  • 21. Data: 2011-12-15 15:07:41
    Temat: Re: glupota a sprawnosc w programowaniu
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Dec 15, 7:21 am, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    > Problem jest zapewne w rozumieniu tej "głupoty". Niestety - nie obraź
    > się, ale czytając wiele Twoich wątków, o tym jak zrewolucjonizowałbyś C
    > raczej każą mi myśleć, że nie potrafisz takiej rzeczywistej stwierdzić.
    > I obawiam się, że Ci twoi, jak ich nazywasz głupsi znajomi, ogólnie są
    > tacy tylko w Twoim pokrętnym rozumieniu.

    Raczej w nierozumieniu - fir uważa za głupie to, czego nie rozumie, a
    że niewiele rozumie to... no cóż, wiele razy pisał, że wszyscy dookoła
    są głupi, że prawie cały świat jest głupi itd. Oczywiście wyjaśnia to
    też ostatnie wynurzenia: żeby być dobrym programistą, trzeba rozumieć
    rzeczy, których generał profesor nie rozumie.

  • 22. Data: 2011-12-15 15:10:08
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    Jacek <a...@o...pl> napisał(a):

    > Odpowiedz proszę w czym w ogóle głupota może pomóc.

    ogolnie to glupota moze wybitnie ulatwic zycie,
    jako zeczlowiek madrzejszy jest samoograniczony
    wieloma czynnikami i nie jest sklonny robic wielu
    rzeczy ktorzy ci nieobciazeni zbytnim intelektem
    robia bez problemu - sobie wesolo egzystujac;

    - tak sie powszechnie uwaza i raczej tak czesto jest,
    acz nie znam sie na szczegolach (madrzejsi ludzie odrzucaja
    wiele rzeczy ktorych nie sa sklonni przyjac i przez to
    jakby biednieją)

    konkretnie jednak w czym glupota moze pomagac w
    programowaniu to za bardzo nie wiem :-/
    moze to dziala na podobnej zasadzie jak przy
    pracy np w polu - madrzejsi maja jakies ujemne
    wspolczynniki (???) - nie wiem, dlatego mowie ze to
    trudna kwestia

  • 23. Data: 2011-12-15 15:23:31
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    > wspolczynniki (???) - nie wiem, dlatego mowie ze to
    > trudna kwestia

    przy okazji niestety zbaczam z tematu co prowadzi na manowce,
    bo tutaj nie chodzilo mi o rozpatrywanie jakichs 'madrzejszych'
    programistow tylko wlasnie programistow 'glupszych' na tle
    normalnych (tych glupszych jako bardziej skutecznych)

    [acz niestety zdaje sie ze jedyne co moge zrobic
    to powtarzac to pytanie bo nie umiem na to odpowiedziec ;-)]

  • 24. Data: 2011-12-15 17:44:31
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=3zO2zVjeQYA

    Tutaj masz odpowiedź, czy homoerectus ma coś wspólnego z głupotą, czy też z
    mądrością.

  • 25. Data: 2011-12-15 17:59:55
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2011-12-15 13:55, f...@N...gazeta.pl pisze:

    > (...)wydaje mi sie ze czasem daje sie zauwazyc taka zaleznosc
    > ze programowanie idzie czestokroc 'lepiej' ziomkom ktorzy
    > mają ewidentnie male mozgownice

    > (...)- co ciekawe mz roznia sie oni nawet nie tylko ode mnie
    > ale nawet od wiekszosci zwyklych programistow

    > a podkreslam ze mowie o _szczegolnym_ przypadku pewnego
    > typu ziomkow i tego co zauwazylem (a nie jakiegos "dlaczego
    > ktos wogole programuje lepiej niz ja ") jak juz mialoby byc
    > ogolniej to jest to pytanie:
    >
    > - dlaczego (i na jakich warunkach) glupota pomaga w programowaniu ?

    Wytłumacz mi jedno, jakim cudem doszedłeś do wniosku, że głupota pomaga
    w programowaniu, skoro sam piszesz, że głupie ziomki różnią się od
    _większości_, jak to ująłeś: "zwykłych" programistów?

    Powołujesz się na logikę, to zgodnie z logiką, skoro "programowanie
    idzie czestokroc 'lepiej' ziomkom ktorzy mają ewidentnie male
    mozgownice", to te właśnie ziomki powinni być w _większości_. A skoro
    nie są, to może jednak małe mózgownice nie pomagają, a są potwierdzeniem
    starego jak świat powiedzenia, że wyjątek potwierdza regułę.

    Zresztą, już twoje karkołomne stwierdzenie, że coś, co się zdarza
    _czasem_ ma być potwierdzeniem na
    _częstokroć_lepsze_programowanie,_które_zależy_od_ głupoty_, raczej
    skłania do myślenia, że coś sobie uroiłeś, albo zwyczajnie potrafisz
    cośtam cośtam:
    http://www.youtube.com/watch?v=Bq80RP0GYwg
    ale nie bardzo wiesz co.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 26. Data: 2011-12-15 20:24:24
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    Jacek <a...@o...pl> napisał(a):

    > http://www.youtube.com/watch?v=3zO2zVjeQYA
    >
    > Tutaj masz odpowiedź, czy homoerectus ma coś wspólnego z głupotą, czy też z
    > mądrością.

    nie bardzo moge odtwarzac filmiki na youtube bo
    mam net na karte i musialbym czekac 15 minut nim mi sie
    wgra pierwsze 30 sekund (bo tak kiepsko dziala mi youtube
    - reszta ok)

    co do muzyki i madrosci ludzkiej to tez znam wiele przykladow,

    np osatatnio zle komentarze krytyczne wzgledem plyty 'lulu'
    metalliki i lou reeda - autentycznie gdy ja uslysze z
    telewizora czy radia realne uderzenie czegos ciekawego i
    nowego to rownolegle moge sie spodziewac komentarzy 'najgorsza
    plyta od lat' 'nie da sie sluchac'

    (tak samo bylo wcczesniej z plyta 'scream' chrisa cornella)
    - ta historyjka jest akurat budujaca, bo badz co badz jest
    to wlasnie odnotowanie dwu wysepek niespodziewanego zycia
    w morzu trupow (a naprawde malo jest tak swietnych rzeczy
    dla mnie jak uslyszec ze ktos nagral cos naprawde nowego)

    - 'lulu' mz swietna plyta (choc w tej chwili znam tylko
    jeden kawalek)

  • 27. Data: 2011-12-16 00:11:31
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Dymek" <a...@n...bedzie> napisał w wiadomości grup
    > Czytając Twoje posty, podejrzewam, że pisząc o głupocie, masz na myśli
    > zawężone horyzonty - swego rodzaju programistyczne klapki na oczy. Po

    A może najpierw należałoby odróżnić fakty od (fałszywych) osądów?

    Zawiść że innym idzie lepiej (bo Bozia dała więcej talentu), brak szacunku
    dla pracy (nad sobą, nad problemem), trudność ze skupieniem i takie tam?

    I racjonalizowanie własnych niepowodzeń poprzez wynicowanie rzeczywistości -
    tzn. zarzucanie innym swoich własnych wad?

  • 28. Data: 2011-12-16 00:17:46
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    > - 'lulu' mz swietna plyta (choc w tej chwili znam tylko
    > jeden kawalek)

    NTG

    A program jakiś udało ci się ostatnio: a. napisać, b. sprzedać, c.
    opatentować?

  • 29. Data: 2011-12-16 08:14:34
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    slawek <s...@h...pl> napisał(a):

    > Użytkownik <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > NTG
    >
    > A program jakiś udało ci się ostatnio: a. napisać, b. sprzedać, c.
    > opatentować?

    nie chce tworzyc niedopracowanych progsów i w tym jest
    problem - nie chodzi nawet o braki techniczne [zalezy w czym
    pracuje, jak na jakiejs nowej platformie i czasu jest malo -
    np kilka tygodni, to progs niekoniecznie musi byc dopracowany
    jak 'perła', a wrecz przeciwnie (zalezy i zalezy od dwu
    czynnikow platformy i czasu)), np gierki jest trudno
    dopracowac 'koncepcyjnie' (ze tak to nazwe bo nie wiem jak
    to nazwac), teraz skupiam sie nad tym

  • 30. Data: 2011-12-16 09:39:53
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    > - trudno mi niestety opisac dokladniej ta powierzchownosc
    > (ale jest to cos co mi osobiscie przywodzi skojarzenia
    > z pieskiem 'odie' z komiksu o garfieldzie, albo grupy
    > harcerzy z kreskowek)

    może uzupełnie rysunkiem

    http://en.wikipedia.org/wiki/Odie