  • 11. Data: 2012-03-04 11:02:01
    Temat: Re: hamulec pozno lapie
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/03/2012 04:16 PM, Adam Wysocki wrote:
> [...]
    > na oplot (hel), wymieniony wklad pompy (zbiorniczek zostal),
    > nowy plyn (dot4), uklad odpowietrzony (raz przeze mnie, drugi
    > raz przez mechanika) a hamulec caly czas lapie bardzo nisko.
    > Jezdze z ustawieniem twardosci miedzy 1 a 2 (miedzy krokami
    > jest najtwardszy) bo inaczej sie nie da. W sezonie bylo tak ze
    > jak sie nagrzal to lapal jeszcze nizej, dochodzilo do tego ze
    > wciskalem go do oporu a moto tylko lekko hamowalo. Macie
    > jakies pomysly co mozna jeszcze zrobic, albo jakiegos magika w
    > Warszawie albo okolicach, ktory moglby na to spojrzec?

    Ustawienie to tylko ustawienie odległości klamki od manetki. Sprawdź czy
    masz proste tarcze, bo może są krzywe i odpychają za daleko
    klocki/tłoczki i większość skoku zużywasz na zbliżenie ich do tarczy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 12. Data: 2012-03-04 11:21:37
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/03/2012 09:18 PM, Marcin N wrote:

    > Podpowiedz, jak powinna przebiegać procedura odpowietrzania ze
    > strzykawką. Pewnie nie tylko ja chętnie ją poznam.

    Zamiast pompować płyn pompą to podpinasz do odpowietrznika wężyk +
    strzykawka, naciągasz ją i odkręcasz odpowietrznik i się odpowietrza.
    Trzeba tylko dolewać płyn do zbiorniczka. No i czasami potrafi ciągnąć
    powietrze na złączu wężyk/odpowietrznik co sprawia wrażenie jakby nadal
    leciało powietrze.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 13. Data: 2012-03-04 17:20:04
    Od: wide open <s...@g...com>

    On 03/03/2012 08:16 AM, Adam Wysocki wrote:
    > Pacjent to GSXF 750, 2001 r. Ciagle mam problem z przednim
    > hamulcem.

    Z tego co slyszalem i doswiaczylem to Suzuki uzywa bardzo kiepskiej
    jakosci pomp (master cyclinder) w moim przypadu Nissin.

    Ja przerabialem ten problem 2 razy - w GSXR600 '06 mimo przewodow
    hamulcowych w oplocie dobrej jakosci oraz ciaglego odpowietrzania
    problem sie pojawia po kazdorazowej ostrzejszej jezdzie. Hamulec szedl
    prawie do konca.

    W Fazerze 1000 w pewnym momencie wymienilem (nieswiadomie) na nowa pompe
    Nissin z Suzuki i po pewnym czasie z jakis powodow powietrze sie
    dostawalo do ukladu. Pewnego ranka wybieram sie w trase a tu w ogole nie
    ma hamulcow.

    Kolega mi pozyczyl pompe z '03 R6 i problem zniknal w 80%. W koncu
    kupilem uzywana pompe Brembo z '08 R6 i hamulce sa jak powinne byc.

    Pozdr,
    A.

  • 14. Data: 2012-03-04 21:57:15
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-04 10:20, Kuczu pisze:

    > Zasysasz, w strzykawce robi sie podcisnienie, luzujesz odpowietrznik az
    > podcisnienie zniknie i plyn z powietrzem wejda do strzykawki i zakrecasz
    > odpowietrznik.
    > Wylewasz ze strzykawki zawartosc i powtarzasz czynnosc kilka razy.

    Cwaniaczki amerykanskie nawet na tym probuja zrobic kokosy :)

    http://tinyurl.com/74jpvsg

    A taka sama strzykawka w aptece kosztuje pewnie z 50 centow.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 15. Data: 2012-03-05 09:08:26
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Kuczu <q...@g...com> wrote:

    > Bo odpowietrzac to trza umic. Zwlaszcza z przewodami w oplocie. babelki
    > powietrza lubia sie "przyklejac" do poteflonu.

    Czyli opukać przewody?

    > A do watkotworcy: odpowietrz uklad na pompie.

    Jak to dokładnie zrobić - są jakieś odpowietrzniki przy pompie?

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
    PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

  • 16. Data: 2012-03-05 09:09:05
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Ivam <f...@p...fm> wrote:

    > Moze i nieglupie. Nigdy nie probowalem.

    Ja spróbowałem - to samo :(

  • 17. Data: 2012-03-05 09:10:50
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    AZ <a...@g...com> wrote:

    > Ustawienie to tylko ustawienie odległości klamki od manetki.

    Wiem, ale inaczej klamka jest za blisko i nie da się hamować.

    > Sprawdź czy masz proste tarcze, bo może są krzywe i odpychają za daleko
    > klocki/tłoczki i większość skoku zużywasz na zbliżenie ich do tarczy.

    To raczej nie to - podczas pompowania na postoju jest to samo, a gdyby
    były krzywe tarcze, to chyba pompowanie na postoju powinno na chwilę
    pomóc?

    Pozdr.

  • 18. Data: 2012-03-05 09:13:25
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    wide open <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > hamulcowych w oplocie dobrej jakosci oraz ciaglego odpowietrzania
    > problem sie pojawia po kazdorazowej ostrzejszej jezdzie. Hamulec szedl

    U mnie tak samo - ostrzejsza jazda i hamulec mięknie.

    > Kolega mi pozyczyl pompe z '03 R6 i problem zniknal w 80%. W koncu
    > kupilem uzywana pompe Brembo z '08 R6 i hamulce sa jak powinne byc.

    Pewnie na tym się skończy, ale wolałbym tego uniknąć... a sama wymiana
    wkładu pompy nie powinna pomóc? Bo ten wkład był wymieniany (był kupiony
    zestaw naprawczy).

  • 19. Data: 2012-03-05 09:14:13
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/05/2012 10:10 AM, Adam Wysocki wrote:

    > To raczej nie to - podczas pompowania na postoju jest to samo, a gdyby
    > były krzywe tarcze, to chyba pompowanie na postoju powinno na chwilę
    > pomóc?

    Na postoju tak, czyli dobrze myślisz, że raczej nie to :-)

    Spróbuj tak jak mówi Kuczu - strzykawa+wężyk, tylko koniecznie jakaś
    większa żeby udało się za jednym pociągnięciem przeciągnąć szybko
    większą ilość płynu, powinno to ruszyć bąbelki.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 20. Data: 2012-03-05 09:17:04
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    AZ <a...@g...com> wrote:

    > Spróbuj tak jak mówi Kuczu - strzykawa+wężyk, tylko koniecznie jakaś
    > większa żeby udało się za jednym pociągnięciem przeciągnąć szybko
    > większą ilość płynu, powinno to ruszyć bąbelki.

    Próbowałem :) raz na odpowietrznik i nie pomogło. Wieczorem posiedzę nad
    tym dłużej i przeciągnę kilka razy, może pomoże...