  • 21. Data: 2016-02-23 21:32:11
    Temat: Re: halogen 500W jako promiennik podczerwieni do suszenia
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:56cc4ee1$0$22842$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup
    >
    > Bez przesady - miliony ludzi wystawiaja twarz na slonce bez okularow i
    > widza.

    Na dwie godziny bez ruchu? Śpiąc padnięty długą podróżą? Na ile wystawiają
    twarz w słońce? I całkowicie brz ruchu? Słońce to nie żarty. Skoro skóra mi
    zeszła, to oczy jednak są delikatniejsze od skóry. Nawet, jeśli bym nie
    stracił wzroku, to mogło się wszystko inne złe z oczami stać.

    > Czlowiek - zwierze genetycznie dostosowane do warunkow na planecie.
    >
    > Oczywiscie bezposrednie wpatrywanie sie w slonce moze sie zle skonczyc i
    > to nawet szybko - ale tez "bol oczu" szybko o tym ostrzeze, ze nie nalezy
    > tak czynic.

    Zauważyłeś - spałem bite dwie godziny. Więc oczy zamknięte, ale prościutko
    jak zenit w słońce. Ale, jedynie powieki jako ochrona, a te, jak wiesz,
    potrafią czasem się uchylić. Sen zaś mam w takich sytuacjach wyjątkowo mocny
    i mogła by burza piorunami w okoliczne pole walić i nie obudziłbym się. (A
    obudzi mnie jedno małe nietypowe klapnięcie przekaźnika na centrali...)
    Nie mam powodów przypuszczać, żeby mnie kumple okłamali wtedy.
    Więc nie przesadzam. Już nie będę się rozwodzić o szczegółach, dośc
    powiedzieć, że jestem dość mocno obciążony genetycznie ryzykiem chorób oczu
    (obie babcie z jaskrą, jedna prawie oślepła). Nie chcę ryzykować, że jednak
    przesadzę i na oczy mi dadzą jedynkę. A i tak mimo okularów przez kilka
    minut po pobudce powiedzmy, że nie widziałem najlepiej, choc widziałem.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 22. Data: 2016-02-23 21:51:17
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    hm no tak masz rację
    połaczym bym je szeregowo
    halogeny i tak mi są potrzebne do oswietlenia miejsca pracy ,
    mam kilka a jak trzeba to dokupię zawsze się przydadzą i są niedrogie
    najbardziej intereuje mnie porównanie ile halogen 500 W emituje w porównaniu
    do kwoki 250W
    bo jeżeli więcej niż 50 % to by mnie to zadowoliło
    pozdrawiam

  • 23. Data: 2016-02-24 11:24:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup

    >Na dwie godziny bez ruchu?

    nawet dluzej, spojrz na plaze latem.

    >Śpiąc padnięty długą podróżą?

    Zdarza sie ... a potem 3 dni w cieniu :-)

    Ale po to sa powieki.

    J.

  • 24. Data: 2016-02-24 11:44:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-02-23 o 21:51, Szumek pisze:
> [...]
    > do kwoki 250W
    > bo jeżeli więcej niż 50 % to by mnie to zadowoliło

    Odnośnie emisji, to nie wiem.

    Odnośnie trwałości halogenów zasilanych połową napięcia (2 szt. w
    szeregu) - mam takich instalacji trochę, najstarsze chyba od ponad 30
    lat. Wszystkie działają do dziś.

    Jeszcze jedno: kwoki są "czarne" i "zwykłe". Przy "czarnych" ledwo
    widać, że świecą, ale grzeją jak trzeba. Ale chyba o tym wiesz.
    To tak w aspekcie ciemnych okularów, o których ktoś wspominał.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 25. Data: 2016-02-24 16:19:55