  • 31. Data: 2017-06-14 19:45:17
    Temat: Re: googlem na zachod?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Cavallino <c...@k...pl> wrote:
    > W dniu 14-06-2017 o 19:15, J.F. pisze:
    > Bo ten offline w googlu to proteza, a nie offlinowa nawigacja.
    > Żeby było śmieszniej - raz pobrane mapy wygasają i po pewnym czasie
    > musisz je pobierać ponownie.
    > Przy czym samo pobieranie jest więcej niż upierdliwe.

    Co tu śmiesznego że po 30 dniach chcą abyś zaktualizował pobrane wcześniej
    mapy?

    Dla mnie to oczywiste że wyszukiwarka firm/sklepów czy objazdów drogowych
    nie będzie dobrze działać jak będziesz miał mapy pobrane parę lat temu :-)

    Czy to jakiś kłopot dociągnąc świeże mapy przed wyjazdem jeszcze z domu?
    Albo już na trasie z hotelowego czy restauracyjnego wifi?

  • 32. Data: 2017-06-14 20:01:33
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 14-06-2017 o 19:45, Pszemol pisze:

    > Jest całe offline, oczywiscie, ale wtedy nie dociaga przez sieć niczego.

    Niewiele jest takich nawigacji.
    Większość potrafi sobie przez neta dociągnąć dane, choćby przez tmc via
    net (druga wersja tego systemu).

    > Jest całe online, i wtedy wszystko idzie przez internet (w USA nawet RDS
    > nie jest popularny, a co dopiero TMC).

    A co nas obchodzi USA?
    W Europie działa i o tym piszemy, a o Waszych problemach pisz sobie na
    innych grupach.

    > Google Maps oferuje hybrydę w postaci map offline a wyznaczanie trasy i
    > sledzenie korków i podpowiadanie alternatywnych tras online.
    >
    > Czy teraz rozumiesz?

    Ja rozumiem, ale Ty chyba nie.
    To nie działa niestety tak jak piszesz - tak działają normalne offlinowe
    nawigacje z dociąganiem informacji o trasie przez net, a nie google.

  • 33. Data: 2017-06-14 20:03:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Co tu śmiesznego że po 30 dniach chcą abyś zaktualizował pobrane wcześniej
    > mapy?

    Chcieć to sobie mogą, to ja powinienem o tym decydować.

    > Dla mnie to oczywiste że wyszukiwarka firm/sklepów czy objazdów drogowych
    > nie będzie dobrze działać jak będziesz miał mapy pobrane parę lat temu :-)

    Ale będzie działać lepiej niż żadna.

  • 34. Data: 2017-06-14 20:11:30
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 13.06.2017 o 18:21, Cavallino pisze:

    > No to nie jeździłeś z dobrą.
    > Koło I-go czy AM toto nawet nie leżało.

    wystarczająco dobra oznacza że prowadzi, działa offline i jest równie
    bezpłatna jak mapy google :)
    nie kupię nawigacji z coroczną opłatą, mogę zapłacić za mapę, ale to
    oferuje chyba tylko Sygic na androida - pytanie czy warto - bo za mapę
    zapłacić mogę tylko ze względu na traffic.

    Łukasz

  • 35. Data: 2017-06-14 20:13:35
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 13.06.2017 o 18:23, Pszemol pisze:

    > Próbowałeś już Waze?

    a ma mapy offline?
    Szukam czegoś co nie będzie mi na bieżąco ściągać mapy, a tylko dane o
    korkach.
    O waze myślę jak o zagranicznym yanosiku - bo od jutra kilkadziesiąt mb
    w podróży można na to przeznaczyć ;)

    Łukasz

  • 36. Data: 2017-06-14 20:16:41
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Cavallino <c...@k...pl> wrote:
    > Ja rozumiem, ale Ty chyba nie.
    > To nie działa niestety tak jak piszesz - tak działają normalne offlinowe
    > nawigacje z dociąganiem informacji o trasie przez net, a nie google.

    Potrafisz to udowodnić?

  • 37. Data: 2017-06-14 20:16:41
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    ddddddddddddd <d...@f...pl> wrote:

> [...]
    > korkach.
    > O waze myślę jak o zagranicznym yanosiku - bo od jutra kilkadziesiąt mb

    Tak, Janosik to polska wersja Waze.

  • 38. Data: 2017-06-14 20:22:07
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

> [...]
    >
    > Czy to jakiś kłopot dociągnąc świeże mapy przed wyjazdem jeszcze z domu?
    > Albo już na trasie z hotelowego czy restauracyjnego wifi?

    przyjmując że mając te mapy na telefonie nie zaciąga map trasy którą
    wyznaczymy - tak, jest to kłopot. W mapach google nie możesz zaznaczyć
    "Niemcy, Austria, Cała europa" tylko po kolei musisz ręcznie zaznaczyć
    kilkadziesiąt prostokątów licząc na to że nic ci nie umknęło. I tak co
    miesiąc? To już wolę jechać z niedziałającym trafikiem, mniej czasu na
    to stracę

    Łukasz

  • 39. Data: 2017-06-14 20:24:18
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    ddddddddddddd <d...@f...pl> wrote:

> [...]
    > kilkadziesiąt prostokątów licząc na to że nic ci nie umknęło. I tak co
    > miesiąc? To już wolę jechać z niedziałającym trafikiem, mniej czasu na

    Co miesiąc nie zaznaczasz ponownie prostokąta. Wybierasz z listy
    odpowiednio nazwany przez siebie region i naciskasz guzik "Update" gdy
    jesteś w zasięgu wifi.

    To naprawdę nie jest technika rakietowa panowie :-) Mam w ten sposób
    zachowane w telefonie dwie prowincje kanadyjskie (Alberta i British
    Columbia) i przed każdą wycieczką na narty po prostu aktualizuję mapy i
    jest po kłopocie.

  • 40. Data: 2017-06-14 20:40:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A masz odbiornik tmc?
    >Jakby Ci miało działać jak nie masz?

    Odbiornik to jedna sprawa, do tego dochodzi jakosc i szybkosc tych
    komunikatow, ale u nas zdaje sie sa komunikaty lepsze i gorsze - dla
    wszystkich i zaszyfrowane dla tych producentow, co placa.

    >Bo ten offline w googlu to proteza, a nie offlinowa nawigacja.
    >Żeby było śmieszniej - raz pobrane mapy wygasają i po pewnym czasie
    >musisz je pobierać ponownie.

    To akurat nie jest takie glupie, mapy sie zmieniaja.
    Ale mozna to sobie na stalym laczu zrobic, przed podroza.

    >Przy czym samo pobieranie jest więcej niż upierdliwe.

    Nie zauwazylem, jest nawet "aktualizuj automatycznie".
    chyba, ze masz na mysli pierwsze pobieranie, to faktycznie ... ale dla
    przewidzianej trasy pobiera sie bardzo latwo.

    J.