  • Data: 2020-12-17 07:55:37
    Temat: Re: hdd extended test - problem
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17.12.2020 Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> napisał/a:

    > Popieprzyło mi się z offline. Swoją drogą, jeśli to offline rozumieć
    > antagonistycznie to przy pozostałych testach wykorzystuje aktywność
    > dysku, czy jak?

    Dla offline w manualu smartctl również rzecze:
    "offline - [ATA] runs SMART Immediate Offline Test.
    This immediately starts the test described above.
    This command can be given during normal system operation.
    The effects of this test are visible only in that it
    updates the SMART Attribute values, and if errors are found
    they will appear in the SMART error log, visible
    with the '-l error' option. "

    Jedyna znana mi opcja na wymuszenie testu "na wyłączność"
    to "captive", aczkolwiek nie używałem- wszystkie testy
    robiłem na działającym w systemie dysku (aczkolwiek
    starałem się go nie obciążać).

    Jak firmware dysku to robi- trudno zgadnąć. W man smartctl
    piszą, że testy zmniejszają wydajność dysku (i vice versa),
    więc raczej aktywność dysku przeszkadza.

    "All '-t TEST' commands can be given during normal system
    operation unless captive mode ('-C' option) is
    used. A running self-test can, however, degrade performance
    of the drive. Frequent I/O requests from the operating
    system increase the duration of a test. These impacts
    may vary from device to device."

    Jako, że na firmware mam średni wpływ,
    nigdy nie zastanawiałem się głębiej, jak dokładnie
    ono te testy wykonuje.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.