  • 31. Data: 2017-02-06 07:20:58
    Temat: Re: gpio 12v
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    AlexY wrote:

    > Ano to znaczy że amatorzy ich nie tykają.

    Widocznie znamy innych amatorów, ale mniejsza z tym.

    > Nie wiedziałem że licytujemy się czy klient hobbystyczny jest lepszy od
    > klienta korporacyjnego.

    Bo nie licytujemy. Lepszy taki klient, który generuje większy zysk
    i stanowi stabilniejsze źródło dochodu, bo pod jego potrzeby fabryka
    chodzi przez kilka tygodni. Rzadko jet to hobbysta, choć pewnie są
    wyjątki: jeśli jakiś układ staje się wyjątkowo popularny, np. Atmega8,
    to dla amatorów też się raz na jakiś czas robi większy batch. Upieram
    się jednak, że to nie jest norma.

    > Ale to wcale nie jest zaczepka, opis wnętrzności zabawki jaki podałeś
    > odpowiada zabawce ze sklepu wszystko po 4zł.

    Niech będzie, ale co mój zachwyt nad minimalizmem elektronicznym
    ma wspólnego z konsumpcjonizmem lub jego brakiem?

    > Szczęśliwym uczyniłoby mnie gdyby regulacja głośności już tam była

    Mnie też, ale nie było.

    > Przynajmniej klawisze zrobili porządnie czy
    > solidniejsze naciśnięcie zmiażdży pstryczki, membrany czy co tam jest?

    Twarde klawisze wciskają membrany. Nie mam nic do zarzucenia
    od strony mechanicznej, biorąc pod uwagę klasę cenową zabawki.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 32. Data: 2017-02-06 07:32:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Feb 2017 14:04:18 +0000, AlexY napisał(a):
    > Ano to znaczy że amatorzy ich nie tykają.

    No jak nie, jak tak.

    A nawet jesli nie tacy kompletni amatorzy, to ile tego sie sprzeda ?
    Z zalozenia to do projektow jednostkowych.

  • 33. Data: 2017-02-06 07:54:44
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    Pszemol wrote:

    > A co to za karta graficzna?

    GTX660 przerobiony na Teslę K10. :-)
    Ale to nie wyjątek, całe rodziny kart tak się da przerobić.
    Choć np. w GTX690 sytuacja się komplikuje, bo zamiast zworki trzeba
    zmienić wartość oporniczka konfiguracyjnego.

    Przykłady:

    http://www.eevblog.com/forum/chat/hacking-nvidia-car
    ds-into-their-professional-counterparts/

    To jest dziś działanie dość typowe, bo znacznie obniża
    koszty projektowania i testowania, a dalej pozwala na
    dostarczenie "zróżnicowanej ofert rynkowej". Dokładnie
    to samo jest np. między kilkoma modelami oscyloskopów
    Rigola. Tam nawet lutować zworek nie trzeba.

    Płaci się nie za unikatowy design, tylko za gwarancje.
    W mojej branży np. pewna znana firma sprzedaje przebrandowane
    serwery Intela jako własne, choć je przed sprzedażą testuje
    w komorach klimatycznych i katuje innymi stress-testami.
    Jak maszynka przeżyje atrakcje, to dostaje papier z Reichsadlerem
    i jedzie do wdrożenia. Pracuję nad tym, by moja firma robiła tak samo. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 34. Data: 2017-02-06 10:50:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

> [...]
    > w komorach klimatycznych i katuje innymi stress-testami.
    > Jak maszynka przeżyje atrakcje, to dostaje papier z Reichsadlerem

    A jak nie przeżyje, to co się dzieje? Lekko powątpiewam w to,
    by producent miał taki rozrzut parametrów, który sprawia, że
    choćby mała część badanych maszyn nie załapała się na rodowód
    i musiała być sprzedana jako nierasowy kundel za psie pieniądze.

    > Pracuję nad tym, by moja firma robiła tak samo. :-)

    Na przełomie lat 80/90 moi znajomi mieli firmę handlującą pecetami.
    W pewnym okresie była to nawet nawiększa firma tego typu w Polsce.
    Charakteryzowała się tym, że zawsze mieli najtaniej. Ale w reklamach
    było, że sprzęt "testowany w komorze klimatycznej".

    Starania oczywiście rozumiem i popieram. Bo chociaż mówią, że "każda
    praca się opłaca", to jedna mniej, druga bardziej. A ponadto że bardziej,
    to jest jeszcze działaniem ekologicznym, taka produkcja nie generuje
    żadnych zanieczyszczeń, za to zwiększa PKB.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2017-02-06 10:53:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Wcale bym się nie zdziwił. Pewna karta graficzna X dla graczy
    > elektrycznie różni się od kart Y dla celów obliczeń naukowych
    > i finansowych aż zworką. Oraz 6x ceną. :-)
    >
    > No i gwarancjami, oczywiście... Co ma głęboki sens, bo po co
    > projektować i testować dwa chipy, skoro można jeden?

    A która droższa, bo dla mnie to nie tak oczywiste? O kartach
    graficznych, które nie mają gniazdka monitora, to ja słyszałem.
    Te są do obliczeń. Produkcja karty bez gniazdka jest z pewnością
    tańsza.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2017-02-06 16:45:08
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-02-04 o 19:16, Piotr Wyderski pisze:

    > Wcale bym się nie zdziwił. Pewna karta graficzna X dla graczy
    > elektrycznie różni się od kart Y dla celów obliczeń naukowych
    > i finansowych aż zworką. Oraz 6x ceną. :-)

    A to jest prastara tradycja z tymi kartami.
    Oni to tłumaczą tym że do tej drogiej są inne wyśmienite i najznakomitsze we
    wszechświecie specjalne
    pozłacane diamentami sterowniki, dzięki którym poczujesz się lepiej i będziesz
    wiecznie młody.

  • 37. Data: 2017-02-06 17:33:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:

> [...]

    >koszty projektowania i testowania, a dalej pozwala na
    >dostarczenie "zróżnicowanej ofert rynkowej".

    Ale moze nie tylko "dostarczenie", co lepsza karta ma 8 rdzeni
    sprawne, a gorsza tylko 4 ...

> [...]
    >Jak maszynka przeżyje atrakcje, to dostaje papier z Reichsadlerem
    >i jedzie do wdrożenia. Pracuję nad tym, by moja firma robiła tak

    No coz, ktos, kto potrzebuje serwera sprawnego w szerszym klimacie, to
    go nie dostanie u Intela :-)

    A jak sobie radza wytworcy aparatury medycznej ?
    W wielu czujnikach/elementach jest dopisek "not for life support
    system".
    Olewaja/testuja, czy szukaja lepszych dostawcow ?

    J.

  • 38. Data: 2017-02-07 00:36:27
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Piotr Wyderski pisze:

    > GTX660 przerobiony na Teslę K10. :-)
    > Ale to nie wyjątek, całe rodziny kart tak się da przerobić.
    > Choć np. w GTX690 sytuacja się komplikuje, bo zamiast zworki trzeba
    > zmienić wartość oporniczka konfiguracyjnego.

    Ciekawe, muszę wgryźć się w temat, mam 2x 660, jedną mogę poświęcić.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 39. Data: 2017-02-07 00:45:52
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Piotr Wyderski pisze:
    [..]
> [...]
    > wyjątki: jeśli jakiś układ staje się wyjątkowo popularny, np. Atmega8,
    > to dla amatorów też się raz na jakiś czas robi większy batch. Upieram

    Żaden pieniądz nie śmierdzi a rynek olany jest zagarniany przez innych
    graczy.

    > Niech będzie, ale co mój zachwyt nad minimalizmem elektronicznym
    > ma wspólnego z konsumpcjonizmem lub jego brakiem?

    Takie wrażenie odniosłem z Twoich wypowiedzi.

    > Twarde klawisze wciskają membrany. Nie mam nic do zarzucenia
    > od strony mechanicznej, biorąc pod uwagę klasę cenową zabawki.

    Bardziej chodziło mi o to czy jest mechaniczna blokada by za bardzo nie
    ścisnąć membrany, w tym wypadku to mogłoby by być rozróżnienie zabawki
    za 4 i 40.

  • 40. Data: 2017-02-07 00:47:58
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:

    > No jak nie, jak tak.
    >
    > A nawet jesli nie tacy kompletni amatorzy, to ile tego sie sprzeda ?
    > Z zalozenia to do projektow jednostkowych.

    Nie rozumiem Twojej wypowiedzi, możesz przetłumaczyć?