-
11. Data: 2011-04-11 12:18:25
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
"DJ" <d...@p...onet.pl> writes:
>>> Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w
>>> samochodzie.
>>
>> A jak bieżnik jest kierunkowy?
>>
>
> To po przelozeniu trzeba sprawdzac na wstecznym ;)
> A serio to do testow przy oponach kierunkowych mozna przelozyc przod - tyl.
> To powinno dac jakis obraz sytuacji. Mozna tez oczywiscie zamienic stronami
> przekladajac na felgach.
Nawet jeśli nie są kierunkowe, to po założeniu tak, że się obracają
przeciwnie niż w poprzednim sezonie, mogą się zachowywać dziwnie.
Opona 'przyzwyczaja się' do kręcenia w jedną stronę.
Ale skoro to nówki...
MJ
-
12. Data: 2011-04-11 12:39:04
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>
zipi <p...@g...com> wrote:
> kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno
> ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona jest
> droga,
> na autostradzie wszystko ok, natomiast w mieście jest to uciążliwe,
Tak z ciekawości: Civic VIII? ;)
wit
-
13. Data: 2011-04-11 19:46:10
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "Big Jack"
>
> A jak bieżnik jest kierunkowy?
co to znaczy kierunkowy? i w jaki sposób jest realizowana ta
"kierunkowość na drugim kole tej samej osi? czyżbyśmy już doszli do
tego, że produkują opony na prawe i na lewe koła?
LOL
-
14. Data: 2011-04-11 23:32:22
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>
> co to znaczy kierunkowy? i w jaki sposób jest realizowana ta "kierunkowość
> na drugim kole tej samej osi? czyżbyśmy już doszli do tego, że produkują
> opony na prawe i na lewe koła?
>
> LOL
Czy ja wiem czy taki LOL?
Oczywiscie chodzi o to, ze zamieniajac samemu cale kola stronami beda one
ustawione do "jazdy na wstecznym". A poprawne przelozenie wymaga juz
przelozenia na felgach wiec troche wiecej zawracania glowy plus koszty.
Pozdrawiam
DJ
-
15. Data: 2011-04-12 00:25:33
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "DJ" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:invs0r$10c$1@news.onet.pl...
>> co to znaczy kierunkowy? i w jaki sposób jest realizowana ta
>> "kierunkowość na drugim kole tej samej osi? czyżbyśmy już doszli do
>> tego, że produkują opony na prawe i na lewe koła?
>>
>> LOL
>
> Czy ja wiem czy taki LOL?
> Oczywiscie chodzi o to, ze zamieniajac samemu cale kola stronami beda
> one ustawione do "jazdy na wstecznym". A poprawne przelozenie wymaga
> juz przelozenia na felgach wiec troche wiecej zawracania glowy plus
> koszty.
Muszę przyznać Ci rację, nie wiem czemu zasugerowałem się oponami
asymetrycznymi, które przecież nie muszą być kierunkowe.
Pozdrówki
-
16. Data: 2011-04-12 10:16:19
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Od: n...@o...pl
Witam serdecznie.
> po wymianie opon na letnie pojawił sie następujący problem:
> kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno
> ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona jest
> droga,
Tak jest przy rozbieżności. Dodatkowo powinno: "wciągać" w zakręt.
Tyle, że jeśli na zimówkach było OK, to albo urok opon albo źle założone.
Pozdrawiam.
Sebastian
http://speedyelise.fora.pl
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl