  • 21. Data: 2012-07-13 15:40:55
    Temat: Re: fujitsu p19-1 brak obrazu
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "wchpikus" <w...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:jtp89l$16gr$1@news2.ipartners.pl...
    > Hej

    > Jeśli 2, to musisz mieć 2 podłączone.
    > Inventer sprawdza każdą przetwornice (masz dwie, dwa trafa lub jedno z
    > dwoma wyprowadzeniami) i jeśli nie działa, wyłącza ją.
    > ale na początek bym się upewnił czy ten monitor działa (cokolwiek jest na
    > matrycy) choćby menu.

    Ale ja się od kilku dni upewniam na wszystkie sposoby ! Ile bym się nie
    wpatrywał
    to i tak ciemność 100%. Moim zdaniem nie ma nic. Nie wiem jak jeszcze mam
    się upewnić.

  • 22. Data: 2012-07-13 15:50:26
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Ok, wiec monitor martwy.
    Pierwsze co sprawdzić zasilania.
    Jeśli wszystkie są poprawne, to padła płyta główna (nie wiem czy
    zasilacz jest razem z inventerem czy nie, nie podałeś modelu)
    Naprawa płyty głównej nie opłacalna.lepiej poszukać innej na podkładke.
    Jaki to model monitora?

  • 23. Data: 2012-07-13 16:05:22
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

> [...]
    > jest razem z inventerem czy nie, nie podałeś modelu)
    > Naprawa płyty głównej nie opłacalna.lepiej poszukać innej na podkładke.

    Jak nie podałem ?

    Fujitsu-Siemens P19-1

    Moge porobić jakieś zdjęcia, podać wewnętrzne oznaczenia tych płytek i może
    jeszcze coś moge. Zrobie to jak będę w domu.

  • 24. Data: 2012-07-14 10:36:53
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

> [...]
    > jest razem z inventerem czy nie, nie podałeś modelu)
    > Naprawa płyty głównej nie opłacalna.lepiej poszukać innej na podkładke.

    Zdjęcia

    http://brak-tu-sensu.pl/upload/DSCN2086.JPG
    http://brak-tu-sensu.pl/upload/DSCN2087.JPG
    http://brak-tu-sensu.pl/upload/DSCN2088.JPG
    http://brak-tu-sensu.pl/upload/DSCN2089.JPG

    Na zasilaniu inwertera jest padnięty bezpiecznik. Zwarłem go (pewnie niezbyt
    rozsądnie) i monitor ruszył. Czyli jednak nieprawda że w tym monitorze
    coś widać przy padnietym podświetleniu. Chyba że to zależy od jakichś
    ustawień - ale chyba nie od ustawienia jasności podświetlenia. U mnie była
    100% ciemność niezależnie od tego czym i z której strony bym świecił
    (wyjątek: świecenieza pomocą wbudowanego podświetlenia).

    Pytanie teraz czemu ten bezpiecznik zdechnął. W inwerterze są 2 miniaturowe
    kondensatorki 100uF 25V. Jeden ma malutką kropkę jakby jakiegoś kleju
    ale nie wygląda na rozcieknięty. Suchy pewnie może być.

    Te kondensatorki nie są szczególnie łatwo dostępne. Szukać ich i wymienić
    dla pewności ??