    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: fox hole
    Date: Sat, 13 Nov 2010 18:35:49 +0000 (UTC)

    Pan Szczepan Białek napisał:

    > Sukces zależy od słuchawki. Taka z cewką musi mieć powyżej 2000omów.
    > Autor używa elektretowej która ma milion omów.
    > Takie słuchawki "dają" głos ja zetkniesz przewody (bez bateryjki).
    > Twoja daje głos?

    Elektretowa, to nowomodny wynalazek, całkiem nieprzystający do takich
    konstrukcji. Najlepiej zrobić sobie własne oldskulowe słuchawki
    wysokoomowe. Ze stetoskopu lekarskiego (może być też sprzęt do lewatywy
    albo dowolna gumiana rurka), cienkiego drutu nawojowego, własnoręcznie
    wykonanej szpulki z byleczego, magnesu, kawałka blachy z puszki po
    sardynkach (paprykarz szczeciński też się nada) i tego co w rękę wpadnie.

    > Elektretowa musi być zbocznikowana opornikiem 1000 do 100 000 omów.
    > Nie wiem co i gdzie kupić u nas. Może ktoś pomoże. Sam bym kupił.

    Gdyby komuś się robić nie chciało, a wolał wydać 100 dolarów, to może
    kupić na przykład tu:

    http://www.kipgen.com/radios/sale/audiodevices.htm

    Jak nawet nie kupi, to sobie popatrzy. A jak kto w miarę bystry, to
    w lot wszystko pojmie o co w takiech słuchawkach chodzi. Wtedy może
    nawet do roboty nabierze chęci. Zalety tego urządzenia powinni też
    docenić konstruktorzy sprzętu lampowego. W ucho nikogo nie kopnie
    (ani barku nie zmiażdży).

    --
    Jarek