-
111. Data: 2011-02-23 10:57:40
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 23.02.2011 10:17, J.F. pisze:
> Andzreju, ale te diesle to projektowane w czasach gdy 15W byly norma
> :-)
>
> akumulator slaby, klemy do czyszczenia, rozrusznik do regeneracji.
Mam podejrzenie, że chyba to ostatnie.
Na pewno nie pierwsze a i drugie nie powinno być potrzebne - przy
wymianie czyściłem.
-
112. Data: 2011-02-23 16:47:49
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-02-23 08:49, Gom pisze:
> On 22 Lut, 19:46, jerzu<t...@p...onet.pl> wrote:
>> To jak już się chwalimy - 9 dni na mrozie
>
> Nie ma czym się chwalić ;-)
> Po prostu chciałem pokazać, że jednak istnieją stare diesle, które
> mimo mrozu potrafią odpalić po "pierwszym obrocie" po całonocnym
> postoju na dworze, a utrzymanie tego stanu nie wymaga nakładów
> finansowych przekraczającą ich wartość. Wystarczy aby układ paliwowy
> był szczelny i drożny, a świece żarowe i akumulator sprawne.
>
> A z racji tego, że jeden obraz wart tysiąca słów, stąd ten film :-)
>
> --
> Gom
Jutro nakręcę odpalanie swojego 13letniego ;) zrobiłbym to dzisiaj, ale
na dzisiaj nastawiłem webasto, więc to żaden wyczyn :D odpalenie jak
ciecz miała już z 50-60 stopni ;)
Pozdrawiam !
-
113. Data: 2011-02-25 00:12:31
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "Andrzej Ława"
>> akumulator slaby, klemy do czyszczenia, rozrusznik do regeneracji.
>
> Mam podejrzenie, że chyba to ostatnie.
zacytuję
> srali-mądrali pokroju Przemusia,
>". Więc srale-mądrale niech się łaskawie
> przestaną
> wymądrzać i albo niech odpowiedzą na zadane pytanie, albo niech się
> zamkną, bo ich gadanie o zmianie akumulatora, alternatora, rozrusznika
Gratuluję
-
114. Data: 2011-02-25 12:35:26
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 25.02.2011 00:12, Przemysław Czaja pisze:
>
> Użytkownik "Andrzej Ława"
>
>>> akumulator slaby, klemy do czyszczenia, rozrusznik do regeneracji.
>>
>> Mam podejrzenie, że chyba to ostatnie.
>
> zacytuję
>
>> srali-mądrali pokroju Przemusia,
>> ". Więc srale-mądrale niech się łaskawie
>> przestaną
>> wymądrzać i albo niech odpowiedzą na zadane pytanie, albo niech się
>> zamkną, bo ich gadanie o zmianie akumulatora, alternatora, rozrusznika
>
> Gratuluję
Teraz zostajesz mega-sralą-mądralą.
Rozrusznik działa ładnie póki silnik się ekstremalnie nie wychłodzi -
gdy parkowałem przodem w wylocie z wiaty, po całej nocy termometr na
konsoli wskazywał -25C (!) i rozrusznik nie miał siły obracać.
Mam olej mineralny 15w40 i z uwagi na wiek niczego rzadszego wlać nie mogę.
Obecnie parkuję odwrotnie - przodem w zacisznej głębi wiaty - i jeszcze
przed nocą odpalam samochód na parę minut, gaszę i silnik przykrywam
starą kołdrą. Może to zabieg z gatunku magicznych, ale teraz termometr
wskazywał "tylko" -13C i już rozrusznik nie miał problemów z obracaniem
wału.
Owszem, istnieje szansa że regeneracja rozrusznika coś by dała i miałby
siłę nawet przy -30C, ale istnieje też ryzyko, że by nic nie dała - i
tylko wydałbym niepotrzebnie pieniądze na coś, co tylko potencjalnie
może pomóc.
Grzałka pomogłaby na 100%, więc przede wszystkim interesuje mnie grzałka.
Dotarło, czy to za trudne dla ciebie?