eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyglupie samochodowe alternatory ;)Re: glupie samochodowe alternatory ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: glupie samochodowe alternatory ;)
    Date: Wed, 13 Apr 2011 00:27:51 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 43
    Message-ID: <io2qm7$6js$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4da4aff5$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1302654471 6780 172.20.26.233 (13 Apr 2011 00:27:51 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 13 Apr 2011 00:27:51 +0000 (UTC)
    X-User: sok_marchwiowy
    X-Forwarded-For: 188.33.152.122
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361968
    [ ukryj nagłówki ]

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Ave!
    >
    > Tak pół żartem-pół serio marudzę ;)
    >
    > Sądząc z objawów jednak skończyły mi się szczotki... Albo zawiesiły...
    > (jakiś czas temu zniknęło mi ładowanie, potem "samo" się naprawiło, a w
    > międzyczasie kontrolna zaraz po starcie się uparcie świeciła póki
    > ostrzej nie przegazowałem silnika)
    >
    > No chyba że regler od wilgoci ;)
    >
    > Teraz będę musiał albo znaleźć czas i cierpliwość na dobranie się do
    > nich albo przeboleć kolejny wydatek na fachowca ;-/
    >
    > Dlaczego, o!, dlaczego samochodowe alternatory nie mogą być
    > bezszczotkowe jak większość motocyklowych? (mają stały magnes)
    >
    > A jak już marudzę... Co za idiota wymyślił te głupie paski napędowe - i
    > to bez osłon! - które napędzają kilka rzeczy na raz (tutaj - alternator
    > i pompę "wody"). Dlaczego nie zwykłe koła zębate w osłonie?
    >
    > Pół biedy jak z drodze zdechnie ładowanie (zwłaszcza w starym dieslu)
    > ale obieg chłodziwa to już gorzej... Jedyny argument "za" (poza "cięciem
    > kosztów" to zdublowanie roli kontrolki braku ładowania - jak się świeci
    > to można też podejrzewać, że nie będzie obiegu chłodziwa).
    >
    > Ech, nie ma to jak samochód służbowy :( Prywatny to same kłopoty ;-/
    Widzialęm a nawet naprawialem bezszczotkowy alternator od samochodu osobowego.
    Od jakiegoś amerykańskiego krążownika szos z lat sześcdziesiątych. Wirnik z
    magnesami trwalymi. Wyglądał bardzo podobnie do wirnikow stosowanych we
    współczesnych alternatorach. Też dwa rzędy nabiegunnikow. Jak rosły obroty to
    jeden rzad nabiegunnikow zmienial położenie w stosunku do drugiego. Pewno
    zmienialo się pole magnetyczne i mniej dawal prądu. To była bardzo prymitywna
    metoda regulacji. Dawalo to radę pracować z akumulatorem sterej generacji.
    Napięcie dochodzilo do 17 woltów. Współczesny akumulator zalatwil by taki
    alternator w kilka godzin. Ale jakiś pomysl był. A czy slużbowy taki dobry.
    Niedawno ktoś pisal że zarżnął silnik w slużbowym i się dziwil że pracodawca
    chce go obciążyć kosztami naprawy.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: