-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-1.dfn.de!n
ews.dfn.de!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!
nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <5e9c15b3$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
<r7hij7$1315$1@gioia.aioe.org>
<7...@g...com>
<dpviyz12ihmo$.1vbzdgej17nvb$.dlg@40tude.net>
<0...@g...com>
<5e9eb5f5$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<5e9ecb82$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<5e9eda9a$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
In-Reply-To: <8...@g...com>
Subject: Re: gaz do zapalniczek
Date: Tue, 21 Apr 2020 15:09:43 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 146
Message-ID: <5e9ef098$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.57.78
X-Trace: 1587474584 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 539 83.26.57.78:56590
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:44200
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:83bac64f-ca6c-4b8e-b5a5-d5db67cd87dd@go
oglegroups.com...
W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 20:40:02 UTC+9 użytkownik J.F.
napisał:
>> >Samochód na LPG ma parownik, taki wymiennik ciepła.
>> >Odpalisz auto na oparach które zawsze są w zbiorniku, a zanim
>> >ciśnienie tych oparów spadnie, ciepło silnika zacznie wytwarzać
>> >gaz.
>
>> To niewiele da, bo jak cisnienie w parowniku przekroczy to w
>> zbiorniku, to przestanie LPG doplywac.
>Nie wiem, może tam są dwa wężyki, grawitacyjnie dopływa.
Jeden wezyk i parownik czesto wysoko.
>> Ale w starych instalacjach niewielkie cisnienie potrzebne bylo, to
>> moze starczy tego cisnienia co w zbiorniku jest.
>> Szczegolnie jak stacja sprzedaje mieszanke "zimowa", z wiekszym
>> udzialem propanu.
>25 lat temu to ja miałem Escorta z gaźnikiem.
A ja sierre z gaznikiem :-)
>> >Teraz projektuję takie parowniki do tankowców LPG, żeby ze
>> >zbiornika
>> >cargo zasilać silnik, wtedy nie trzeba diesla bunkrować.
>
>> Gdzies tam czytalem odnosnie CNG, z silnikami dwustemowymi, ze
>> paliwo
>> mozna wybierac w zaleznosci od ceny NG i mazutu :-)
>Błąd, chodziło mi o tankowce LNG.
I NG dochodzi do silnika tlokowego ?
>> >Trzeba dostarczyć dużo ciepła żeby cały ten gaz odparować. Problem
>> >z
>> >ciśnieniami, wtrysk w silniku MEGI jest na 300 bar. Weź odparuj
>> >ten
>> >gaz przy takim ciśnieniu :-)
>
>> A jest jakis problem ?
>> Bo wydaje sie, ze jakby tak LPG doprowadzic do pompy wtryskowej w
>> dieslu, to powinno dzialac bez problemu.
>> Odparowac ma dopiero w cylindrze, a tam goraco.
>> Problem moze byc ze smarowaniem tej pompy, czy uszczelnieniem po
>> stronie niskiego cisnienia.
>Tylko że tak odparowując zabiera dużo ciepła, a w cylindrze trzeba
>grzać a nie mrozić. No i zmęczenie.
Podejrzewam, ze podobnie jak benzyna czy mazut - tez musza odparowac.
Tylko beznyna nie ma na poczatku -150C ..
>> >> >> Nie siedze w branzy, nie mam dostepu do norm ... ale tak sie
>> >> >> zastanawiam czym sie rozni kartusz od "zbiornika".
>> >> >> Jedno i drugie i z blachy :-)
> >
>> >> >Jedno pod EN 13445, drugie pod EN 417.
>> >> To tym bardziej nie mam dostepu do norm.
>> >> I co tam dokladnie jest ograniczone ?
>> >Kartusze do 6 bar.
>
>> A tu nie chodzi o jakies ogolne wytyczne, ze maly zbiornik do 6 at
>> to
>> nie podlega dozorowi technicznemu ?
