    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: gówna teraz robią
    Date: Tue, 11 Dec 2012 14:33:05 +0100

    W dniu 2012-12-11 12:22, Artur Maśląg pisze:

    > Być może. W końcu interes właściciela, by mieć kompetentnych ludzi
    > - szczególnie jeśli chodzi o mniejsze warsztaty.

    Chodziło mi o "przy pracy". Ewentualnie blisko domu.
    Przecież tylko wtedy czasowo opłaci się zostawić samochód na godzinę.

    > Dwa razy? A po co? Z góry zakładasz poprawki, czy też wyprawa to
    > mechanika to jakaś operacja skomplikowana logistycznie?

    Od mechanika, a następnie do mechanika. Zbiorkomem. Zajmuje ci to w sumie mniej niż
    godzinę?
    To fajnie, ale mnie nie.

    Ja umawiam się na 8, warsztat mam po drodze do pracy, usługa trwa godzinę i dokładnie
    tylko tyle tracę.
    Jaka miałaby być sensowna alterantywa?

    > To jest paranoja - Ty zakładasz, że do tego będzie dochodziło i do tego
    > zakładasz, że Twoja obecność przed tym Ciebie uchroni.

    > Aha. Znaczy patrzysz na ręce z założeniem, że w tym fachu pracują
    > głównie niechluje i głupcy. Polecam siedzenie np. przy naprawie

    Nie głównie, ale wystarczająco często.
    Maleńki przykład (w temacie wątku): rozwalona na moich oczach osłona tłoczka, bo
    majster
    zastosował kowalskie metody (przyrząd do tłoczków mu się zepsuł/nie pasował).
    Po awanturze wymienili, na własny koszt. Jakby mnie tam nie było, nie widział bym.

    > blacharskiej - szczególnie ciekawa może być obecność w czasie
    > lakierowania :)

    Co do naprawy blacharskiej to niestety są zbyt długotrwałe. ale jakbym zaszedł dzień
    wczesniej
    to może zauważył bym szpachlowanie błotnika. FYI: dostarczyłem mu wczesniej NOWY
    (był zakwalifikowany przez PZU do wymiany). Szpachla wyszła dużo później.

    > Tak, z pewnością obecność coś zmieni i oczywiście będziesz wiedział
    > lepiej od Ziutka co zrobić trzeba :)

    Tak. Na przykład, wiedziałem (domyślałem się) dlaczego po montażu LPG słabo jedzie na
    wysokich
    obrotach, a niezbyt rozgarnięty Ziutek do którego przyjechałem z reklamacją nie
    wiedział.
    Albo czemu nie działa tryb odpalenia na gazie. Więc jak się już trochę pomęczył i nic
    mu
    nie wychodziło, to mu powiedziałem. Oraz jak to zrobić żeby jedank działało, i to 10x
    mniej pracochłonną metodą niż chciał zastosować.

    > Może lepiej Ziutka zmienić, a nie
    > z góry traktować, że oni wszyscy tacy?

    Statystyka mówi mi, że circa połowa Ziutków to półdebile, a nie zawsze ma się wybór.

    > Tak, wszędzie głupcy i złodzieje. Wiesz, nie będę pisał, że ocenia się

    Pojechałem z głośnym wydechem "panie, katalizator do wymiany, 900 zł".
    Ale ja wlazłem pod kanał - i kat był cały. Dziurka była pół metra dalej
    na rurze (jescze przed kryzą, więc nic wspólnego z katem nie miała).
    Nie oszystwo? A kat stary też da się opchnąć za 200-400zł

    A raz przy mnie oszukano kobietę na ok. 1000m zł w ASO - co innego jej wmówiono,
    a co innego zrobiono - widziałem, zareagowałem.

    To tylko kilka wybranych przykładów, mógłbym podać dalszych kilkanaście...

    Nie wiem czy napraw do ktorych bym nie miałem zastrzeżeń, była połowa. Chyba mniej.