  • 31. Data: 2023-01-10 11:37:02
    Temat: Re: hackerka
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-01-08 o 05:10, ptoki (ptoki) pisze:

    > Z taka szyfracja jest problem taki jak z aplem, I korpo wlasciwie wprowadzily by to
    jakby mogly.

    > BO WTEDY KAZDY ELEMENT AUTA JEST PAROWANY I BYLE GNOJEK NIE WYMIENI KOMPONENTU.

    Pierwsza myśl.
    Gdy nowe urządzenie odezwie się do komputera pokładowego to może dostać
    klucz komunikacyjny danej instalacji tylko wtedy, gdy samochód jest
    odpalony.
    Wydaje mi się, że to zapewni:
    - wymiana komponentu wymaga jedynie posiadania kluczyka,
    - po podpięciu się nie można się z żadnym innym urządzeniem na szynie
    skontaktować dopóki samochód nie jest odpalony, a skoro jest odpalony to
    znaczy, że całe podpinanie nie ma sensu.

    Atak w takiej sytuacji:
    - wyciąć dziurę w karoserii,
    - podpiąć tam jakieś swoje urządzenie,
    - poczekać, aż właściciel się przejedzie,
    - liczyć na to, że nie zauważy dziury.

    W sumie nadal możliwy...

    Druga myśl:
    Warunkiem udostępnienia klucza nowemu urządzeniu musiało by być coś,
    czego normalnie kierowca nie robi, a nie jest żadnym problemem do
    zrobienia przy podłączaniu nowego komponentu.
    Specjalny przycisk w schowku, albo nietypowe ustawienie przełączników w
    momencie odpalenia.
    Nie chodzi o tajną sekwencję a jedynie normalnie nie spotykaną.

    Podłączenie przez złodzieja urządzenia i liczenie na to, że kierowca nie
    zauważy dziury i jeszcze przed odpaleniem samochodu przekręci
    przełącznik świateł na przeciwmgielne, włączy lewy kierunkowskaz i
    wycieraczki i dopiero odpali samochód dawałoby tak małą szansę
    skuteczności, że raczej taki atak byłby wykluczony. Jednocześnie nikt
    nie może producentowi zarzucić, że blokuje konkurencję.

    Uważam, że co najmniej tego typu zabezpieczenie powinno być stosowane od
    momentu, gdy przez CAN można otworzyć drzwi, czy odpalić samochód.
    Koszt takiego zabezpieczenia - 0.

    > Tak ze po przydlugim gledzeniu: nie, nie chcemy szyfrowanego CAN. Starczy immo i
    kluczyk.

    A ja uważam, że jeżeli coś może być lepiej zabezpieczone to dlaczego nie.
    P.G.

  • 32. Data: 2023-01-21 21:51:30
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 04/01/2023 11:07, Piotr Gałka wrote:
    > A szyfrowanie CAN powinno być wcześniejsze niż możliwość otwarcia drzwi
    > czy odpalenia samochodu przez CAN.
    > P.G.

    nie znam się, ale w nowszych rocznikach PSA interfejsem można odczytywać
    dane, ale żeby cokolwiek zakodować trzeba to robić online z połączeniem
    z bazą producenta chyba.
    Miałem kiedyś Fiata, więc mam interfejs Lexia, którym mogę się połączyć
    z Peugeotem z 2019r, ale zmienić czegokolwiek - np. dodać opcję kamery
    cofania do radia- nie mogę, trzeba kupić kod dostępu online (w starszym
    aucie nie było takich ciekawostek, chyba po ok. 2016r to wprowadzili)

    Lukasz

  • 33. Data: 2023-01-22 12:04:15
    Od: Ghost <G...@h...net>

    W dniu 07.01.2023 o 11:19, Cezar pisze:

    > To nie ma zupełnie znaczenia czy jest kradziez czy nie jeśli stawka
    > ubezpieczenia jest odpowiednio dobrana.

    Dobre.