  • 11. Data: 2011-03-30 22:31:29
    Temat: Re: gaz -wv golf IV 1.4 16V
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-30 22:22, sth pisze:
    >> i jakieś 0,5l paliwa na odpalanie.
    >
    > ciekawe po co

    Po to żeby silnik odpalał na benzynie i pracował na niej do osiągnięcia
    odpowiedniej temp cieczy chłodzącej w celu uniknięcia problemów z
    zamarzaniem reduktora i jego uszkodzeniem.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 12. Data: 2011-03-30 22:54:58
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-03-30 22:22, sth pisze:

    > ciekawe po co

    Są tacy, co zapalają na gazie i jeżdżą na gazie...
    Zalecane jest jednak przejechać się od czasu do czasu na benzynie i do
    czasu rozgrzania silnika (chyba ok. 40*C), i dlatego jak ja liczyłem to
    zakładałem stosunek gaz/benzyna - 3/1 (głównie krótkie odcinki po
    mieście; nie miałbym sumienia jeździć tylko na gazie:). Wychodzę ponadto
    z założenia, że lepiej przyjąć bardziej pesymistyczne warunki i się
    ucieszyć, że zaoszczędziło się więcej, niż upraszczać i później żałować. :)
    A cenę napraw silnika (jakieś sondy lambda, EGRy, wtryskiwacze)
    liczyłbym do kosztów podróżowania na gazie... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 13. Data: 2011-03-30 23:02:23
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-03-30 22:30, Lewis pisze:

    > Do R4, IV gen min 2800zł

    Nie przesadzajmy. Jakieś 4 lata temu dałem 2650, za nienajtańszą
    instalację IV-gen. z butlą pod auto, w mocno polecanym warsztacie.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 14. Data: 2011-03-30 23:13:41
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > Nie przesadzajmy. Jakieś 4 lata temu dałem 2650, za nienajtańszą
    > instalację IV-gen. z butlą pod auto, w mocno polecanym warsztacie.

    To dziwnie tanio, w Białymstoku IV gen ze sterownikiem Stag 300plus,
    wtryskach valtek, parownik zavoli, butla troidalna to około 2800zł...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 15. Data: 2011-03-31 02:38:20
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    >w celu uniknięcia problemów z zamarzaniem reduktora i jego uszkodzeniem.

    tak, tak, oczywiscie.

  • 16. Data: 2011-03-31 02:39:18
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Są tacy, co zapalają na gazie i jeżdżą na gazie...

    jezdze tak od lat... wielu lat. i nic sie nie zepsulo.

  • 17. Data: 2011-03-31 09:56:38
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "sth" <k...@l...vk> napisał w wiadomości

    > jezdze tak od lat... wielu lat. i nic sie nie zepsulo.

    Zależy ile km przejechałeś w ciągu tych lat. :-)
    Ja tak odpalałem na gazie (II generacja LPG) aż kiedyś przy -15*C zamarzł mi
    reduktor i nawet na benzynie nie chciał odpalić.
    Teraz odpalam na benzynie, przejeżdżam 300-400m i przygazówka powyżej 3 tys.
    obr/min i przełączam na gaz. Raz, że już nie zgaśnie nawet przy ujemnych
    temperaturach, dwa, wiem, że na benzynie wszystko OK i że jak skończy się
    gaz to mogę spokojnie korzystać z benzyny. :D

  • 18. Data: 2011-03-31 10:00:59
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Ireneusz Brycki" <i...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:imvpje$800$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >
    > Czy ktoś z Was ma doświadczenie w instalacji gazowej w wv golf IV 1.4
    > 16V - jakieś opinie?
    >
    > Zastanawiam sie czy nie warto tego zainstalować - zamiast koła zapasowego.
    >
    > Ile litrów gazu może palić taki samochód na 100?
    > Na co zwracać uwagę przy zakupie instalacji?
    > Jaką instalację najlepiej zabudować?
    > Z jaką ceną się muszę liczyć?
    >
    > Dziękuję z góry

    forum.vwgolf.pl
    Myslę, że tam znajdziesz najwięcej opinii. Do większości postów na
    techniczne tematy jest dostęp bez konieczności rejestracji.

  • 19. Data: 2011-03-31 10:07:09
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2011-03-30 23:13, Lewis pisze:

    > To dziwnie tanio, w Białymstoku IV gen ze sterownikiem Stag 300plus, wtryskach
    valtek,
    > parownik zavoli, butla troidalna to około 2800zł...

    no to za taki zestaw w Warszawie zapłacisz około 2200-2400.
    Za 3000 zakładałem rok temu gaz do V8 (4.7 l) ze stagiem300+, wtryskiwacze MagicJet,
    reduktor KME Gold, butla 60l w koło.

  • 20. Data: 2011-03-31 10:11:09
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2011-03-30 22:54, Dykus pisze:
    > nie miałbym sumienia jeździć tylko na gazie:).

    nie ma się czego bać. Popsuć się może jedynie reduktor (regeneracja 100zł, wymiana
    300),
    ewentualnie układ wtryskowy benzyny - dlatego czasem warto się przejechać na benzynie
    -
    ale koszty ewentualnych napraw tez są nie duże - wtryskiwacze benzynowe są tanie,
    pompa
    paliwa też.