  • 11. Data: 2014-03-05 02:40:03
    Temat: Re: frezarka grawerka plotter
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 16:30:56 UTC+1 użytkownik J.F napisał:
    > Użytkownik "tusk, donald tusk" napisał

    -plasma-i4015077470.html

    > Male, wrzeciona nie ma, no i sterowanie LPT.
    >

    > A program ? Pod DOS ?

    Pod DOS?

    Przesadzasz Kolego. To jest do zrobienia. Jest to na "tapecie" , żaden DOS. Pliki
    Gerberowskie, "unikanie" na 4 milsy ścieżek "na obok" i tyle..

    A program?? No bez szans, ty se go nie wymiślisz, boś za...

  • 12. Data: 2014-03-05 11:58:20
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    i co europa się na to nabiera obdzielając was śmiecie grantami? niepojęte...

  • 13. Data: 2014-03-05 12:18:14
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 marca 2014 09:32:47 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > <s...@g...com>

    > Dlatego ja polecam polski PikoCNC. Mamy płytkę sterowania, CAM-a i działa na
    > USB.
    Sterownik na usb jest całkiem ciekawą alternatywą.

    Ja u siebie wykorzystuje cambam + mach3.
    Cena za soft to okolice 230EUR.
    A funkcjonalność jest dosyć potężna. Ale każdy sobie sam wybierze coś z rynku.

    Tak czy siak do takiej frezarki trzeba doliczyc pewne koszty dodatkowe i często robi
    sie z tego drugie tyle co za maszyne...

  • 14. Data: 2014-03-05 20:34:40
    Od: "Jan" <k...@p...net>

    Użytkownik "tusk, donald tusk" napisał w wiadomości grup

    i co europa się na to nabiera obdzielając was śmiecie grantami? niepojęte...

    Pac, i utopiony w PiSuarze.

  • 15. Data: 2014-03-05 22:45:52
    Od: LS <l...@g...com>

    W dniu 2014-03-04 23:01, Jawi pisze:
    > Polecam przy takim poleceniu dopisać cenę tego sterownika :)
    > Sam interfejs i soft 550pln, z tego co widzę dołożyć trzeba drivery
    > silników.
    > Na LPT można się zmieścić z całą elektroniką w jakieś pewnie 250pln dla
    > urządzenia wielkości wskazanego w linku.

    Przy takim sterowaniu (lpt)nawet jak wyłączysz wszystkie pozostałe
    procesy i ustawisz priorytet aplikacji sterującej na "real time",
    będziesz miał milisekundowe zatrzymanie silnika, efekt będzie taki że
    nie osiągniesz takich parametrów jak przy sterowani sprzętowym, bo
    silnik lubi rozpędzanie i zwalnianie, nie lubi jak mu się przerywa przy
    pełnej prędkości. LPT do prostych amatorskich maszyn z prostym
    sterowaniem i max. obrotami wału silnika rzędu 4obr/sek. będzie ok,
    zakładając że silnik jest 1-1,5Nm. Dlatego w bardziej zaawansowanych
    sprzętach daje się bufor na drodze PC-driver który pomieści ileś tam
    wektorów ruchu.

  • 16. Data: 2014-03-06 08:00:05
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    http://allegro.pl/frezarka-cnc-grawerka-ploter-580-x
    -mm-400-y-mm-65-i3964474033.html
    czyli to też do niczego?

  • 17. Data: 2014-03-06 13:57:47
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 6 marca 2014 08:00:05 UTC+1 użytkownik tusk, donald tusk napisał:
    > http://allegro.pl/frezarka-cnc-grawerka-ploter-580-x
    -mm-400-y-mm-65-i3964474033.html

    > czyli to też do niczego?

    To jest znośne ale dosyc drogie.

    Zerknij na to co robi gostek ma podobne maszyny ale taniej:
    http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=150
    2846
    on je sam projektuje i robi.
    Ceny ma sensowne a maszyny dosyc dobre.
    Mozesz sobie u niego zamowic taka jaka ci jest potrzebna, ale nadal bedzie trzeba
    dokupic wrzeciono, program i ewentualnie kompa.
    Ale sterownik ci zamontuje jeki sobie zazyczysz (trzeba pogadac).
    Gostek komunikatywny.

    Przy odbiorze trzeba koniecznie przetestować czy maszyna trzyma wymiary i czy blat
    jest równy. Gostek moze sciemniac ze sam sobie go splanujesz na równo ale warto
    zaznaczyc ze nie odbierzesz jak nie bedzie równy do iluś tam setnych mm.

  • 18. Data: 2014-03-06 15:07:07
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    dzięki, ale takiej kasy to ja nie mam,
    Ktoś tu podawał link do jakiejś chińskiej aukcji gdzie było sporo taniej, do
    tego na ebayu też jest taniej, tylko nie wiem jakie hasło wpisać...
    jakby Ktoś mnie oświecił to byłbym zobowiązany.

  • 19. Data: 2014-03-06 19:36:41
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-06 15:07, tusk, donald tusk pisze:
> [...]
    > wpisać...
    > jakby Ktoś mnie oświecił to byłbym zobowiązany.

    Model urządzenia z allegro masz na zdjęciu. A szukaj na aliexpress.com.
    znajdziesz za niecałe 2000 $.

    Mario

  • 20. Data: 2014-03-06 19:43:54
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    kurdę ale jak po angielsku mówi sie na frezarkę?
    google tłumacz zmiękł...