    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: generatory w elektrowni - maja sie trudniej czy nie?
    Date: Mon, 6 Sep 2010 16:42:12 +0200

    Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    > Nie mamy żadnych rezerw ze starych czasów i to mimo tego, że
    > energetyka u

    Hm, cos mi chodzi po glowie ze w zlych czasach robilismy do 35GW, a
    teraz to gora 30.

    > nas nie bieduje - po prostu prowadzona jest rabunkowa gospodarka
    > infrastruktura sobie gnije. A co do dwóch dni - przeczytaj sobie
    > wnioski z
    > awarii w Szczecinie (kwiecień 2008). Przypominam też, że w
    > listopadzie
    > 2004 awaria jednego izolatora pozbawiła prądu 200tys. ludzi w
    > Warszawie,
    > bo nie było żadnego "planu B", za co zresztą Stoen dostał 8mln
    > kary

    > Z powyższego wynika, że niezbyt wiele :)

    Ale to jest mniej wiecej to o czym pisze - jak czytasz na codzien -
    "przeszla wichura, sto tysiecy ludzi bez pradu" - to to jakas
    drobnica jest, ktora sie naprawia w dwa dni. Gdzies tam spadla
    galaz, zwarla przewody, odciela jakas wioske - tylko po prostu duzo
    tych galezi.
    Wiec tego nie podawaj jako przyklad zlego stanu infrastruktury i
    zagrozenia.

    Ale jakby celnie uderzyc, np zwalic wszystkie linie zasilajace
    Warszawe.
    A to chyba kilkanascie kostek trotylu by wystarczylo na slupy
    podlozyc.
    Tylko o tym na codzien nie slyszysz, to raptem jeden taki Szczecin
    sie objawil.
    A taki slup sie chyba dluzej stawia.

    J.