>Ogólne wytyczne. Nie pamiętam numeru tej dyrektywy od kartuszy.
>> Bo sie tak zastanawiam ... jak zdefiniowac "kartusz" :-)
>> No i ... ostatnio jakos podwazaja obowiazywalnosc norm
>> zharmonizowanych, ale moze nikt nie chce sie wychylac.
>Nie ma potrzeby niczego heroicznie podważać. Ja je olewam na codzień.
>Czasem używam, zależy czy warto w danym projekcie.
Ciebie byc moze nie obchodza tak mocno, bo tego nie sprzedajesz w
sklepie.
Dla producenta/importera jest jednak roznica czy wystarczy wykazac
"spelnia wymagania normy",
czy "produkt jest bezpieczny a producent dochowal wsszelkich staran,
aby taki byl".
Dziala do pierwszego wypadku, albo i kontroli ...
> >> Pewnie nie znasz akcji, jak to w Polsce wybuchlo pierwsze auto
> >> zasilane LPG ... niedawno.
>
>> W tym przypadku tez nie - wlasciciel z dwoma kolegami pojechal na
>> stacje zatankowac LPG.
>> Przy tankowaniu sobie przypomnial, ze zbiornik wymontowal pare dni
>> wczesniej, zeby przeglad przejsc.
>
>> Wiec ze smutkiem zatankowal benzyne i pojechali.
>> I moze by dojechali gdzie chcieli, ale komus sie papierosa
>> zachcialo.
>> No i wybuchlo auto pareset metrow za stacja.
>Znaczy gaz w bagażniku?
Tak. I pewnie smierdolil po calej kabinie.
>> >Nie mieszają. Sprzedają czyste składniki. Zaprojektowałem tam 15
>> >wymienników na kolejne frakcje. Dosyć czysto im to wychodzi.
>
>> Ale butan to do zapalniczek i dezodorantow, propan - dla turystow
>> ekstremalnych i moze gdzies dla przemyslu,
>> reszta sie sprzedaje jako mieszanka.
>Mieszanka jest z crackingu i z lean FLNG. Porządne FLNG, jak u
>Shella, rozdzielają gaz ziemny na bardzo czyste frakcje, bo można je
>drogo sprzedać.
A potem i tak w wiekszosci sprzedaje sie propan-butan do celow
grzewczych.
Crackuja do propanu/butanu ? Czy to sie raczej nie oplaca, bo i tak
jest tego za duzo ?
>> >> >> Tak czy inaczej - butan do zapalniczek wydaje sie w sam raz.
>> >> >> Tylko ... nie zostawiac na noc w namiocie na zimowym biwaku
>> >> >> ...
> >
>> >> >Nic mu nie będzie. Temu kartuszu.
> >
>> >> Temu kartuszu nic, ale goracej herbaty rano nie bedzie :-(
>> >> No - zapalniczke to mozna w rekach ogrzac.
>
>> >A to zależy przy jakim ciśnieniu da się zapalić palnik. Bo nawet
>> >na
>> >mrozie jakieś niskie ciśnienie w butli będzie.
>
>> Jak ma wlasny iskrownik piezo, i sprawny.
>> Bo jak w zapalniczce masz czysty n-butan, to juz przy -2 moze nie
>> zadzialac i po herbacie :-)
>Czysty butan byłby za drogi do takich kartuszy. No i nieodpowiedni na
>zimowe warunki.
w kartuszu masz p-b.
Ale w zapalniczce butan, czy p-b z wiecej butanu, wiec mozesz kuchenki
nie zapalic :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.04.20 16:30 J.F.
- 21.04.20 20:11 4...@g...com
- 21.04.20 20:44 Konrad Anikiel
- 21.04.20 20:55 J.F.
- 21.04.20 22:34 Konrad Anikiel
- 22.04.20 09:05 J.F.
- 22.04.20 11:58 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
Najnowsze wątki
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst