    From: "Icek" <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: generatory w elektrowni - maja sie trudniej czy nie?
    Date: Tue, 7 Sep 2010 17:13:18 +0200

    > No ale jesli mowa o budynku, to przeciez jego wlasciciele decyduja
    > o zamowionej mocy.

    no i zamawiasz. Co z tego ? Masz teoretyczna mozliwosc obciazenia sieci
    dostawcy np. obciazeniem 100kW mocy. I jak masz fanaberie to obciazasz.
    Jednak moze sie okazac, ze jak w przerwie meczu czy z jakiegokolwiek innego
    zdarzenia kazde osiedle zacznie pobierac tyle co zakontraktowalo to
    bezpiecznik "budynkowy" wytrzyma ale cala okolica bedzie miala ciemno

    > Jesli zamowili za malo - strzela bezpiecznik budynkowy, a
    > energetykom nic do tego.
    > Jesli zamowili odpowiednio - to wtedy w razie zaciemnienia
    > pretensje wiadomo gdzie.

    co mi z tego, ze moge miec pretensje. Ja chce miec zasilanie. A na to nasz
    system nie do konca jest gotowy.

    > Uwazaj - grzanie i temperatura. Jak sie grzanie zaczyna to
    > temperatura dopiero narasta.
    > A zabezpieczenie pilnuje temperatury.
    > Krotki atak czajnikow siec zniesie. Elektrownie niekoniecznie - ale
    > nie termicznie tylko
    > napedowo i z powodu automatyki.
    > A w Anglii ponoc skok w przerwie meczu potrafi wyniesc 10GW ..

    nie zawsze wylacza sie ogranicznik temperatury. Czasami wylaczaja sie
    wylaczniki ilosciowe (na ilosc plynacej mocy a nie na tempetrature lacza,
    zlacza, przewodu, transformatora).

    > Tylko jak mowie - czajnik dziala krociutko. elementy sieci sie nie
    > zdaza nagrzac istotnie.

    to tak nie do konca. Nagly wzrost mocy mocno ponad moc urzadzen ale trwajacy
    30 sekund tez doprowadzi do wylaczenia infrastruktury

    Icek