  • Data: 2010-09-06 16:11:42
    Temat: Re: gdzie trafo o wysokiej sprawnosci?
    Od: "Irokez" <n...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pw" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:i6320h$f9s$3@news.vectranet.pl...

    > dlaczego mam sie zastanawiac? odpowiedz jest oczywista

    świetnie, sa postepy.
    Więc teraz są dwie drogi do otrzymania tego nieszczesnego UPS'a 12V:
    a) trafo toroidalne + prostownik graetza (policzyłeś straty na nim?) +
    stabilizator impulsowy 12V + ładowarka impulsowa akumulatorów
    b) zasilacz impulsowy 14V z ograniczeniem pradowym + stabilizator impulsowy
    12V

    A teraz kalkulator w dłoń i liczymy sprawność sumaryczną.

    --
    Irokez