eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikahackerkaRe: hackerka
  • Data: 2023-01-10 11:37:02
    Temat: Re: hackerka
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2023-01-08 o 05:10, ptoki (ptoki) pisze:

    > Z taka szyfracja jest problem taki jak z aplem, I korpo wlasciwie wprowadzily by to
    jakby mogly.
    >
    > BO WTEDY KAZDY ELEMENT AUTA JEST PAROWANY I BYLE GNOJEK NIE WYMIENI KOMPONENTU.

    Pierwsza myśl.
    Gdy nowe urządzenie odezwie się do komputera pokładowego to może dostać
    klucz komunikacyjny danej instalacji tylko wtedy, gdy samochód jest
    odpalony.
    Wydaje mi się, że to zapewni:
    - wymiana komponentu wymaga jedynie posiadania kluczyka,
    - po podpięciu się nie można się z żadnym innym urządzeniem na szynie
    skontaktować dopóki samochód nie jest odpalony, a skoro jest odpalony to
    znaczy, że całe podpinanie nie ma sensu.

    Atak w takiej sytuacji:
    - wyciąć dziurę w karoserii,
    - podpiąć tam jakieś swoje urządzenie,
    - poczekać, aż właściciel się przejedzie,
    - liczyć na to, że nie zauważy dziury.

    W sumie nadal możliwy...

    Druga myśl:
    Warunkiem udostępnienia klucza nowemu urządzeniu musiało by być coś,
    czego normalnie kierowca nie robi, a nie jest żadnym problemem do
    zrobienia przy podłączaniu nowego komponentu.
    Specjalny przycisk w schowku, albo nietypowe ustawienie przełączników w
    momencie odpalenia.
    Nie chodzi o tajną sekwencję a jedynie normalnie nie spotykaną.

    Podłączenie przez złodzieja urządzenia i liczenie na to, że kierowca nie
    zauważy dziury i jeszcze przed odpaleniem samochodu przekręci
    przełącznik świateł na przeciwmgielne, włączy lewy kierunkowskaz i
    wycieraczki i dopiero odpali samochód dawałoby tak małą szansę
    skuteczności, że raczej taki atak byłby wykluczony. Jednocześnie nikt
    nie może producentowi zarzucić, że blokuje konkurencję.

    Uważam, że co najmniej tego typu zabezpieczenie powinno być stosowane od
    momentu, gdy przez CAN można otworzyć drzwi, czy odpalić samochód.
    Koszt takiego zabezpieczenia - 0.

    > Tak ze po przydlugim gledzeniu: nie, nie chcemy szyfrowanego CAN. Starczy immo i
    kluczyk.

    A ja uważam, że jeżeli coś może być lepiej zabezpieczone to dlaczego nie.
    P.G.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: