  • 11. Data: 2015-10-05 09:19:09
    Temat: Re: grafika zamiast ATI HD2600 XT
    Od: "Dziki Facet" <s...@f...u>

    W dniu .10.2015 o 19:45 ww <w...@o...pl> pisze:

    > Witam. Od wielu lat mam taką kartę:
    >
    > http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?p
    id=2586#ov

> [...]
    > wyłącznie
    > pasywne chłodzenie, pci express x16, oczywiście dvi (może być dodatkowo
    > hdmi).
    > Poza tym karta raczej używana, może kilkuletnia. Jeżeli chodzi o gry to
    > pewnie bym
    > sprawdził coś sprzed 5 lat i po 15 minutach mi się znudzi. Poza tym
    > raczej nie robię
    > nic co wymaga dużej mocy grafiki.
    >
    > Ktoś coś doradzi ? Przejrzałem trochę aukcji z allegro i wyszło, że
    > wszystkie karty
    > które znalazłem są w testach wolniejsze od tej mojej (czy to możliwe??).

    Jeśli masz możliwość, to przejdź na platformę Intela i zapomnij o grafice
    AMD. Ostatnio mam porównanie odnośnie wsparcia GPU dla DVXA. Intel ze
    swoim QuickSync odwalił kawał dobrej roboty. Dziwi mnie to o tyle, że AMD
    kiedyś było pionierem w przetwarzaniu video. Moja pierwsza karta to ATI
    Mach 64VT. Gdy zapuszczałem jakiś filmik, kumplom mającym zazwyczaj S3 a
    nawet nowsze Riva TNT, kopary opadały. Obecnie jest to degrengolada jakiej
    mało. Nie dość, że wspomaganie jest dupiate (łagodnie określając), to
    nawet zwykły obraz po DVI (ten sam na tym samym monitorze!) w porównaniu z
    Intelem jest albo lekko rozmazany, albo nie wygładzony jak trzeba itd.

  • 12. Data: 2015-10-05 10:09:24
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-10-05 o 09:19, Dziki Facet pisze:

> [...]
    > (łagodnie określając), to nawet zwykły obraz po DVI (ten sam na tym
    > samym monitorze!) w porównaniu z Intelem jest albo lekko rozmazany, albo

    Czyli konkretnie co mam zrobić? Bo karty graficzne intela nie są chyba
    jakoś szczególnie popularne (przez co tanie).

    Jak kupiłem tego radeona to najpierw przez kilka dni miałem jakiegoś
    geforce. Po tych kilku dniach oczy mi odpadły i poszedłem to dziadostwo
    zamienić na ati. Nie wiem co teraz jest lepsze. Jedno jest pewne: nie
    wierze już w "to jest obraz cyfrowy więc wszystko jedno jaka karta". ATI
    pod tym względem mnie nigdy nie zawiodło. Nie wiem niestety jak AMD
    (chociaż mam jakieś karty ale rzadko ich używam).

  • 13. Data: 2015-10-05 10:54:29
    Od: Podmiot Liryczny <u...@m...pl>

    W dniu 2015-10-05 o 08:36, ww pisze:

    > Odpada. Nie będę się bawił na pewno w takie kombinacje. Poza tym: "UWAGA
    > lista kart wymagających dodatkowego nawiewu". Ja nie mam żadnego
    > dodatkowego nawiewu i nie chce mieć.

    Jeśli taki z ciebie Don Kichot to zapomnij o wydajniejszych kartach
    graficznych (albo będziesz mieć piekarnik w obudowie i skróconą
    żywotność podzespołów).

    --
    LP PL

  • 14. Data: 2015-10-05 11:12:25
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-10-05 o 10:54, Podmiot Liryczny pisze:

    > Jeśli taki z ciebie Don Kichot to zapomnij o wydajniejszych kartach
    > graficznych (albo będziesz mieć piekarnik w obudowie i skróconą
    > żywotność podzespołów).

    Płakał po nich nie będę. Chciałem coś przy okazji zmienić tanim
    kosztem, a konieczność dodawania wentylatorków to koszt największy
    z możliwych. Zostanę pewnie przy swoim radeonie a do drugiego komputera
    kupię cokolwiek za 30 zł.

  • 15. Data: 2015-10-05 13:52:59
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    > A myślałem, że po 7 latach (bo chyba tyle mam tego radeona) będę
    > przebierał w kartach 100 razy szybszych i o połowę chłodniejszych.
    > Ewentualnie 20 razy szybszych i dostępnych prawie darmo. Naprawdę nie ma
    > nic rozsądnego ?

    Karty GeForce 7300GS i ATI HD2600XT pochodzą z połowy poprzedniej dekady - czyli
    standard PCIe 1.0. Płyta główna zapewne też - czyli powyżej serii HD4000 się nie
    podskoczy. Czas najwyższy zejść z obłoków na ziemię.

  • 16. Data: 2015-10-05 14:28:48
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-10-05 o 13:52, TurboPascal pisze:

    > Karty GeForce 7300GS i ATI HD2600XT pochodzą z połowy poprzedniej dekady - czyli
    standard PCIe 1.0. Płyta główna zapewne też - czyli powyżej serii HD4000 się nie
    podskoczy. Czas najwyższy zejść z obłoków na ziemię.

    Zapewne:
    http://www.agito.pl/plyta-glowna-asrock-b85m-pro4-pl
    -858621-b85mpro4/pd/D581PMBBM/

  • 17. Data: 2015-10-05 15:04:51
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    > http://www.agito.pl/plyta-glowna-asrock-b85m-pro4-pl
    -858621-b85mpro4/pd/D581PMBBM/

    To jest przysłowiowy as z rękawa. Wycofuję się ze wszystkich wcześniejszych sugestii.
    Można bujać w obłokach. Jak mawiają Francuzi: SzaPoBa! Do takiej płyty to wręcz nie
    wypada włożyć byle czego.

  • 18. Data: 2015-10-05 15:09:32
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    > http://www.agito.pl/plyta-glowna-asrock-b85m-pro4-pl
    -858621-b85mpro4/pd/D581PMBBM/

    To jest przysłowiowy as z rękawa. Wycofuję się ze wszystkich wcześniejszych sugestii.
    Można bujać w obłokach. Jak mawiają, chyba Francuzi, a może jacyś inni: SzaPoBa! Do
    takiej płyty to wręcz nie wypada włożyć byle czego.

  • 19. Data: 2015-10-05 15:09:56
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-10-05 o 15:04, TurboPascal pisze:
> [...]
    sugestii. Można bujać w obłokach. Jak mawiają Francuzi: SzaPoBa! Do takiej płyty to

    Szczerze to nie wiem czemu ma służyć takie głupie gadanie. Na szczęście
    nie mam kompleksu małego więc i płyty się wstydzić nie zamierzam.

  • 20. Data: 2015-10-05 19:06:03
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Podmiot Liryczny" <u...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli taki z ciebie Don Kichot to zapomnij o wydajniejszych kartach
    > graficznych (albo będziesz mieć piekarnik w obudowie i skróconą żywotność
    > podzespołów).

    6850 po skręcenie zegara rdzenia (underclocking) dalej jest sporo szybszy od
    2600 XT, za to wentylator chodzi na minimalnych obrotach.