  • 1. Data: 2011-08-04 17:16:20
    Temat: generator sinusa 40-80kHz
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    jak prosto, tanio i stabilnie zrobic generator o przebiegu
    sinusoidalnym na jedna z czestotliwosci np. 40, 60, 70, 80kHz.

    Pewnie mozna byloby wziac DDS'a i zaprogramowac i bedzie (niby)
    prosto, stabilnie, ale nie tanio. A jakis inny pomysl?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2011-08-04 17:46:29
    Temat: Re: generator sinusa 40-80kHz
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    a...@p...pl wrote:
> [...]
    >
    > Pewnie mozna byloby wziac DDS'a i zaprogramowac i bedzie (niby)
    > prosto, stabilnie, ale nie tanio. A jakis inny pomysl?

    Poczytać...

    www.national.com/an/AN/AN-263.pdf

    ...po czym wybrać sobie coś z tego wedle uznania i wdrożyć.
    A i tak pewnie skończy się na mostku Wiena... albo tanim uC ze
    zintegrowanym DACem :-P.

    Pozdr
    Portal

  • 3. Data: 2011-08-04 17:53:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adresss,

    Thursday, August 4, 2011, 7:16:20 PM, you wrote:

> [...]
    > Pewnie mozna byloby wziac DDS'a i zaprogramowac i bedzie (niby)
    > prosto, stabilnie, ale nie tanio. A jakis inny pomysl?

    Ja jestem stary i bym zrobił na mostku Wiena.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2011-08-04 19:06:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-04 19:16, a...@p...pl wrote:
    > Pewnie mozna byloby wziac DDS'a i zaprogramowac i bedzie (niby)
    > prosto, stabilnie, ale nie tanio.

    Oj tam, oj tam.

    http://www.myplace.nu/avr/minidds/index.htm

  • 5. Data: 2011-08-04 20:01:02
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 04.08.2011 19:16, a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > jak prosto, tanio i stabilnie zrobic generator o przebiegu
    > sinusoidalnym na jedna z czestotliwosci np. 40, 60, 70, 80kHz.
    Najtańszy stm32 za 6zł z DACem. Jest przykład właśnie z generowaniem
    sinusa za pomocą DMA - wystarczy dopracować parametry i gotowe. ;)

    Michoo

  • 6. Data: 2011-08-05 08:09:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Aug 2011 19:53:28 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Ja jestem stary i bym zrobił na mostku Wiena.

    Ale mialo byc tanio, prosto i stabilnie :-)

    J.

  • 7. Data: 2011-08-05 09:16:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Friday, August 5, 2011, 10:09:44 AM, you wrote:

    > Ale mialo byc tanio, prosto

    Te warunki łatwo spełnić...

    > i stabilnie :-)

    A to jest pojęcie bardzo względne i wymagające zdefiniowania ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2011-08-05 15:46:20
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > jak prosto, tanio i stabilnie zrobic generator o przebiegu
    > sinusoidalnym na jedna z czestotliwosci np. 40, 60, 70, 80kHz.

    O ile ja sie nie zmam, to najprosciej i najtaniej jest przepuscic trójkat, a
    nawet prostokat przez transformator.

  • 9. Data: 2011-08-05 16:14:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello wt,

    Friday, August 5, 2011, 5:46:20 PM, you wrote:

    > O ile ja sie nie zmam, to najprosciej i najtaniej jest przepuscic trójkat, a
    > nawet prostokat przez transformator.

    Rzeczywiście się nie znasz :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2011-08-05 20:33:35
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 04 Aug 2011 22:01:02 +0200, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    >Najtańszy stm32 za 6zł z DACem. Jest przykład właśnie z generowaniem
    >sinusa za pomocą DMA - wystarczy dopracować parametry i gotowe. ;)

    a masz moze jakis link do takiego projektu?

    --
    ThinkXtra