-
1. Data: 2011-04-11 10:43:35
Temat: geometria - ściaganie na nierównościach
Od: zipi <p...@g...com>
witam,
po wymianie opon na letnie pojawił sie następujący problem:
kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno
ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona jest
droga,
na autostradzie wszystko ok, natomiast w mieście jest to uciążliwe,
czy jest to problem z geometrią?
problem nie występował na zimówkach,
czy możliwe jest że mechanicy którzy nie obchodzą sie zbyt delikatnie
z srubami/kołami poruszyli coś w geometrii?
ciśnienie w oponach sprawdziłem
opony zimowe Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55/16 nowe
opony letnie Goodyear Eagle F1 GSD3 205/55/16 nowe
-
2. Data: 2011-04-11 11:06:07
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "zipi" <p...@g...com> napisał w
po wymianie opon na letnie pojawił sie następujący problem:
>kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno
>ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona
>jest
>droga,
>na autostradzie wszystko ok, natomiast w mieście jest to
>uciążliwe,
>problem nie występował na zimówkach,
>czy jest to problem z geometrią?
Raczej nie, bo geometria sie po zmianie kol nie zmienia.
>ciśnienie w oponach sprawdziłem
sprawdz jeszcze raz, jedz na kompresor i dopompuj - na 90% to
cisnienie.
Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w
samochodzie.
Przejedz sie na lewy pas - moze to zalezy od pochylenia drogi, a
drogi sa wypukle.
No chyba ze geometria naprawde jest zle ustawiona, a te nowe oponki
sa na to wrazliwe.
J.
-
3. Data: 2011-04-11 11:08:20
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
On 2011-04-11 10:43, zipi wrote:
> witam,
> po wymianie opon na letnie pojawił sie następujący problem:
>
> kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno
> ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona jest
> droga,
> na autostradzie wszystko ok, natomiast w mieście jest to uciążliwe,
>
> czy jest to problem z geometrią?
>
> problem nie występował na zimówkach,
> czy możliwe jest że mechanicy którzy nie obchodzą sie zbyt delikatnie
> z srubami/kołami poruszyli coś w geometrii?
>
> ciśnienie w oponach sprawdziłem
> opony zimowe Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55/16 nowe
> opony letnie Goodyear Eagle F1 GSD3 205/55/16 nowe
a te letnie nowe czy już jeżdżone? może taki ich urok, ja miałem
dokładnie ten sam rozmiar tylko nie pamiętam marki i auto jechało jak
chciało, w koleinie to aż kierownice rwało :)
-
4. Data: 2011-04-11 11:13:50
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Od: zipi <p...@g...com>
> a te letnie nowe czy ju je d one?
tak jak pisałem mówki
-
5. Data: 2011-04-11 11:17:15
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Od: zipi <p...@g...com>
> sprawdz jeszcze raz, jedz na kompresor i dopompuj - na 90% to
> cisnienie.
> Przejedz sie na lewy pas - moze to zalezy od pochylenia drogi, a
> drogi sa wypukle.
to już sprawdziłem
jeżeli droga leci na lewo - kierownica ciągnie w lewo
jeżeli droga leci na prawo - kierownica ciągnie w prawo
na równej drodze kierownica zostaje prosto
ciśnienie jest ok
-
6. Data: 2011-04-11 11:28:58
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "zipi" <p...@g...com> napisał w
> Przejedz sie na lewy pas - moze to zalezy od pochylenia drogi, a
> drogi sa wypukle.
>to już sprawdziłem
>jeżeli droga leci na lewo - kierownica ciągnie w lewo
>jeżeli droga leci na prawo - kierownica ciągnie w prawo
Felg ci nie zamienili ? moze zly offset ?
No to ci pozostaje sprawdzenie geometrii - sugeruje zaklad z
nowoczesnym systemem komputerowym. Bedziesz wiedzial wszystko.
Byc moze pozostaje sie tylko pogodzic.
J.
-
7. Data: 2011-04-11 11:42:44
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>
> a te letnie nowe czy już jeżdżone? może taki ich urok, ja miałem dokładnie
> ten sam rozmiar tylko nie pamiętam marki i auto jechało jak chciało, w
> koleinie to aż kierownice rwało :)
Oczywiscie trzeba wszystko posprawdzac, ale jest mozliwe, ze to taki urok
opon.
Ja mam troche podobnie. Na zimowkach jest wszystko w porzadku, a na letnich
(Fulda) na nierownosciach i koleinach samochod zachowuje sie nieszczegolnie.
Przy najechaniu na nierownosc samochod ma tendecje do samoistnego skrecania
i trzeba kontrowac kierownica.
Pozdrawiam
Darek
-
8. Data: 2011-04-11 11:55:18
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
On 2011-04-11 11:42, DJ wrote:
> Oczywiscie trzeba wszystko posprawdzac, ale jest mozliwe, ze to taki urok
> opon.
> Ja mam troche podobnie. Na zimowkach jest wszystko w porzadku, a na letnich
> (Fulda) na nierownosciach i koleinach samochod zachowuje sie nieszczegolnie.
> Przy najechaniu na nierownosc samochod ma tendecje do samoistnego skrecania
> i trzeba kontrowac kierownica.
no ja miałem dokładnie takie zjawisko
-
9. Data: 2011-04-11 12:02:24
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Od: "Big Jack" <a...@b...zz>
W wiadomości
news://news-archive.icm.edu.pl/inug9q$64v$1@news.one
t.pl
*J.F.* napisał(-a):
> Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w
> samochodzie.
A jak bieżnik jest kierunkowy?
--
Big Jack
////// GG: 660675
( o o)
--ooO-( )-Ooo-
-
10. Data: 2011-04-11 12:16:21
Temat: Re: geometria - ściaganie na nierównościach
Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>
>> Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w
>> samochodzie.
>
> A jak bieżnik jest kierunkowy?
>
To po przelozeniu trzeba sprawdzac na wstecznym ;)
A serio to do testow przy oponach kierunkowych mozna przelozyc przod - tyl.
To powinno dac jakis obraz sytuacji. Mozna tez oczywiscie zamienic stronami
przekladajac na felgach.
Ja sam na krotka chwile wlasnie zamienialem opony kierunkowe stronami bez
ich przekladania na felgach. Mialem taka sytuacje, ze sciagalo samochod na
jedna strone i podejrzewalem opony. Po przelozeniu stronami sciagalo w druga
strone (chociaz mniej) co potwierdzilo, ze winne sa opony.
Pozdrawiam
Darek