-
Data: 2023-01-08 05:10:13
Temat: Re: hackerka
Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]środa, 4 stycznia 2023 o 05:07:34 UTC-6 Piotr Gałka napisał(a):
> W dniu 2023-01-03 o 19:34, J.F pisze:
> >
> > Hack to cos od siekiery bylo?
> >
> >
> > https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technik
a/z%C5%82odzieje-zaskakuj%C4%85-dziura-w-karoserii-i
-atak-przez-magistral%C4%99-can/ar-AA15VpI1
> >
> I znów mam nieodparte wrażenie, że producenci samochodów nie są
> zainteresowani ich zabezpieczeniem przed kradzieżą.
>
To nie jest tak ze nie sa. Po prostu dostarczaja cos co dziala w 99.99% przypadkow.
Przypadki brzegowe olewaja bo bez sensu gonic krolika tak daleko.
Nie raz i nie dwa sie pokapowalem ze auto nie bylo zamkniete. I nic nie zginelo. A
wtedy kiedy zginelo to straty oszacowalem na ponizej 100pln.
Nie widzi sie ludzi ktorzy chodza po parkingach i kazde auto sprawdzaja czy
zamkniete, nie ma juz duzo atakow na "torebke z siedzenia pasazera na skrzyzowaniu".
Mi sie nie zdazylo chyba nigdy (ponad 25lat) zeby mi ktos przypadkiem klamke szarpal
jak siedze w srodku.
I tak dalej.
Immobilizer starcza w 99.999999999....% przypadkow (zalezy jak liczyc to sie tych
dziewiatek mnozy)
Zamek w drzwiach podobnie.
Dzisiejsze keyless systemy czy kluczyki z pilotem sa czesto prymitywne tak ze starczy
nagrac sdr-em za 30pln sekwencje a potem powtorzyc pare razy zanim sie "klucz
szyfrujacy" nie okreci w kolko.
I to dziala.
> Zabezpieczenie przed metodą 'na walizkę' powinno być wcześniejsze niż
> wprowadzanie samo-otwierających i samo-uruchamiających się samochodów.
> A szyfrowanie CAN powinno być wcześniejsze niż możliwość otwarcia drzwi
> czy odpalenia samochodu przez CAN.
>
CAN jest uznany za komunikacje wewnatrz zaufanego obszaru. Co za roznica czy hakier
wytnie kawalek blachy czy wyrwie zamek? i tak sie do komputera dostanie i se
przeprogramuje co trzeba.
Z taka szyfracja jest problem taki jak z aplem, I korpo wlasciwie wprowadzily by to
jakby mogly.
BO WTEDY KAZDY ELEMENT AUTA JEST PAROWANY I BYLE GNOJEK NIE WYMIENI KOMPONENTU.
Nie chcesz takiego czegos. Nie chcesz aby fiat/ford/vw musieli parowac kazdy
elektryczny komponent. Nie chcesz aby do wymiany pompy paliwa trza bylo programatora,
wsadu ktory zeby dostac musisz sciagnac ze strony producenta po uprzednim zaplaceniu
i wylegitymowaniu sie.
Tak jak jest niestety jest wystarczajaco.
Immobilizer i kluczyk z metalu zabezpiecza przed wiekszoscia gnojkow a wieksze
cwaniaki sa mniejszym problemem niz korpo ktore moze ci odmowic wsadu do programatora
bo juz dosc razy te pompe paliwa wymieniles albo wsadu nie ma bo wieska z zespolu
fiesta 1980-1984 zwolnili i nikt nie wie jak wygenerowac kod dla takiej pompy
paliwa...
I zeby nie bylo. Mam radio ktore jakims cudem jest odparowane od glownego kompa. I po
zapaleniu swiatel mu sie nie podswietlaja guziki.
Jakis geniusz wymyslil ze radio bedzie sie o wlaczeniu stacyjki czy swiatel
dowiadywac po can. I musi byc sparowane numerem zeby to dzialalo.
Jakby kto pytal to tak u forda z radiem shaker 500.
Tak ze po przydlugim gledzeniu: nie, nie chcemy szyfrowanego CAN. Starczy immo i
kluczyk.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.23 13:53 K
- 10.01.23 11:37 Piotr Gałka
- 21.01.23 21:51 ddddddddddd
- 22.01.23 12:04 Ghost
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz