    From: yabba <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: hamulce w samochodzie
    Date: Fri, 27 Apr 2018 10:56:27 +0200

    W dniu 27-04-2018 o 09:24, Bolko pisze:
    > Seat corodoba przód tarcze tył bębny, masa 900 kg
    > Mazda 6 przód i tył tarcze, masa 1200 kg
    > Oba mają 20 lat.
    > Mazda ma nowe opony
    > Seata już mają kilka lat ale nie piszczą przy hamowaniu
    > czyli można założyć że hamują podobnie jak te nowe ?????.

    Nie, nie można.

    > Oczywiście na suchym.
    > Rozmiary opon wg zaleceń producenta.
    >
    > Oba przeszły przegląd techniczny i mają sprawne hamulce.
    >
    > Natomiast jeśli chodzi o drogę hamowania to mazda mimo swoje masy
    > staje w miejscu jesli porównam ją z seatem.
    >
    > Tarcze z tyłu robią tutaj robote?
    > Co ma największy wpływ na drogę hamowania w samochodzie
    > (na co zwrócić uwagę przy kupnie następnego)?

    W mojej opinii największy wpływ na hamowanie mają opony. Na drugim
    miejscu jest układ hamulcowy: praca korektora tyłu, precyzja działania
    pompy, siła wspomagania itp. W samochodach z ABS nie jest już to tak
    odczuwalne, bo elektronika niweluje różne niedoskonałości układu.

    Miałem kiedyś Astrę na fabrycznych oponach, na kilka dni dostałem inny
    egzemplarz ze zmienionymi oponami na jakieś klasy premium (ten sam
    rozmiar). Od razu było czuć, że można uzyskać większe opóźnienia przy
    hamowaniu zanim uaktywnił się ABS. Moją opinię podzielały też inne
    osoby, które miały okazję jeździć na zmianę standardową Astrą i tą z
    innymi oponami.

    Według mnie Cordoba ma gorsze opony i być może słabiej hamuje tyłem od
    Mazdy.

    yabba