  • 21. Data: 2009-11-19 14:04:27
    Temat: Re: gsm - poĹ,Ä.cznie typu dane
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci
    news:m3zl6jsoh8.fsf@intrepid.localdomain...

    > Ew. mozna (jesli siec i terminal pozwala) zadzwonic, powiedziec
    > ze
    > bedzie faks, rozlaczyc sie, i zadzwonic ponownie z faksem
    > (przynajmniej
    > tak bylo z "data"). Ale to lekkie rzezbienie.

    Bylo tak z 'data' ?
    Bo to kolejne dzialanie ktore sie wydaje niestandardowe - wlaczyc
    modem "na centrali" przy odbieraniu polaczenia.

    J.

  • 22. Data: 2009-11-20 15:20:03
    Temat: Re: gsm - połącznie typu dane
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

    > Ale terminal w trybie DATA nie odbierze połączenia typu VOICE i
    > odwrotnie.

    Tzn. nie odbierze faktycznego "VOICE", bo "DATA" z analogu to takze jest
    (w pewnym sensie) voice.

    > Terminal w trybie AUTO odbierze dozwolony typ połaczenia
    > definiowany poprzez kod bearer service.

    Jasne, z tym ze moze to nie wyjsc najlepiej (w powyzszym przypadku).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2009-11-20 15:21:11
    Temat: Re: gsm - poA,Ä.cznie typu dane
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Bylo tak z 'data' ?
    > Bo to kolejne dzialanie ktore sie wydaje niestandardowe - wlaczyc
    > modem "na centrali" przy odbieraniu polaczenia.

    Musialo jakos tak byc, bo nie placilem za dodatkowy numer :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2009-11-21 00:36:24
    Temat: Re: gsm - po?,Ä.cznie typu dane
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Nov 2009 16:21:11 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    >Musialo jakos tak byc, bo nie placilem za dodatkowy numer :-)

    Ale czy odbierales polaczenia z modemu analogowego ?

    J.

  • 25. Data: 2009-11-21 12:12:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale czy odbierales polaczenia z modemu analogowego ?

    Tak mi sie wydaje, chociaz teraz to juz nie jestem pewien, nalezaloby
    po prostu przeprowadzic test. Sprobuje zrobic jakos niedlugo.

    Chyba wystarczy nawet prosty test, bez fizycznego modemu analogowego.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 26. Data: 2009-11-27 09:21:01
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > W dokumentacji ETSI jest opisane połączenie GSM "najpierw voice, potem
    > fax", ale z tego co wiem, to chyba nikt na świecie tego nie
    > zaimplementował, więc nie wiadomo, jak działa :-)

    Heh - ja mam problem w druga strone. Wdzwaniam sie do firmy X. Od
    pewnego czasu wprowadzili na centralce zapowiedz, ze wszystkie rozmowy
    sa nagrywane (takze te na numerze modemowym - a ze to duza korporacja,
    to trudno to odkrecic). I teraz miesko:
    - modem analogowy - slyszy zapowiedz i traktuja ja jako "szum na lini" :-)
    - modem z komorki (a dokladniej cala komorka...) - slyszy zapowiedz i
    uznaje, ze to jednak dalej bedzie voice a nie data i ... koniec pracy
    mobilnej w tej korporacji :-)

    Delikwent modemowo/komorkowy to SE k800i

    Pozdro

    Maseł

  • 27. Data: 2009-11-27 21:22:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Maseł <m...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > - modem z komorki (a dokladniej cala komorka...) - slyszy zapowiedz i
    > uznaje, ze to jednak dalej bedzie voice a nie data i ... koniec pracy

    Raczej oba nie doczekuja sie modemu po drugiej stronie, moze pomoze
    zwiekszenie czasu oczekiwania?
    Inna sprawa ze taki komunikat na linii modemu to lekka porazka.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 28. Data: 2009-11-29 13:47:44
    Od: Baseciq <n...@b...org>

    Dnia Fri, 27 Nov 2009 10:21:01 +0100, Maseł napisał(a):

> [...]
    > pewnego czasu wprowadzili na centralce zapowiedz, ze wszystkie rozmowy
    > sa nagrywane (takze te na numerze modemowym - a ze to duza korporacja,

    Znaczy co, dodatkowo archiwizują połączenia fax/data? :) To chyba dobrze,
    można odtworzyć transmisję z dokładnością co do każdego pakietu danych ;)
    --
    www.baseciq.org
    "Rozmowa z Kolejami Mazowieckimi tym się różni od rozmowy z