-
11. Data: 2023-01-05 13:17:33
Temat: Re: hackerka
Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>
W dniu 2023-01-04 o 21:58, Marek pisze:
> On Wed, 4 Jan 2023 12:07:34 +0100, Piotr
> Gałka<p...@c...pl> wrote:
>> A szyfrowanie CAN powinno być wcześniejsze niż możliwość otwarcia
>> drzwi czy odpalenia samochodu przez CAN.
>
> To wtedy i tak zadziałałby ten sposób:
>
> https://xkcd.com/538/
>
Oczywiście, że zabezpieczenie przed kradzieżą nie zapewnia
zabezpieczenia przez rozbojem, ale to chyba nie znaczy, że w związku z
tym należy zrezygnować z zabezpieczenia przed kradzieżą.
P.G.
-
12. Data: 2023-01-05 13:21:07
Temat: Re: hackerka
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 03.01.2023 o 19:34, J.F pisze:
>
> Hack to cos od siekiery bylo?
>
>
> https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technik
a/z%C5%82odzieje-zaskakuj%C4%85-dziura-w-karoserii-i
-atak-przez-magistral%C4%99-can/ar-AA15VpI1
>
Kiedyś, jak jeszcze nie polegano na immobilajzerach, alarmach i innych
gównach producenta, stosowało się własne zabezpieczenie (dzisiaj tez się
tak robi). Kto mądry, ten wie, że seryjne zabezpieczenia, znajdą seryjne
włamy i to jest oczywiste. Wystarczy nawet głupi kontaktron w tapicerce
na kabelku i magnesik i złodziej ma zagadkę :] Niech se hakuje :)
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
-
13. Data: 2023-01-05 13:28:44
Temat: Re: hackerka
Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>
On 05/01/2023 12:09, K wrote:
> On 04/01/2023 13:56, Cezar wrote:
>> On 04/01/2023 11:07, Piotr Gałka wrote:
>>> W dniu 2023-01-03 o 19:34, J.F pisze:
>>>>
>>>> Hack to cos od siekiery bylo?
>>>>
>>>>
>>>> https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technik
a/z%C5%82odzieje-zaskakuj%C4%85-dziura-w-karoserii-i
-atak-przez-magistral%C4%99-can/ar-AA15VpI1
>>>>
>>>
>>> I znów mam nieodparte wrażenie, że producenci samochodów nie są
>>> zainteresowani ich zabezpieczeniem przed kradzieżą.
>>>
>>> Zabezpieczenie przed metodą 'na walizkę' powinno być wcześniejsze niż
>>> wprowadzanie samo-otwierających i samo-uruchamiających się samochodów.
>>> A szyfrowanie CAN powinno być wcześniejsze niż możliwość otwarcia
>>> drzwi czy odpalenia samochodu przez CAN.
>>> P.G.
>> Jestem zapisany na takiej apce dla sąsiadów dość popularnej w UK.
>> Nie ma tygodnia żeby ktoś nie dał posta że podjazdu odjechał samochód.
>> W 80% przypadków do Range Rover, 10% to BMW, i cała reszta.
>> Z nagrań widać że to przeważnie 2 ludzi. Jeden z walizką lub gameboyem.
>> Otwierają drzwi, odpalają i odjeżdzają.
>>
>> c.
>>
> Jeszcze dodaj, ze wszyscy okradzeni trzymali kluczki na
> parapecie/stoliku przy drzwiach wejsciowych bez ochronnego etui.
No właśnie nie. Ostatnia napisała:
Dan Webb:
Can I ask was the spare key also in a FDP
Lucy Mccall:
yes both in separate faraday bags in opposite corner of the house
A nawet jakby to czy to usprawiedliwia kradzież?
Producenci aut nic z tym nie robią bo im się opłaca...
Ubezpieczycielom pewnie też bo biorą 30% więcej za Rovery...
c.
-
14. Data: 2023-01-05 13:33:31
Temat: Re: hackerka
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 05.01.2023 o 13:28, Cezar pisze:
> On 05/01/2023 12:09, K wrote:
>> On 04/01/2023 13:56, Cezar wrote:
>>> On 04/01/2023 11:07, Piotr Gałka wrote:
>>>> W dniu 2023-01-03 o 19:34, J.F pisze:
>>>>>
>>>>> Hack to cos od siekiery bylo?
>>>>>
>>>>>
>>>>> https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technik
a/z%C5%82odzieje-zaskakuj%C4%85-dziura-w-karoserii-i
-atak-przez-magistral%C4%99-can/ar-AA15VpI1
>>>>>
>>>>
>>>> I znów mam nieodparte wrażenie, że producenci samochodów nie są
>>>> zainteresowani ich zabezpieczeniem przed kradzieżą.
>>>>
>>>> Zabezpieczenie przed metodą 'na walizkę' powinno być wcześniejsze
>>>> niż wprowadzanie samo-otwierających i samo-uruchamiających się
>>>> samochodów.
>>>> A szyfrowanie CAN powinno być wcześniejsze niż możliwość otwarcia
>>>> drzwi czy odpalenia samochodu przez CAN.
>>>> P.G.
>>> Jestem zapisany na takiej apce dla sąsiadów dość popularnej w UK.
>>> Nie ma tygodnia żeby ktoś nie dał posta że podjazdu odjechał samochód.
>>> W 80% przypadków do Range Rover, 10% to BMW, i cała reszta.
>>> Z nagrań widać że to przeważnie 2 ludzi. Jeden z walizką lub gameboyem.
>>> Otwierają drzwi, odpalają i odjeżdzają.
>>>
>>> c.
>>>
>> Jeszcze dodaj, ze wszyscy okradzeni trzymali kluczki na
>> parapecie/stoliku przy drzwiach wejsciowych bez ochronnego etui.
>
> No właśnie nie. Ostatnia napisała:
>
> Dan Webb:
> Can I ask was the spare key also in a FDP
>
> Lucy Mccall:
> yes both in separate faraday bags in opposite corner of the house
>
>
> A nawet jakby to czy to usprawiedliwia kradzież?
> Producenci aut nic z tym nie robią bo im się opłaca...
> Ubezpieczycielom pewnie też bo biorą 30% więcej za Rovery...
>
>
Od początku istnienia zabezpieczeń, istnieje jedna żelazna formuła i
będzie obowiązywała zawsze:
"You make, we break"
Należy tylko z niej skorzystać.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
-
15. Data: 2023-01-05 18:20:47
Temat: Re: hackerka
Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>
W dniu 2023-01-05 o 13:21, LordBluzg(R)?? pisze:
> W dniu 03.01.2023 o 19:34, J.F pisze:
>>
>> Hack to cos od siekiery bylo?
>>
>>
>> https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technik
a/z%C5%82odzieje-zaskakuj%C4%85-dziura-w-karoserii-i
-atak-przez-magistral%C4%99-can/ar-AA15VpI1
>>
>
> Kiedyś, jak jeszcze nie polegano na immobilajzerach, alarmach i innych
> gównach producenta, stosowało się własne zabezpieczenie (dzisiaj tez się
> tak robi). Kto mądry, ten wie, że seryjne zabezpieczenia, znajdą seryjne
> włamy i to jest oczywiste. Wystarczy nawet głupi kontaktron w tapicerce
> na kabelku i magnesik i złodziej ma zagadkę :] Niech se hakuje :)
>
Kiedyś miałem Skodę Favorit.
Zabezpieczenie zrobiłem tak, że we wtyczce duży Jack zmontowałem
generator na NE555. Gniazdko wstawiłem zamiast gniazda zapalniczki.
Sygnał z generatora leciał drutem do zapłonu tranzystorowego gdzie
wewnątrz wstawiłem kilka tranzystorów - brak sygnału zmiennego na tym
przewodzie powodował zablokowanie zapłonu.
Według mnie, żeby ukraść, najprościej trzeba było przyjść z drugim zapłonem.
Wtyczkę Jack połączyłem rzemykiem z kluczykami aby nie zapominać jej wyjąć.
Na podobnej zasadzie (taki sam generator) tylko, że elementem
wykonawczym był włączany tym sygnałem przekaźnik zrobiliśmy
zabezpieczenia kilku znajomym (jakieś 6..8). Do jednego z tych
samochodów się włamali, ale nie udało im się odjechać.
P.G.
-
16. Data: 2023-01-05 18:29:34
Temat: Re: hackerka
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 5 Jan 2023 18:20:47 +0100, Piotr GaĹka wrote:
> W dniu 2023-01-05 o 13:21, LordBluzgÂŽí źíˇľí źíˇą pisze:
>> W dniu 03.01.2023 o 19:34, J.F pisze:
>>>
>>> Hack to cos od siekiery bylo?
>>> https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technik
a/z%C5%82odzieje-zaskakuj%C4%85-dziura-w-karoserii-i
-atak-przez-magistral%C4%99-can/ar-AA15VpI1
>>>
>> KiedyĹ, jak jeszcze nie polegano na immobilajzerach, alarmach i innych
>> gĂłwnach producenta, stosowaĹo siÄ wĹasne zabezpieczenie (dzisiaj tez siÄ
>> tak robi). Kto mÄ dry, ten wie, Ĺźe seryjne zabezpieczenia, znajdÄ seryjne
>> wĹamy i to jest oczywiste. Wystarczy nawet gĹupi kontaktron w tapicerce
>> na kabelku i magnesik i zĹodziej ma zagadkÄ :] Niech se hakuje :)
>>
> KiedyĹ miaĹem SkodÄ Favorit.
> Zabezpieczenie zrobiĹem tak, Ĺźe we wtyczce duĹźy Jack zmontowaĹem
> generator na NE555. Gniazdko wstawiĹem zamiast gniazda zapalniczki.
> SygnaĹ z generatora leciaĹ drutem do zapĹonu tranzystorowego gdzie
> wewnÄ trz wstawiĹem kilka tranzystorĂłw - brak sygnaĹu zmiennego na tym
> przewodzie powodowaĹ zablokowanie zapĹonu.
> WedĹug mnie, Ĺźeby ukraĹÄ, najproĹciej trzeba byĹo przyjĹÄ z drugim
zapĹonem.
Jak sie juz fabryczne immobilizery upowszechnily, to zlodzieje
przychodzili z drugim komputerem.
J.
-
17. Data: 2023-01-05 18:48:57
Temat: Re: hackerka
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 05.01.2023 o 18:20, Piotr Gałka pisze:
[...]
>> Kiedyś, jak jeszcze nie polegano na immobilajzerach, alarmach i innych
>> gównach producenta, stosowało się własne zabezpieczenie (dzisiaj tez
>> się tak robi). Kto mądry, ten wie, że seryjne zabezpieczenia, znajdą
>> seryjne włamy i to jest oczywiste. Wystarczy nawet głupi kontaktron w
>> tapicerce na kabelku i magnesik i złodziej ma zagadkę :] Niech se
>> hakuje :)
>>
>
> Kiedyś miałem Skodę Favorit.
> Zabezpieczenie zrobiłem tak, że we wtyczce duży Jack zmontowałem
> generator na NE555. Gniazdko wstawiłem zamiast gniazda zapalniczki.
> Sygnał z generatora leciał drutem do zapłonu tranzystorowego gdzie
> wewnątrz wstawiłem kilka tranzystorów - brak sygnału zmiennego na tym
> przewodzie powodował zablokowanie zapłonu.
> Według mnie, żeby ukraść, najprościej trzeba było przyjść z drugim
> zapłonem.
>
> Wtyczkę Jack połączyłem rzemykiem z kluczykami aby nie zapominać jej wyjąć.
Najlepiej szukać obwodu w którym można zrobić zwarcie, żeby unieruchomić
pojazd i tam zrobić "blokadę". Przerwę łatwo znaleźć a ze zwarciem
trudniej, jeśli ktoś by szukał. Dla zwarcia wystarczy jeden kabelek.
Kiedyś kupiłem VW Polo i ktoś rozwiązał blokadę zapłonu stosując prosty
układ (przekaźnik elektroniczny) gdzie trzeba było przed przekręceniem
kluczyka dotknąć/zewrzeć palcami 2 śrubek na tapicerce, po czym auto
odpalało.
Sporo wszelakich zabezpieczeń widziałem i każde miało znamiona DiY
nawet sam kilka wymyśliłem i wdrożyłem. Nie zdarzyło się, żeby ktoś
ukradł ale włamy i próby były.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
-
18. Data: 2023-01-05 19:22:29
Temat: Re: hackerka
Od: Marek <f...@f...com>
On Thu, 5 Jan 2023 18:20:47 +0100, Piotr
Gałka<p...@c...pl> wrote:
> Według mnie, żeby ukraść, najprościej trzeba było przyjść z drugim
> zapłonem.
I co ukradli, lub chociaż próbowali?
--
Marek
-
19. Data: 2023-01-05 20:51:10
Temat: Re: hackerka
Od: Ghost <G...@h...net>
W dniu 05.01.2023 o 10:01, Marek pisze:
> On Thu, 5 Jan 2023 09:09:15 +0100, Ghost <G...@h...net> wrote:
>> Gdyby mi w jakis prymitywny ukradli auto konkretnej marki, to nawet
>> gdybym swiadomie chcial, mialbym bardzo bardzo silne wewnetrzne obawy
>> przed kolejnym zakupem tegoz.
>
> Takie deklaracje kompletnie się nie przekładają na statystyki sprzedaży.
to nie deklaracja
-
20. Data: 2023-01-05 20:52:00
Temat: Re: hackerka
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 05 Jan 2023 19:22:29 +0100, Marek wrote:
> On Thu, 5 Jan 2023 18:20:47 +0100, Piotr
> Gałka<p...@c...pl> wrote:
>> Według mnie, żeby ukraść, najprościej trzeba było przyjść z drugim
>> zapłonem.
>
> I co ukradli, lub chociaż próbowali?
Piotr tak to zabezpieczyl, ze pewnie by sie wycofali.
Moze jakby to bylo naprawde drogie auto, to by sie zawzieli.
Ale przeciez byly kradzieze "na lawetę", a przynajmniej tak sie
mówilo.
J.