ciach]

    > sprawdz, czy pompa hamulcowa nie jest zatarta, bo moze sie nie cofac
    > do samego konca i stad jalowy luz - ja bym stawial na pompe

    Owszem też.
    Ale jeśli to nie majątek wymieniłbym przewody na oplecione.
    W VX miałem problem z tylnym hamulcem, który zachowywał się podobnie
    do objawów opisanych przez Pabla.
    Zastosowałem zestaw naprawczy pompy, odpowietrzałem we wszystkich
    konfiguracjach - przy pompie, zacisku przy pełni księżyca i przy
    nowiu. Nie pomogło.
    Pomogło zastosowanie stalowego oplotu.
    Przy czym u mnie to były grosze - bo przewód krótki i pojedynczy.

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 6. Data: 2011-04-17 16:06:22
    Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>

    W dniu 2011-04-17 13:52, Michał V-R pisze:

    > sprawdz, czy pompa hamulcowa nie jest zatarta, bo moze sie nie cofac do
    > samego konca i stad jalowy luz - ja bym stawial na pompe

    Ja tak mam - pompa błaga o serwis. Wczoraj na motoalleyu tłok w pompie
    zatrzymał się wciśnięty i na jednym hamplu turlałem się do sklepu
    rowerowego gdzie popsikałem brunoxem i popracowałem śrubokrętem - tłok
    wyszedł i hamulec ożył tymczasowo...

    --
    Wojtek Sobociński
    Full szosa 2 sztywniaki

  • 7. Data: 2011-04-18 10:12:05
    Od: PawelK vel Pablo <e...@...stopce>

    Dnia 107 roku bieżącego, Michał V-R zeznał(a) jak następuje:

    > sprawdz, czy pompa hamulcowa nie jest zatarta, bo moze sie nie cofac
    > do samego konca i stad jalowy luz - ja bym stawial na pompe

    Nie to nie to. Wczoraj polowałem na mieście na inne fazery i w każdym
    macałem klamkę. Wychodzi mi, że taki urok tej 10 letniej pompy, że nie
    jest to "żyletka"

    Natomiast problem leży w wymienionej kierownicy, inaczej się to na tej
    kierownicy poukładało i klamka jest ten centymetr bliżej...

  • 8. Data: 2011-04-18 20:05:22
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "PawelK vel Pablo" napisał w wiadomości grup
    net...
> [...]
    > mi się wydaje, skutkiem czego nie można docisnąć tak jak by się chciało,
    > regulacja klamki oczywiście ustawiona na maksymalne odsunięcie.

    A powiedz mi czy nie zauwazasz przypadkiem poprawy (nawet niewielkiej), gdy
    hamulce sa gorace?

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 9. Data: 2011-04-18 22:53:47
    Od: PawelK vel Pablo <e...@...stopce>

    Dnia 108 roku bieżącego, PawelK vel Pablo zeznał(a) jak następuje:

    > Natomiast problem leży w wymienionej kierownicy, inaczej się to na tej
    > kierownicy poukładało i klamka jest ten centymetr bliżej...

    Dzisiaj dorobiłem ze śruby nierdzewki bolec który odpowiada za dystans
    klamki, zrobiłem 3mm dłuższy niż oryginał...

    Wreszcie jest tak jak powinno być.

    BTW Zegarmistrzowska robota kątówką to jest to co tygryski lubią
    najbardziej :-)

  • 10. Data: 2011-04-18 22:55:19
    Od: PawelK vel Pablo <e...@...stopce>

    Dnia 108 roku bieżącego, Ivam zeznał(a) jak następuje:

    > Użytkownik "PawelK vel Pablo" napisał w wiadomości grup
    net...

    > A powiedz mi czy nie zauwazasz przypadkiem poprawy (nawet
    > niewielkiej), gdy hamulce sa gorace?

    Nie widzę poprawy ani pogorszenia, jak napisałem poniżej dziś przy
    pomocy kątówki i pilnika rozwiązałem problem, wreszcie hamuje tak jak
    powinno... pojeżdżę trochę to będę wiedział czy na rozgrzanych
    hamulcach jest lepiej czy gorzej.